نرم افزار دیاگ معرفی مقایسه و قیمت

نوشته شده در تاریخ1402-03-04 توسط 7623
دوست داشتن8

نرم افزار دیاگ چیست؟

خواندن خطا از روی ایسیو (واحد کنترل الکترونیک ECU) نیاز به یک خروجی قابل استفاده برای کاربر دارد که نرم افزار دیاگ است. نرم افزار دیاگ روی موبایل یا کامپیوتر نصب میشود و با اتصال به خودرو از طریق بلوتوث یا کابل اطلاعات دریافت شده از ایسیو ماشین را در قالب متن، نمودار و جداول به انسان نمایش میدهد. 

در واقع نرم افزار دیاگ رابط کاربردی بین مسئول تعمیرات با مسئول تولید است. آنچه که مسئول تولید بعنوان مشکل در خودرو تعریف میکند با نرم افزار دیاگ به اطلاع مسئول تعمیر و نگهداری میرسد. نرم افزار دیاگ علاوه بر خواندن خطا، اطلاعات زیادی از وسیله نقلیه را نمایش میدهد. اطلاعات دیاگ میتواند شامل خطا ها، امکان پشتیبانی گیری، جداول، اطلاعات گارانتی، اطلاعات کارکرد و مصرف، تاریخچه رویدا ها باشد.

استفاده از نرم افزار دیاگ خودرو برای تشخیص مشکلات خودروهای مدرن الزامی است چراکه امکان مشاهده و آزمایش قطعات بصورت دستی هزینه فراوانی دارد و بدلیل بروز تغییرات فراوان در مدل های مختلف عیب یابی تجربی نیز با خطای بسیار مواجه میشود.

برنامه دیاگ تنوع زیادی در بازار دارد و انواع ساده و حرفه ای برنامه دیاگ اختلاف زیادی از لحاظ اطلاعات ارائه شده، دقت اطلاعات ارائه شده و عملکردها دارند. استفاده از نرم افزار دیاگ به معنای صفر شدن خطای آزمایش نیست، در خود نرم افزار دیاگ نیز خطا وجود دارد چراکه این برنامه ها نیز با پایگاه های اطلاعاتی از پیش تعیین شده کار میکنند و با توجه به بروز تغییرات سریع در صنعت خودرو و وجود هزاران برند خودروساز ممکن است برنامه در مورد خودروهای مختلف با مشکل در ترجمه اطلاعات دریافت شده مواجه شود.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد کدخطای دیاگ یا موارد بنیادین در مورد عیب یابی ماشین و موتور سیکلت دارید پیشنهاد میکنیم مقاله مبانی عیب یابی خودرو و موتورسیکلت را مطالعه بفرمایید.

انواع نرم افزار دیاگ

برنامه های منتشر شده برای دیاگ خودرو را میتوان به چند نوع دسته بندی کرد.

دسته بندی بر اساس دستگاه پذیرنده: موبایل/لپتاپ/کامپیوتر رومیزی/تبلت/دستگاه دیاگ

برنامه دیاگ قابلیت نصب روی همه دستگاه های گفته شده در بالا را دارد، روی همه دستگاه ها نیز شما نرم افزارهای مقدماتی تا پیشرفته را میتوانید در اختیار داشته باشید. حتی روی موبایل های اندرویدی ارزان قیمت نیز امکان استفاده از یک نرم افزار دیاگ بروز و قدرتمند فراهم است. البته نرم افزار های تخصصی بیشتر روی لپتاپ و کامپیوتر نصب میشوند. نباید فراموش کرد دستگاه دیاگ نیز انواع مختلفی دارد و برخی از مدل های دستگاه دیاگ مجهز به نمایشگر هستند و یک نرم افزار دیاگ روی دستگاه نصب شده تا بتوانید بهینه ترین کارکرد را با استفاده از یک نرم افزار اختصاصی تجربه کنید.

ضمنا شما میتوانید نرم افزار های اندرویدی را روی مانیتور ماشین نصب کنید(اگر اندروید باشد و بلوتوث داشته باشد) تا بعنوان صاحب خودرو به راحت ترین شکل ممکن در هر زمان و مکانی بتوانید عملیات عیب یابی خودرو را انجام دهید.

دسته بندی بر اساس تمرکز: نرم افزارهای تخصصی/نرم افزارهای عمومی

نرم افزارهای تخصصی دیاگ به آن دسته از برنامه های گفته میشود که برای یک برند مشخص خودرو ارائه شده باشد. این نرم افزارها بانک اطلاعات دقیقی در مورد خودرو ساز مورد هدف خود دارند و عموما علاوه بر امکانات خوانش اطلاعات، راهنمای تعمیر و نگهداری ماشین را نیز ارائه میکنند. نرم افزار تخصصی بهترین انتخاب برای تکنسین هایی است که روی برندهای مشخصی از خودرو کار میکنند. برای مثال قطعا نرم افزار تخصصی کیا احتمال خطای بسیار کمتری در خوانش اطلاعات یک خودروی کیا دارد. در مورد نرم افزارهای عمومی دیاگ نیز باید گفت که انواع ساده و حرفه ای آن موجود است. در برخی از نرم افزارهای عمومی که با عنوان مولتی برند عرضه میشوند سطح کارکرد بسیار بالا بوده بصورتی که در عملیات اصلی دیاگ تفاوتی با یک نرم افزارتخصصی ندارند اما عموما اطلاعات راهنمای تعمیر و نگهداری توسط این برنامه ها ارائه نمیشود.

معرفی نرم افزار دیاگ اندروید (نرم افزار دیاگ موبایل)

نرم افزار دیاگزون پرو diagzone pro برترین نرم افزار اندروید برای عیب یابی خودرو

دیاگزون یک برنامه عیب یابی است که توسط یک تیم روسی برای همگام سازی با محصولات ایزی دیاگ، گولو و برخی دیگر محصولاتی که شرکت لانچ تولید میکند ارائه شده. این برنامه با هدف کاهش هزینه مشتریان، افزایش سطح خدمات و ایجاد دسترسی آسانتر برای تکنسین ها عرضه شده و ویژگی های قابل قبولی دارد. بزرگترین مزیت دیاگزون قیمت بسیار پایین آن به نسبت نرم افزار اصلی لانچ است. بصورتی که شما با پرداخت نهایتا 80 دلار میتوانید کلیه برندهای خودرو و تمام امکانات عیب یابی دستگاه دیاگ را فعال کنید. در حالی که روی نرم افزار اصلی لانچ شما باید چیزی در حدود 2000 دلار پرداخت کنید. شما میتوانید آخرین نسخه این نرم افزار را بصورت رایگان از دیاگ کالا دریافت کنید. برای دانلود اینجا کلیک کنید.

دیاگزون بطور خلاصه: مخصوص موبایل های اندرویدی، مخصوص تعمیرکارها و تنکسین ها، مخصوص دستگاه های لانچ، هزینه بسیار پایین، استفاده بسیار ساده

برای مشاهده محصولات اورجینال دیاگزون به این صفحه مراجعه کنید

نرم افزار ELM

ای ال ام یک نرم افزار رایگاه است که روی بیشتر بازارچه های نرم افزار قابل دریافت است، این برنامه طراحی شده تا صاحبین اتومبیل به راحتی بتوانند وضعیت خودرو را کنترل کنند. از بهترین ویژگی های ELM باید به امکان شخصی سازی صفحه داشبورد اشاره کرد. شما میتوانید هر نموداری که دوست دارید را در صفحه نخست نرم افزار قرار دهید. قابل ذکر است که این برنامه با دستگاه های دیاگ استارندارد ELM که نوعی از دستگاه های اولیه برای اتصال به OBDII محسوب میشوند کار میکند.

ELM بطور خلاصه: مناسب برای مصارف شخصی، عدم ارائه کلیه امکانات دیاگ، امکان شخصی سازی دارد، دستگاه دیاگ برای این نرم افزار بسیار ارزان است

لینک نرم افزار روی گوگل پلی     لینک نرم افزار روی بازار      لینک نرم افزار برای IOS

نرم افزار Torque Pro

از نظر ما تورک پرو بهترین برنامه ای است که صاحبین خودرو میتوانند از آن برای اطلاع از وضعیت ماشینشان استفاده کنند. این برنامه وضعیت مصرف سوخت، کدها خطای ایسیو، ارائه راهنمایی برای تعمیر و نگهداری خودرو، ذخیره سابقه مشکلات برای ارجا به تعمیرکار و بسیاری ویژگی های دیگر را به شما عرضه میکند. همینطور مسیر حرکتی شما روی نقشه گوگل را ذخیره میکند. این برنامه در دو نوع رایگان و ویژه ارائه شده است که نسخه ویژه آن تا به امروز بیش از 30 هزار مورد نصب داشته که نشان از رضایت افرادیست که ابتدا نسخه رایگان را نصب کرده اند. ناگفته نماند که بهتر است ابتدا نسخه رایگان را دانلود کنید تا مطمئن شوید که این برنامه از خودروی شما پشتیبانی میکند چرا که نرم افزار Torque برای خودروهای ایرانی طراحی نشده ولی از آنجایی که یک نرم افزار مولتی برند است بسیاری از خودروهای داخلی را نیز پوشش میدهد.

نرم افزار Torque بطور خلاصه: مناسب برای مصارف شخصی، هزینه خرید بسیار پایین همراه با نسخه رایگان، مشکل در پشتیبانی از برخی خودرو های ایرانی

لینک نرم افزار روی گوگل پلی

نرم افزار OBD Auto Doctor

اتو دکتر را باید یک نرم افزار نیمه حرفه ای دانست. این برنامه علاوه بر امکاناتی که در تورک ارائه میشود، به شما اجازه میدهد تا چراغ های چک را ریست کنید و فرامین گیربکس، بدنه، سیستم تعلیق را نیز چک کنید. بخش زیادی از کدهای ارجا شده را با توضیحات به شما نمایش میدهد و با تمام مانیتورهای خودرو سازگار است. مشابه نرم افزار تورک این یکی هم در شناسایی برخی خودروهای ایرانی مشکل دارد و البته هزینه تهیه اشتراک ویژه برای این برنامه چیزی در حدود 30 دلار است که شاید برای بسیار خودروهای ارزان قیمت بازار ایران اصلا مقرون بصرفه نباشد.

لینک نرم افزار روی گوگل پلی

نرم افزار OBDeleven ( بزودی معرفی میشود)

نرم افزار لانچ Launch

نرم افزار لانچ برای راه اندازی انواع ماژول های لانچ ارائه شده که تقریبا تمام مدل های دیاگ این شرکت را پوشش میدهد. نرم افزار لانچ برای سیستم عامل های اندروید، آی او اس، ویندوز ارائه شده که البته کاملترین بسته نرم افزار لانچ مربوط به اندروید است. روی موبایل های IOS نیز شما میتوانید با استفاده از نسخه x431 iDiag راه اندازی نرم افزار را انجام دهید اما متاسفانه طبق بازخوردهای دریافتی روی سیستم عامل موبایل های اپل با مشکلات عدیده ای مواجه هستید. برای نصب کلیه این نرم افزارها روی ویندوز میتوانید براحتی و با استفاده از یک شبیه ساز اقدام کنید تا برنامه ها را روی کامپیوتر خود نصب کرده و با بلوتوث یا وای فای به ماژول متصل شوید.

شما میتوانید از طریق گوگل پلی اقدام به دانلود لانچ کنید و برای تهیه اکانت نیاز است که مبلغ پرداختی را بصورت دلاری واریز کنید. در صورتی دسترسی به سرویس های پرداخت دلاری ندارید میتوانید از لینک زیر در دیاگ کالا ثبت سفارش اکانت لانچ خودرا انجام دهید تا ما اکانت را برای شما تهیه کنیم و دسترسی شما به نرم افزار آزاد شود

لینک نرم افزارهای لانچ روی گوگل پلی

معرفی نرم افزار دیاگ ویندوز (نرم افزار دیاگ لبتاب)

نرم افزار ساینا افزار البرز

ساینا افزار البرز در واقع نرم افزاری است برای اتصال به دستگاه دیاگی با همین نام و کد XI320 که هر دو محصول یک شرکت هستند. ساینا افزار برای تغذیه کردن تعمیرکارانی که روی خودروهای ایرانی یا خودروهای رایج در بازار ایران نظیر چِری ایجاد شده است. باید اعتراف کرد که ساینا افزار بهترین نرم افزار دیاگی است که تاکنون در کشور تولید شده ولی متاسفانه بدلایل نامشخصی شرکت تولید کننده چندسالی است که تعطیل شده و ارائه هرگونه بروزرسانی و ارتقا برای محصولات ساینا افزار متوقف شده است.

لینک مقاله راهنمای نصب و راه اندازی نرم افزار ساینا افزار البرز

لینک نرم افزار ساینا افزار البرز در دیاگ کالا برای مطالعه اطلاعات بیشتر و سفارش خرید

نرم افزار GDS

این برنامه که تحت ویندوز کار میکند یک نرم افزار تخصصی برای برند کیا و هیوندا با عملکرد فوق العاده خوب است. در واقع GDS کاربردیترین نرم افزار برای عیب یابی و رفع خطا در ماشین های کیا و هیوندا محسوب میشود که عموم تکنسین های متخصص از آن استفاده میکنند. GDS نرم افزاری حجیم است و نصب آن نیاز به زمان نسبتا زیاد و سیستم با مشخصات متوسط رو به بالا دارد. این برنامه با دستگاه دیاگی با نام مشابه کار میکند. در واقع دستگاه دیاگ GDS و نرم افزار GDS یک بسته عیب یابی هستند. البته در صورتی که زمان و تسلط کافی داشته باشید میتوانید دستگاه های دیگری را هم برای اتصال به این نرم افزار انتخاب کنید ولی قائدتا استفاده از دستگاه غیر مرتبط احتمال خطا و خرابی را هم بصورت نرم افزاری و هم بصورت سخت افزاری افزایش خواهد داد. جی دی اس علاوه بر عیب یابی امکانات بی نظیری را ارائه میکند مثل: کاتالوگ قطعات و دیاگرام مدارات خودرو، سابقه خودرو و وضعیت خدمات، ارتقا ایسیو خودرو و.... که قطعا به بهینه سازی فرآیند دیاگ زدن بسیار کمک کرده و از بروز خطای انسانی تا حد زیادی جلوگیری میکند.

لینک نرم افزار GDS در دیاگ کالا برای مطالعه اطلاعات بیشتر و سفارش خرید

نرم افزار ISTA +

یک برنامه تخصصی برای برند BMW که بهترین عملکرد را با دستگاه دیاگ ICOM Next ارائه میکند. این برنامه از کلیه عملیات دیاگ پشتیبانی کرده و امکانش خوانش و پاک کردن خطا های خودروی بی ام و را فراهم میکند. همینطور با ایستا پلاس میتوانید ایسیو خودرو را ریست کرده و وضعیت فلای چک را فعال کنید. فلای چک در واقع وضعیتی است که در آن اقدام به عیب یابی خودروی در حال حرکت میکنید. این موضوع بسیار کاربردی است چراکه بسیاری تکنسین ها در برخورد با مشتریان با این جمله مواجه میشوند که " ماشین وقتی داره حرکت میکنه فلان مشکلو داره ولی وقتی واستاده نشون نمیده". فلای چک دقیقا برای رفع همین مشکل است. خبر خوب در مورد ایستا پلاس آن است که این محصول توسط دیاگ کالا به فروش میرسد همینطور آموزش نصب آن نیز روی بلاگ دیاگ کالا آماده شده. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه پیشنهاد میکنم از لینک های زیر استفاده کنید.

مشخصات کامل نرم افزار ISTA+ BMW 

راهنمای نصب و راه اندازی نرم افزار ISTA+ BMW (بزودی منتشر خواهد شد)

نرم افزار Delphi

نرم افزار دلفی بعنوان یک برنامه ویندوز مولتی برند هم برای خودروهای سواری و هم برای ماشین های سنگین عرضه شده است. این نرم افزار بهترین عملکرد را روی دستگاه دیاگ ارائه شده توسط دلفی دارد. از بزرگترین مزیت های نرم افزار دلفی انجام کامل عملیات عیب یابی و ارائه راهنما برای مراحل تست و عیب یابی خودروهای مختلف است که میتواند از بروز خطای انسانی در مراحل تعمیر و عیب یابی خودرو بصورت موثر جلوگیری کند.

برای مشاهده اطلاعات کامل در مورد نرم افزار دلفی کلیک کنید

نرم افزار AutoCom (بزودی)

نرم افزار TOAD Scanning Tool (بزودی)

نرم افزار ProScan (بزودی)

معرفی نرم افزار دیاگ آیفون (نرم افزار دیاگ برای اپل IOS)

نرم افزار Engine Link (بزودی)

نرم افزار DashCommand (بزودی)

نرم افزار دیاگ چطور کار میکند؟

خلاصه: نرم افزار را روی موبایل یا کامپیوتر نصب میکنید، ماژول دیاگ (دستگاه دیاگ به آن دانگل نیز میگویند) روی خودرو نصب میکنید، با نرم افزار به دانگل متصل میشوید(اتصال با بلوتوث یا وا فای اتفاق میوفتد)، خودرو را شناسایی میکنید و عملیات عیب یابی مدنظر خود را راه اندازی میکنید.

نرم افزار دیاگ یک مفسر(تفسیرگر) برای اطلاعات ارسالی از ایسیو خودرو است. اطلاعاتی که در ایسیو خودرو ذخیره شده است بواسطه کابل یا بلوتوث برای لبتاب ارسال میشود و در لبتاب بواسطه نرم افزار دیاگ نمایش داده میشود. نرم افزارهای دیاگ برای خواندن کدهای خطا عموما به یک پایگاه داده از پیش تعیین شده متصل هستند که در آن کدخطاهای دیاگ با معنا و راهنما ذخیره شده است. زمانی که کد مشخصی از ایسیو خودرو دریافت میشود نرم افزار معنای کد و راهنمای آن (در صورت وجود) را واکشی کرده و به کاربر نمایش داده میشود. عموما این نرم افزارها با زبان های C یا C++ توسعه داده میشوند و از پایگاه داده های رابطه ای استفاده میکنند.

نرم افزار عیب یابی خودرو (برنامه ی دیاگ) در هشت تا ده سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. با ادغام شدن رایانه ها در موتورهای اتومبیل، مشکلات موتور با رایانه و نرم افزار تشخیص داده می شود. مکانیک های حرفه ای خودرو سالهاست که از این نوع نرم افزارها استفاده می کنند. نرم افزار عیب یابی خودرو، صنعت تعمیرات را به کلی تغییر داده است.

در اکثر برنامه های نرم افزاری عیب یابی سه قابلیت مختلف وجود دارد: ابزارهای ورودی، منطق تفسیر و داده های خاص مدل. قیمت برنامه‌های نرم‌افزار عیب‌یابی خودرو بسته به مخاطبان هدف و تعداد مدل‌های موجود، بسیار متفاوت است. اکثریت قریب به اتفاق برنامه های نرم افزاری برای کار با طیف وسیعی از اجزای سخت افزاری طراحی شده اند و انعطاف پذیری زیادی را برای مشتریان فراهم می کنند بدین معنا که شما میتوانید برای یک نرم افزار عیب یابی از انواع مختلف دستگاه دیاگ برای اتصال استفاده کنید. هدف اولیه نرم افزار عیب یابی خودرو ارائه اطلاعات دقیق به مکانیک یا مالک خودرو برای کمک به فرآیند عیب یابی است. اطلاعاتی که این نوع نرم‌افزار می‌تواند ارائه دهد، از تفسیر اولیه کد خطا و مقایسه با استانداردها تا فهرستی از مسائل احتمالی بر اساس خوانش‌های گرفته‌شده از خودرو را شامل می‌شود. خودروهای مدرن دارای یک پردازنده کامپیوتری در محفظه موتور هستند. این نرم افزار داده های این پردازنده را جمع آوری می کند و از آن برای کمک به تشخیص عیب در خودرو استفاده می کند. داده‌های واقعی جمع‌آوری‌شده براساس مدل خودرو و دستگاه دیاگ متفاوت است، اما معمولاً شامل خواندن دمای موتور، خروجی گاز، تکانه‌های الکتریکی و مصرف گاز می‌شود. تمام این اطلاعات می تواند برای شناسایی مناطق بالقوه مشکل یا حذف سایر مناطق به عنوان مشکلات بالقوه مورد استفاده قرار گیرد.

مقایسه نرم افزار دیاگ تحت ویندوز (بزودی)

مقایسه نرم افزار دیاگ موبایل(بزودی)

نرم افزار دیاگ فارسی

طبق جست و جوی ما هیچ نرم افزار خارجی برای عیب یابی خودرو ارائه نشده که بصورت رسمی زبان فارسی را پوشش دهد. در مورد برخی از نرم افزارهای دیاگ نسخه های غیر رسمی منتشر شده دارای زبان فارسی هستند اما در مجموع تا زمان آخرین بروز رسانی این مقاله پیشنهاد میکنیم که در صورتی که تمایل به تهیه نرم افزار دیاگ به زبان فارسی دارید از انواع برنامه های ایرانی استفاده کنید که در بخش بعدی به معرفی آن میپردازیم.

نرم افزار دیاگ ایرانی

نرم افزار وی مکس (دستگاه یکپارچه ایرانی با سیستم عامل اندروید)

شرکت نیک پردازی یکی از معدود شرکت هایی است که در زمینه ابزار اسکن اتومبیل همچنان در ایران فعال است و البته محصولات خوب و قدرتمندی را نیز به بازار عرضه داشته. نسخه دستگاه V-max که یک پکیج دیاگ کامل محصول میشود شامل یک صفحه نمایشگر و ماژول عیب یابی در داخل دستگاه است که از طریق کابل به خودرو متصل میشود و عملیات خوانش خطا را انجام میدهد. نرم افزار وی مکس در نسخه های مختلفی منتشر شده که همگی آنها روی دستگاه های نیک پردازش پشتیبانی میشوند. این دستگاه با هدف استفاده حرفه ای تولید شده و شرکت نیک پردازش درصدد ارائه خدمات به تکنسین ها و تعمیرکاران محترم است. همینطور باید ذکر کرد که با توجه به هزینه دستگاه و هزینه بسته نرم افزاری، خرید چنین دستگاهی برای مصارف شخصی مقرون بصرفه نیست چراکه ممکن است مجبور باشید چیزی در حدود 50 میلیون تومان هزینه پرداخت کنید. با تمام این تفاسیر وی مکس بهترین دستگاه دیاگ ایرانی موجود در بازار تا زمان آخرین بروزرسانی این مقاله است که میتوانید تهیه کنید و مطمئن باشید همچنان خدمات پشتیبانی و بروزرسانی برای ما فعال است.

مشاهده مشخصات پکیج وی مکس و سفارش خرید

مشاهده وبسایت تولید کننده

نرم افزار عیب یاب آسان دیاگ برای تلفن همراه (نرم افزار دیاگ اندروید به زبان فارسی)

این نرم افزار برای راحتی صاحبین خودرو فراهم شده است و طبق بررسی های ما تکنسین ها و تعمیرکاران محترم از این برنامه استفاده نمیکنند. این دستگاه قابلیت انطباق به کلیه دانگل هایی که از استاندارد ELM پیروی میکنند را داراست. همینطور شرکت تولید کننده این نرم افزار نیز تعدادی دانگل اختصاصی با برند آسان دیاگ را عرضه کرده که برای انطباق با نرم افزار مشکلی ندارند. وبسایت تولید کننده نظرات کاربران را مسدود نکرده و طبق بازخورد های مندرج در سایت تقریبا همه صاحبین خودرو ابراز رضایت کرده اند و فقط برخی سوالاتی در مورد امکاناتی که در حال حاضر در نرم افزار وجود ندارد پرسیده اند. ضمنا آسان دیاگ دو نسخه برای خودروهای سواری و موتور سیکلت ها را عرضه کرده. پس اگر شما مالک موتور سیکلت هستید نیز آسان دیاگ میتواند گزینه مناسبی برای عیب یابی باشد. در نهایت پیشنهاد دیاگ کالا به شما این است که اگر صاحب یک خودرو (بخصوص خودروهای تولید داخل) هستید آسان دیاگ میتواند به شما در نگهداری بهتر اتومبیلتان کمک کند. ولی اگر صاحب یک خودروخاص هستید یا مکانیک و تنکسین خودرو هستید بهتر است که از برنامه های دیگر که برای مصارف تخصصی عرضه شده اند استفاده کنید.

مشاهده مشخصات نرم افزار آسان دیاگ و سفارش خرید

 

نرم افزار ساینا افزار البرز برای کامپیوتر (نرم افزار دیاگ ویندوز به زبان فارسی)

طبق تجربه دیاگ کالا، ساینا افزار البرز با دانگل XI320 بهترین نرم افزار ایرانی دیاگ است که تاکنون به بازار عرضه شده. این برنامه قابلیت نصب روی عموم کامپیوترهای شخصی و لبتاب هارا دارد و با وجود اینکه شرکت عرضه کننده این محصول تعطیل شده اما همچنان یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای دیاگ به زبان فارسی است که مکانیک ها و تکنسین ها نیز از آن استفاده میکنند. این نرم افزار از عملیات های عیب یابی موتور، عیب یابی گیربکس، عیب یابی سیستم تعلیق و ترمز، عیب یابی کیسه های هوا و سامانه ایمنی، عیب یابی تجهیزات بدنه، عیب یابی و بازنشانی سوئیچ وریموت، پروگرامینگ ایسیو، فلش کردن ایسیو پشتیبانی میکند و در مورد شناسایی خودرو نیز بخوبی عمل میکند. اگر شما تعمیرکار یا تکنسین هستید و دنبال یک نرم افزار فارسی عیب یابی خودرو هستید شاید ساینا افزار البرز بهترین گزینه برای شما باشد.

مشاهده مشخصات نرم افزار ساینا افزار البرز و سفارش خرید

نرم افزار عیب یابی رایکار (نرم افزار موبایل هم اندروید و هم IOS به زبان فارسی)

رایکار نرم افزار دیاگ موبایلی است که در دو نوع شخصی و تعمیرگاهی عرضه شده است. طبق آنچه در سایت تولید کننده درج شده بین این دو نسخه تنها تفاوت اساسی تعداد خودروهای پشتیبانی شده است. بدین صورت که اگر نسخه شخصی را تهیه کنید یک خودرو برای شما لایسنس میشود و در صورتی که نسخه تعمیرگاهی را تهیه کنید میتوانید تمام خودروهای پشتیبانی شده توسط نرم افزار را عیب یابی کنید. رایکار نیز همچون آسان دیاگ با دانگل های استاندارد ELM کار میکند و نسخه های اختصاصی دانگل نیز با برند رایکار منتشر کرده است. در صورتی که دنبال تهیه یک نرم افزار فارسی هستید رایکار میتواند به شما کمک کند البته بازخوردی از مصرف کنندگان در سایت تولید کننده وجود ندارد و مشخص نیست که تهیه کنندگان از کارکرد دستگاه راضی هستند یا خیر. اما شرکت رایکار امکان مرجوعی محصول را برای مدت کوتاهی بازگذاشته. در کل همچنان پیشنهاد میکنیم اگر تکنسین یا تعمیرکار هستید از نرم افزارهای تخصصی تحت ویندوز استفاده کنید اما اگر یک مالک خودرو هستید و دنبال مصارف شخصی یک دستگاه عیب یابی هستید رایکار میتواند گزینه خوبی برای شما باشد.

ما برای چک کردن دانگل هایی بجز آنچه در سایت رایکار معرفی شده با تولید کننده تماس گرفتیم ولی بدلیل عدم پاسگویی مشخص نیست که ایا رایکار از دانگل های دیگری بجز آنچه در سایت خود منتشر کرده پشتیبانی میکند یا خیر.

مشاهده مشخصات نرم افزار رایکار و سفارش خرید

خرید نرم افزار دیاگ اورجینال

برای تهیه نرم افزار دیاگ دقت داشته باشید که استفاده از نسخه های غیر رسمی ممکن است برای شما مشکلات بسیاری ایجاد کنند. درحال حاضر چند عرضه کننده محدود در ایران اقدام به ارائه برنامه های اصلی دیاگ میکنند که یکی از این عرضه کنندگان ما هستیم. جهت تهیه نرم افزارهای اصلی دیاگ بهتر از ابتدا از اعتبار فروشنده مطمئن شوید و از تهیه نرم افزارهایی که منابع معتبری ندارند خودداری کنید. ایرادات نرم افزار در خداقلی ترین حالت ممکن میتواند آسیب هایی را به دستگاه دیاگ شما وارد کند، همینطور ممکن است در خوانش خطا ها دچار مشکل شوید و متعاقبا امکان شناسایی و رفع ایراد خودرو را نیز نداشته باشید. همینطور مشاهده شده که بسیاری نرم افزارها شامل بدافزارهایی هستند (بخصوص نرم افزارهای متفرقه پروگرامینگ) که در هنگام اتصال ممکن است اطلاعات ایسیو را پاک کرده یا بدون اجازه تغییر دهند. برای جلوگیری از طولانی شدن این مقاله امکان درج کلیه خطرات استفاده از نرم افزارهای غیر اصلی وجود ندارد. فقط باید بگوییم که دیاگ کالا اکیدا توصیه میکند نسبت به نرم افزار دیاگی که تهیه میکنید حساس باشید چراکه استفاده از نرم افزار بد یا ضعیف باعث میشود که هزینه پرداخت شده بابت یک دستگاه دیاگ خوب هم تا حدزیادی سوخت بشود.

شما میتوانید از لینک زیر استفاده کنید تا لیست نرم افزارهایی که توسط دیاگ کالا ارائه میشود را مشاهده کنید. ما کلیه نرم افزارهای خودرا گارانتی میکنیم و آموزش های لازم جهت نصب و راه اندازی مجدد یا بروزرسانی هارا به مشتریان ارائه میداریم. تمام نرم افزارهای موجود بدون استثنا تست شده اند. همینطور باید اعلام کنیم بدلیل تعداد بسیار بالای برنامه ها هنوز کلیه موارد روی سایت بارگذاری نشده پس در صورتی که در جست و جوی نرم افزاری هستید که در لیست مشاهده نمیشود با ما تماس بگیرید تا از وضعیت موجود یا عدم موجودی مطمئن شوید.

لیست نرم افزارها و دامپ در دیاگ کالا

لوازم جانبی نرم افزار دیاگ

نرم افزار دیاگ بدون داشتن ماژول دیاگ هیچ کاربردی ندارد چراکه امکان اتصال مستقیم به ایسیو خودرو با بلوتوث یا وای فای در 99% خودرو ها ارائه نشده است. به همین دلیل در کنار نرم افزار دیاگ، شما قطعا به یک ماژول (دانگل) نیاز دارید تا به خودرو متصل شده و اطلاعات خودرو را از طریق بلوتوث، وای فای و یا کابل های OBD برای شما ارسال کند. این درواقع همان دستگاه دیاگ است که در انواع مختلفی عرضه شده و بازه قیمتی آن از 1 میلیون تومان تا 800 میلیون تومان متفاوت است. برای کارکرد های شخصی شما میتوانید ارزانترین نوع دستگاه را انتخاب کنید ولی برای مصارف حرفه ای بهتر است از یک دانگل مطمئن بهره بگیرید. دانگل ها نیز همچون نرم افزارها انواع تخصصی و مولتی برند دارد. دانگل های تخصصی مناسب تکنسین هایی هستند که یک یا چند برند مشخص خودرو سر و کار دارند ولی دانگل های مولتی برند طیف گسترده ای از خودرو هارا پوشش میدهند.

قیمت نرم افزار دیاگ

قیمت یک نرم افزار دیاگ میتواند به عوامل متفاوتی بستگی داشته باشد. از عواملی که میتواند قیمت یک نرم افزار دیاگ را تعیین کند میتوان کارایی نرم افزار ،نسخه نرم افزار ، آنلاین بودن نرم افزار ، شرکت ارائه دهنده نرم افزار را نام برد. هرکدام از این عوامل میتواند در قیمت نرم افزار دیاگ تاثیر گذار باشد. در ایران به علت تحریم ها و محدودیت های شرکت های ارائه دهنده نرم افزار دیاگ معمولا نرم افزار ها به صورت کرک میباشد بنابر این دارای قیمت کمتری نسبت به نرم افزار ارائه شده در خارج از کشور است. همچنین امکان دارد نسخه قدیمی یک نرم افزار نسبت به نسخه روز آن دارای قیمت کمتری باشد. کارایی نرم افزار و اینکه دقیقا چه عملیاتی برای شما انجام میدهد میتواند در قیمت نرم افزار بسیار تاثیر گذار باشد. برای مثال نرم افزار های عیب یابی نسبت به نرم افزار های تخصصی برنامه نویسی ECU دارای قیمت کمتری میباشد . 

برخی از نرم افزار های دیاگ به صورت اکانتی ارائه میشود یعنی باید برای استفاده از این مدل از نرم افزار ها بعد یه زمان مشخص باید اکانت خود را تمدید کرده تا نرم افزار فعال بماند. 

پیشنهاد نرم افزار دیاگ برای تکنسین ها و تعمیرکار ها

پیشنهاد دیاگ کالا برای نرم افزار دیاگ بسته به نوع حرفه و تخصص شما روی هر کدام از برند ها میتواند متفاوت باشد. هر کدام از برند های خودرویی دارای نرم افزار های تخصصی با کارایی مشخصی میباشد. برای مثال ما برای برند تویوتا لکسوس نرم افزار تک استریم را پیشنهاد میکنیم که عملیات های عیب یابی و پروگرامینگ را به صورت تخصصی و حرفه ای میتواند برای شما انجام دهد. 

نرم افزار دیاگ اندروید فارسی رایگان

چند نرم افزار دیاگ اندروید فارسی رایگان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

برخی از محبوب ترین ها عبارتند از:

رایکار: این نرم افزار رابط کاربری ساده ای دارد و به شما امکان می دهد کدهای خطا را بخوانید و پاک کنید، چراغ چک را خاموش کنید و اطلاعات زنده موتور را مشاهده کنید. رایکار برای اکثر خودروهای ایرانی و خارجی پشتیبانی می شود.

آسان دیاگ: این نرم افزار نیز مانند رایکار، امکانات مشابهی را ارائه می دهد. آسان دیاگ همچنین دارای یک بخش آموزشی است که می توانید از آن برای یادگیری بیشتر در مورد دیاگ خودرو استفاده کنید.

ELM327 Identifier: این نرم افزار به شما کمک می کند تا نوع آداپتور ELM327 خود را شناسایی کنید. این نرم افزار برای استفاده از سایر نرم افزارهای دیاگ که به آداپتور ELM327 نیاز دارند، ضروری است.

Torque: این نرم افزار یک ابزار دیاگ پیشرفته تر است که به شما امکان می دهد پارامترهای زنده موتور را به صورت گرافیکی مشاهده کنید، کدهای خطا را بخوانید و پاک کنید و چراغ چک را خاموش کنید. Torque برای اکثر خودروهای OBD-II پشتیبانی می شود.

نکاتی که باید هنگام استفاده از نرم افزار دیاگ اندروید فارسی رایگان به خاطر داشته باشید:

  • همه نرم افزارها با همه خودروها سازگار نیستند. قبل از دانلود و نصب نرم افزار، مطمئن شوید که با خودروی شما سازگار است.
  • برخی از نرم افزارها ممکن است تبلیغات داشته باشند. اگر می خواهید از شر تبلیغات خلاص شوید، باید نسخه پولی نرم افزار را خریداری کنید.
  • استفاده از نرم افزار دیاگ اندروید فارسی رایگان ممکن است به اندازه استفاده از دستگاه دیاگ حرفه ای دقیق نباشد.

پیشنهاد نرم افزار دیاگ برای استفاده شخصی

در تهیه ی نرم افزار دیاگ برای استفاده شخصی باید نکاتی را رعایت کنید:

  1. سازگاری: مطمئن شوید که نرم افزار با خودروی شما سازگار است.
  2. ویژگی ها: به ویژگی های مورد نیاز خود فکر کنید. برخی از نرم افزارها فقط به شما امکان می دهند کدهای خطا را بخوانید و پاک کنید، در حالی که برخی دیگر به شما امکان می دهند پارامترهای زنده موتور را مشاهده کنید و موارد دیگر.
  3. قیمت: قیمت نرم افزار دیاگ می تواند از چند دلار تا چند صد دلار متغیر باشد.
  4. سهولت استفاده: مطمئن شوید که نرم افزار استفاده آسانی دارد.

بسته به اندازه اطلاعات کاربرد و تجربه شما از دیاگ و کاری که میخواهید بر روی خودروی خود انجام دهید ، پیشنهاد ما میتواند متفاوت باشد. برای مثال اگر شما خودرویی اروپایی آسیایی و یا آمریکایی دارید و به دنبال دیاگ و نرم افزار عیب یابی برای آن هستید پیشنهاد دیاگ کالا برای شما دیاگ لانچ (ایزی دیاگ) میباشد. این دیاگ هم دارای توانایی انجام تخصصی عملیات های عیب یابی بر روی خودرو های خارجی است و هم دارای قیمت بسیار مناسب برای استفاده شخصی افراد. همچنین اگر شما یک خودرو ایرانی دارید بهتر است از نرم افزار ها و دیاگ های ایرانی برای این مدل از خودرو ها استفاده کنید که با ECU خودرو سازگار تر میباشد.

برنامه دیاگ اندروید با کابل

برای انجام عملیات دیاگ خودرو بر روی موبایل نیاز به یک دانگل OBD 2 و برنامه دیاگ اندروید خواهید داشت. در ادامه به توضیح این دو مورد پرداخته ایم.

دانگل OBD2: این یک رابط سخت افزاری است که به پورت OBD2 خودرو شما متصل می شود. پورت OBD2 معمولاً در زیر فرمان یا زیر داشبورد قرار دارد. دانگل های OBD2 در انواع مختلفی وجود دارند، اما اکثر آنها از طریق بلوتوث یا وای فای به گوشی شما متصل می شوند.

برنامه دیاگ اندروید: برنامه های دیاگ اندروید زیادی در دسترس هستند، برخی رایگان و برخی پولی. برخی از برنامه های محبوب عبارتند از:

  • آسان دیاگ: این برنامه به زبان فارسی است و امکانات عیب یابی کاملی را ارائه می دهد.
  • رایکار: این برنامه رابط کاربری ساده ای دارد و برای مبتدیان مناسب است.
  • Car Scanner ELM OBD2: این برنامه اطلاعات کاملی در مورد خودرو شما ارائه می دهد، ازجمله کدهای خطا، پارامترهای زنده و نمودارها.
  • دیاگزون پرو: این نرم افزار با انجام تمامی عملیات های عیب یابی و حتی پروگرامینگ( بر روی خودرو های چینی) جزو بهترین نرم افزار های دیاگ بر روی موبایل میباشد.

برنامه دیاگ اندروید با وای فای

برای استفاده از نرم افزار دیاگ اندروید با وای فای باید دانگل شما قابلیت ارسال اطلاعات از طریق وای فای را دارا باشد. این فرآیند دارای مزایای زیادی است که عبارتند از:

سرعت بالا : معمولا این مدل ها از دستگاه سرعت بسیار بالاتری در انتقال اطلاعات نسبت به دستگاه های بلوتوثی دارند.

اتصال سریع : سرعت اتصال و جفت سازی بین نرم افزار و دستگاه در این روش بالاتر است.

جابه جایی راحت : میتوانید از هر فاصله به دستگاه متصل شده و کار عیب یابی را با موبایل خود انجام دهید.

....

برنامه دیاگ بلوتوثی

معمولا کار با اینگونه از نرم افزار ها و اتصال به دیاگ راحت میباشد. در  ادامه نحوه کار با اینگونه از نرم افزار های دیاگ خودرو آورده شده است.

نحوه استفاده از برنامه دیاگ بلوتوثی اندروید:

  • آداپتور OBD2 بلوتوث را به پورت OBD2 خودرو خود وصل کنید.
  • برنامه دیاگ اندروید را روی گوشی خود نصب و اجرا کنید.
  • بلوتوث گوشی خود را روشن کنید.
  • برنامه دیاگ را به آداپتور OBD2 بلوتوث خود متصل کنید.
  • از برنامه برای عیب یابی خودرو خود استفاده کنید.

نصب برنامه دیاگ روی گوشی

فعالسازی و نصب برنامه دیاگ بر روی گوشی همراه شما فرآیند ساده ای دارد البته روش های نصب و فعالسازی میتواند برای نرم افزار دیاگ متفاوت باشد. به طور معمول پس از نصب فایل اصلی شرکت ارائه دهنده نرم افزار باید اکانت نرم افزار را برای شما فعال کرده و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور مخصوص که به شما از طرف شرکت داده میشود ، شما باید دیتا نرم افزار و هر برند یا پکیچ را دانلود کرده و برروی گوشی نصب کنید.

شرکت های ارائه دهنده معمولا راهنمای نصب برای شما قرار میدهند .برای مثال شما میتوانید راهنمای نصب نرم افزار دیاگزون پرو را با کلیک بر روی لینک زیر مشاهده بفرمایید.

راهنمای نصب برنامه دیاگزون پرو بر روی موبایل

نرم افزار دیاگ ایران خودرو اندروید

دیاگ حرفه ای خودروهای ایرانی

این مقاله در حال آپدیت و بروز رسانی میباشد.

محصولات مرتبط
48,000,000ریال
(1)

برنامه دیاگزون برای بروزرسانی تمامی ماژول های ایزی دیاگ (تمامی مدلهای ایزی دیاگ) در سال 2017 ایجاد شده است. بدیلیل محدودیت های مختلفی که بر کشور ایران اعمال میشود این نرم افزار یکی از معدود نمونه هایی است که براحتی قابل دسترس برای شرکتهای فروشنده دیاگ در ایران بوده و قیمت پایین برنامه دیاگ زون نیز باعث استقبال از آن شده. طبق گفته شرکت دیاگ زون، این نرم افزار 260 برند خودرو سازی را پوشش میدهد و در نسخه جدید حتی خودرو های تمام برقی و خودروهای هیبریدی را نیز شامل میشود.دیاگزون با داشتن محیط ساده، سرعت انتقال اطلاعات مناسب، قیمت ارزان، بروزرسانی سریع و در دسترس، بهترین گزینه برای نصب روی ماژول ایزی دیاگ شماست.

راهنمای خرید نرم افزار دیاگزون از دیاگ کالا

راهنمای خرید نرم افزار 

این محصول شامل ایزی دیاگ 4 نمیشود ( این دستگاه فقط از نوع اکانت دوساله پشتیبانی میکند)

شما میتوانید درخواست اکانت، نصب، بروزرسانی یا عیب یابی دیاگزون را به دیاگ کالا بسپارید.

افزودن به سبد خرید
10,000,000ریال
(2)

نرم افزار +ISTA برای BMW یک برنامه تخصصی عیب یابی با امکانات کامل و پروگرامینگ با امکانات محدود است.این برنامه که با نام های ایستا، ایستا دی، ایستا پلاس دی نیز شناخته میشود توسط شرکت رسمی بی ام و برای عیب یابی خودروهای تولیدی این شرکت و برند های مینی، رولزرویس تایید شده است. ایستا پلاس در واقع آخرین نسخه از نرم افزارهای عیب یابی رسمی بی ام و است که توسط شرکت منتشر و تایید شده. برنامه ایستا پلاس بی ام و از کلیه عملیات عیب یابی و رفع خطا پشتیبانی میکند و فایل های راهنما برای بهینه سازی فرآیند تعمیر ارائه میکند. همینطور با کلیه دیاگ های تخصصی BMW همخوانی داشته و به پروگرامر های تخصصی بی ام و نیز متصل میشود. این برنامه از اتصال OBD پشتیبانی میکند و بعنوان ویژگی خاص میتوانید از دو نوع اتصال ENET و k-DCAN نیز استفاده نکنید. 

با داشتن برنامه عیب یابی ایستا پلاس بی ام و نیازی نیست نگران قابلیت های نرم افزاری باشید چرا که میتوانید هرآنچه که شرکت BMW ارائه کرده را بازبینی کرده یا بهینه کنید. پس بهتر است یک دستگاه دیاگ مناسب تهیه کنید تا قابلیت های فوق العاده ایستا پلاس را بدلیل محدودیت های دستگاه دیاگ از دست ندهید.

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه مشخصات دقیق این نرم افزار بخش توضیحات را در همین صفحه مطالعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
19,999,999ریال
(2)

نرم افزار Volvo Prosis کامل ترین نرم افزار کمپانی ولوو در زمینه راهنمای تعمیرات نقشه های سیم کشی و ... مخصوص ماشین های راهسازی کمپانی ولوو می باشد.این نرم افزار نیاز به سیستم عامل ویندوز بالاتر از XP دارد. پروسیس تنها نرم افزار تخصصی ارائه شده برای تعمیر و نگهداری ماشین آلات ساخت و ساز از برند ولوو است که در سال 2018 تاییدیه رسمی شرکت ولوو را دریافت نموده است.آخرین نسخه این نرم افزار مربوط به سال 2023 میباشد که در وبسایت فروشندگان غیر ایرانی با قیمت 249 دلار عرضه میشود. نقشه های و کاتالوگ های موجود در پروسیس بسته به نسخه ای که شما نصب کرده اید بروز هستند. دقت داشته باشید که پروسیس یک نرم افزار افلاین (بدون اتصال به اینترنت-پایگاه داده داخل نرم افزار) است و از همین رو قطعات جدید و ماشین آلات جدید در این نرم افزار بصورت خودکار اضافه نمیشوند. در صورتی که شما نیاز به پروسیس دارید یا از نسخه های قدیمی استفاده میکنید و زمان بروزرسانی برای شما فرا رسیده است با دیاگ کالا در ارتباط باشید. 

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

هشدار در مورد این محصول:

فروشندگان بسیاری در ایران اقدام به فروش نسخه های قدیمی و رایگان نرم افزار پروسیس ولوو تحت عنوان آخرین ورژن پروسیس و نسخه رسمی میکنند. شما میتوانید محصولات جعلی پروسیس را از قیمت 100 هزار تومان در اینترنت پیدا کنید. بخاطر بسپارید در خصوص نرم افزار پروسیس ولوو بدلیل بروز سوء استفاده های فراوان حتما اقدام به تامین محصول از فروشندگان معتبر کنید تا با مشکل مواجه نشوید. استفاده از کاتالوگ های اشتباه میتواند خسارات جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

افزودن به سبد خرید
10,000,000ریال
(1)

نرم افزار اتوکام یک نرم افزار مولتی برند برای عیب یابی و رفع مشکلات خودرو سواری و سنگین میباشد که با دستگاه های دیاگ مختلف سازگاری دارد. این برنامه بعنوان یک بسته قدرتمند برای تعمیرکار ها و تکنسین های خودرو ارائه شده که تقریبا تمام عملیات و عملگرهای دیاگ را مورد پوشش خود قرار داده و دارای محیطی کاربر پسند است که باعث میشود هر فردی با کمی شناخت نسب به عیب یابی خودرو بتواند از آن استفاده کند. auto com یک برنامه بروز است که توسط انجمن مهندسین و طراحان خودرو در نیویورک آمریکا بعنوان یک رابط استاندارد برای انواع دیاگ و جهت اتصال به انواع برند های خودرو مورد تایید قرار گرفته.

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

هشدار:

در مورد این نرم افزار نمونه هایی با ورژن های 2022 و 2021 در اینترنت منتشر شده که همگی فیک بوده و شامل اینترفیس های جعلی میباشند که بصورت دستی آماده شده، ورژن اصلی نرم افزار که 2021.11 میباشد که در دیاگ کالا درحال مشاهده هستید. همینطور آخرین نسخه برنامه با ورژن نامبر 2020.23 نیز در سایت قرار گرفته. دقت بفرمایید که شما براحتی با کپی کردن فایل x.sdf به همین نسخه میتوانید ورژن آن را مشابه موارد جعلی در اینترنت کرده و اصطلاحا از نرم افزار با اینترفیس جدید استفاده کنید. دیاگ کالا اعلام میدارد که طبق اطلاعات مندرج روی سایت شرکت توسعه دهنده اتوکام هیچ ورژن جدیدی با مدل پایه 2022 و 2023 منتشر نشده و آخرین نمونه از ورژن پایه که در سال 2023 منتشر شده با کد 2020.23 منتشر شده است.

برای مطالعه اطلاعات تکمیلی لطفا بخش توضیحات را در همین صفحه مشاهده بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

کد QR

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم