نصب و راه اندازی نرم افزار ساینا افزار xi320 + دانلود

نوشته شده در تاریخ1402-02-18 توسط 1308
دوست داشتن4

در ادامه میتوانید آموزش ویدئویی از کلیه مراحل نصب و راه اندازی نرم افزار ساینا افزار البرز را مشاهده بفرمایید:

در این مقاله قصد داریم تا آموزش کامل نصب نرم افزار ساینا افزار البرز بر روی سیستم عامل ویندوز را ارائه دهیم. این آموزش در سه قالب متنی، تصویری و ویدئویی آماده شده و شما میتوانید بر اساس نیازمندی خودر از هرکدام استفاده کنید. در صورتی که شما دیاگ XI320 با نرم افزار ساینا افزار را خریداری کرده اید و نیاز به راه اندازی دارید این آموزش میتواند برای شما مفید باشد. همینطور اگر یک سرویس دهنده دیاگ هستید باید از نحوه نصب نرم افزار ساینا افزار مطلع باشید.

آنچه در این مقاله میخوانید شامل: پیش نیازها برای نرم افزار ساینا افزار، مراحل دریافت نرم افزار، مراحل نصب و راه اندازی نرم افزار، مرحله فعالسازی نرم افزار میباشد.


پیش نیاز ها و سیستم مورد نیاز برای نصب نرم افزار ساینا افزار البرز چیست؟

- یک دستگاه کامپیوتر یا لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز (نرم افزار ساینا افزار از سیستم عامل های لینوکسی پشتیبانی نمیکند. همینطور این نرم افزار برای Android و IOS نیز عرضه نشده است) 

- ویندوز های قابل نصب شامل : XP و Vista و win7 و win8 و win10 و win11 میباشد. بهتر است که از نسخه Home ویندوز استفاده نکنید (نصب و راه اندازی این نرم افزار روی ویندوز 10 و 11 توسط دیاگ کالا تست شده است)

- دستگاه باید حداقل 4 گیگ رم داشته باشد تا بتوانید ساینا افزار را بدون مشکل اجرا کنید.(پیشنهاد میکنیم روی دستگاه هایی با رم 8 و بالاتر این برنامه را نصب کنید)

- دستگاه باید حداقل یک پردازه Core I3 نسل 6 یا بالاتر داشته باشد.( در صورتی که پردازنده شما از نوع Xeon یا AMD است باید توان پردازش آن معادل پردازنده مذکور یا بالاتر باشد. برای اندازه گیری توان پردازش میتوانید از سایت سی پی یو بنچ مارک استفاده کنید )

- نوع پردازنده شما میتواند 32بیت یا 64 بیت باشد. این برنامه روی هردو نسخه اجرا میشود.

- حافظه دائمی (هارد) مورد نیاز برای نصب و راه اندازی این برنامه روی ویندوز 1 گیگابایت است.

- نیازی به اتصال اینترنت وجود ندارد.

- درایور USB ویندوز باید نصب شده باشد (در صورتی که نصب نشده باشد بصورت خودکار توسط ساینا افزار نصب میشود)


نصب نرم افزار چقدر زمان میبرد؟

ساینا افزار البرز یک نرم افزار سبک محسوب میشود و حداکثر زمان مورد نیاز برای نصب این برنامه چیزی در حدود 15 دقیقه است. هرچه کامپیوتر شما قدرتمندتر باشد زمان نصب نیز کاهش میابد.

فعالسازی نرم افزار چقدر زمان میبرد؟

مراحل فعالسازی نرم افزار به راحتی با اتصال دیاگ از طریق USB به کامپیوتر و زدن کلید فعالسازی اتفاق میافتد. فرآیند فعالسازی نهایتا نیاز به 5 دقیقه زمان خواهد داشت.

نکات مهم هنگام نصب ساینا افزار البرز:

نکته اول: پیش از نصب آنتی ویروس خودرا غیر فعال کنید چراکه بیشتر آنتی ویروس ها نرم افزارهای ایرانی را بعنوان بد افزار شناسایی کرده و در روند نصب مشکل ایجاد میکنند.

نکته دوم: در صورتی که زبان منطقه ای کامپیوتر شما انگلیسی باشد پس از نصب برنامه، نوشته های فارسی به درسی برای شما نمایش داده نمیشود. جهت رفع این مشکل از مسیر زیر اقدام به تغییر زبان منطقه ای ویندوز بکنید:

control panel > clock and region > region > Administrative > change system locale

پس از تنظیم زبان منطقه ای دستگاه روی فارسی نیاز است که یک بار دستگاه را ری استارت کنید. در صورتی که مسیر بالا برای شما مبهم است آموزش ویدئویی را مشاهده بفرمایید، در ابتدای ویدئو این عملیات انجام شده است.


آموزش متنی و تصویری نصب و راه اندازی نرم افزار ساینا افزار البرز

در این بخش شما میتوانید آموزش را بصورت متنی به همراه راهنمای تصویری مطالعه بفرمایید. لینک دانلود نرم افزار نیز در همین بخش قرار گرفته است. آموزش متنی در نه مرحله تدوین شده و از شروع نصب تا فعالسازی نرم افزار و دستگاه دیاگ را پوشش میدهد.

مرحله اول: دریافت نرم افزار 

برای دریافت نرم افزار اصلی ساینا افزار البرز (Saina Afzar Alborz) باید به صفحه این محصول در دیاگ کالا مراجعه کنید. پس از ثبت سفارش و خرید نرم افزار بصورت خودکار لینک دانلود فایل به همراه رمز فایل برای شما ارسال میشود. فایل ارسال شده را دریافت (دانلود) کنید و روی کامپیوتری که قرار است نرم افزار را بر روی آن نصب کنید انتقال دهید. ساینا افزار با نسخه 19 توسط دیاگ کالا عرضه میشود که آخرین نسخه عرضه شده این نرم افزار توسط شرکت رسمی آن است.

خرید و دانلود نرم افزار ساینا افزار البرز XI320 با دانلود فوری

مرحله دوم: فایل را از حالت فشرده خارج کنید

فایلی که از دیاگ کالا دانلود میکنید فشرده سازی شده است. برای اینکه عملیات نصب را شروع کنید باید ابتدا فایل را از حالت فشرده خارج کنید. برای اینکار نرم افزار WinRAR باید روی کامپیوتر شما نصب باشد. 

روی فایل دانلود شده راست کلیک کنید و گزینه Extract here را انتخاب کنید. در هنگان استخراج شما نیاز به رمز دارید که رمز فایل نیز پس از ثبت سفارش همراه با لینک دانلود برای شما ارسال شده است. رمز را وارد کنید و منتظر باشید تا فایل از حالت فشرده خارج شود.

استخراج فایل فشرده 1

مرحله اول استخراج

استخراج فایل فشرده 2

مرحله دوم استخراج

مرحله سوم: بازکردن فایل نصبی 

روی فایل استخراج شده کلیک کنید تا مراحل نصب شروع شود. پیشنهاد میکنیم بجای اینکه از دابل کلیک استفاده کنید روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید تا با مشکل مواجه نشوید. کمی صبر کنید تا نرم افزار مراحل پیش نصب را انجام دهد.

بازکردن فایل نصبی ساینا افزار

مرحله سوم: پیام خوش آمد گویی

در این مرحله شما یک پیام خوش آمد گویی مشاهده میکنید. همینطور در بالای صفحه میتوانید نسخه نرم افزاری که درحال نصب آن هستید را چک کنید. در این صفحه کلید "بعدی" را بزنید.

مرحله پیام خوش آمدگویی ساینا افزار البرز

مرحله چهارم: پذیرش قوانین

در این مرحله قوانین و شرایطی که شرکت تولید کننده برای مصرف کنندگان نرم افزار درنظر گرفته به شما نمایش داده میشود. شما باید گزینه "با تمامی موضوعات فوق موافقم" را انتخاب کرده و کلید "بعدی" را بزنید. در صورت عدم موافقت شما نمیتوانید نرم افزار را نصب کنید.

پذیرش قوانین نرم افزار ساینا افزار البرز

مرحله پنجم: انتخاب نوع نصب

در این مرحله شما دو گزینه برای نصب نرم افزار مشاهده میکنید. از آنجایی که نرم افزار ساینا افزار یک نرم افزار بسیار سبک است در نصب دلخواه تقریبا هیچ امکانات خاصی را به شما ارائه نمیکند. پس گزینه "نصب کامل برنامه" را انتخاب کنید و کلید "بعدی" را بزنید. با انتخاب نصب کامل درایور USB نیز بصورت خودکار برای شما نصب میشود تا برای اتصال دستگاه دیاگ به کامپیوتر با مشکل مواجه نشوید.

انتخاب نوع نصب نرم افزار ساینا افزار البرز

مرحله ششم: آغاز فرآیند نصب

در این صفحه پیغامی به شما نمایش میدهد که از شما میخواهد برای شروع نصب اقدام کنید. جهت رفتن به مرحله بعدی کلید "نصب" را بزنید.

اطمینان از نصب ساینا افزار البرز

مرحله هفتم: پایان نصب

تبریک شما موفق شدید تا نصب نرم افزار ساینا افزار البرز را به پایان برسانید. آیکون نرم افزار بصورت خودکار روی صفحه دسکتاپ شما ایجاد میشود. در صفحه مورد نظر یک گزینه وجود دارد که با پایان نصب بصورت خودکار برنامه را اجرا خواهد کرد. در صورتی که تمایل به اجرای خودکار نرم افزار ندارید این تیک را بردارید. در این مرحله برای اتمام نصب و راه اندازی نرم افزار کلید "اتمام" را بزنید.

پایان نصب ساینا افزار البرز

مرحله هشتم: راه اندازی و هماهنگ سازی 

پس از اینکه برنامه برای اولین بار اجرا میشود شما با یک پیغام برای فعالسازی مواجه میشوید. شما میتوانید مرحله فعالسازی را رد کنید یا اقدام به فعالسازی نرم افزار خود کنید. برای فعالسازی گزینه "بله" که در سمت راست نمایش داده میشود را انتخاب کنید.

اجرای نرم افزار ساینا افزار البرز

مرحله نهم: فعالسازی نرم افزار و دستگاه

حالا شما با پیغام فعالسازی مواجه شده اید. برای اینکه این مرحله را رد کنید باید دستگاه دیاگ خودرو را روشن کرده و با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. پس از اینکه از اتصال دستگاه به کامپیوتر مطمئن شدید روی گزینه "شروع عملیات" کلیک کنید. مطمئن شوید که اتصال شما به اینترنت برقرار است. این مرحله تنها زمانی است که شما برای کار با ساینا افزار نیاز به اینترنت دارید.

فعالسازی نرم افزار ساینا افزار البرز

پایان، شما کلیه مراحل نصب، راه اندازی و فعالسازی نرم افزار ساینا افزار البرز را انجام داده اید. حالا میتوانید از کلیه امکانات ساینا افزار بهره ببرید.


محصولات مرتبط
7,000,000ریال
(1)

نرم افزار ساینا افزار البرز که برای دیاگ همین شرکت با مدل XI320 ارائه شده یک برنامه ویندوز است که به شما اجازه میدهد تا اطلاعات خودرو را روی کامپیوتر خود مشاهده کرده و عملیات دیاگ را با کامپیوتر به دستگاه دیاگ و متعاقبا به خودرو ارسال کنید. ساینا افزار تنها نرم افزارهای داخلی است که برای اتصال به ماژول دیاگ XI320 عرضه شده.مهمترین ویژگی نرم افزار Xi320 ساینا افزار البرز پشتیبانی کامل از زبان فارسی و خودروهای ایرانی است. شرکت سومر(ساینا افزار البرز) در سال 90 تاسیس شده و در عرضه XI320 با استقبال خوبی مواجه شد. در صورتی که شما دیاگ XI320 را در اختیار دارید میتوانید برای نصب یا بروزرسانی نرم افزار ساینا افزار البرز با دیاگ کالا در ارتباط باشید. قابل تاکید است که این نرم افزار فقط روی دستگاه های ویندوز قابل اجراست.

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار ساینا افزار میتوانید بخش توضیحات را مطالعه بفرمایید

افزودن به سبد خرید
ناموجود
(4)

دیاگ XI320 یکی از بهترین دستگاه های مولتی برند برای محصولات ایرانی است که شامل خودرو های بروز داخلی، از جمله ایران خودرو ،سایپا ،پارس خودرو، گروه بهمن و بسیاری از ماشین های خارجی میباشد. دستگاه دیاگ Xi320 توسط شرکت ساینا افزار البرز(سومر) تولید شده و از 12 عملیات عیب یابی پشتیبانی میکند. همینطور با دیاگ ساینا افزار میتوانید عملیات فلش و پروگرامینگ ایسیو را نیز برای بسیاری از خودرو های انجام دهید. برند های ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور، کرمان موتور، پارس خودرو و تقریبا تمام برندهای ایرانی در کنار بیشتر برندهای چینی در این دستگاه تعریف شده اند، البته شما میتوانید با اتصال OBD2 اختصاصی که در ساینا افزار پیاده سازی شده به کلیه خودروهایی بروز دنیا متصل شده و عملیات خوانش کدهای خطا و عیب یابی را بدون مشکل انجام دهید.

400,000,000ریال
(4)

دیاگ V-MAX جهت عیب یابی تعریف کلید و ریموت انواع خودروهای هیوندای، کیا، ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو،ام وی ام،لیفان،جک Z300،سوزوکی،مزدا،نیسان و ... استفاده قرار می گیرد. دیاگ وی مکس ساخت شرکت ایرانی نیک پردازش است که از کیفیت بالایی برخورار است و قابلیت های فراوانی دارد. ریمپ دیاگ وی مکس با کاربری ساده و کاملا پیشرفته تمام تیونینگ شما تعمیرکاران را پشتیبانی می کند .

برای اطلاعات بیشتر در مورد دیاگ وی مکس میتوانید بخش توضیحات را مطالعه بفرمایید.

48,000,000ریال
(1)

برنامه دیاگزون برای بروزرسانی تمامی ماژول های ایزی دیاگ (تمامی مدلهای ایزی دیاگ) در سال 2017 ایجاد شده است. بدیلیل محدودیت های مختلفی که بر کشور ایران اعمال میشود این نرم افزار یکی از معدود نمونه هایی است که براحتی قابل دسترس برای شرکتهای فروشنده دیاگ در ایران بوده و قیمت پایین برنامه دیاگ زون نیز باعث استقبال از آن شده. طبق گفته شرکت دیاگ زون، این نرم افزار 260 برند خودرو سازی را پوشش میدهد و در نسخه جدید حتی خودرو های تمام برقی و خودروهای هیبریدی را نیز شامل میشود.دیاگزون با داشتن محیط ساده، سرعت انتقال اطلاعات مناسب، قیمت ارزان، بروزرسانی سریع و در دسترس، بهترین گزینه برای نصب روی ماژول ایزی دیاگ شماست.

راهنمای خرید نرم افزار دیاگزون از دیاگ کالا

راهنمای خرید نرم افزار 

این محصول شامل ایزی دیاگ 4 نمیشود ( این دستگاه فقط از نوع اکانت دوساله پشتیبانی میکند)

شما میتوانید درخواست اکانت، نصب، بروزرسانی یا عیب یابی دیاگزون را به دیاگ کالا بسپارید.

افزودن به سبد خرید
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

کد QR

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم