آموزش نصب راپیدو برای ماشین های داف روی ویندوز + دانلود

نوشته شده در تاریخ1402-05-28 توسط 194
دوست داشتن0

توضیحات و مقدمه نصب برنامه راپیدو داف: 

راپیدو در واقع کاتالوگ قطعات و ماشین های برند DAF است که مجموعه کاملی از مستندات مورد نیاز برای باز و بسته کردن این خودروها را در اختیار تکنسین متخصص داف میگذارد.این نرم افزار لیست کاملی از قطعات و تجهیزات بکار رفته در ماشینالات داف از سال 1970 تا امروز را پوشش میدهد (بسته به نسخه نرم افزار، نرم افزاری که ما در این آموزش نصب میکنیم تا سال 2016 را پوشش میدهد) در این مقاله قصد داریم چگونگی نصب و راه اندازی این برنامه روی یک کامپیوتر ویندوزی را مرور کنیم. آموزش بصورت متنی، تصویری و ویدئویی ارائه شده تا شما براساس سلیقه خود اقدام به انتخاب آموش مورد نظرتان بکنید. پیشنهاد میکنیم کلیه مراحل آموزش را بصورت گام به گام طی کنید تا در راه اندازی برنامه دچار مشکل نشده و مجبور به تکرار کلیه مراحل نشوید.


پیش نیازها برای نصب Rapido DAF :

  1. دستگاه مورد نیاز : کامیپوتر و لپتاپ
  2. سیستم عامل : ویندوز XPو 7و 8 و 10 از انواع 32 بیت و 64 بیت
  3. پردازنده : Intel Core I3 یا بالاتر (همینطور میتوانید از انواه مشابه با توان پردازش حداقل 1.4GHz استفاده کنید)
  4. حافظه موقت (رم) : حداقل نیاز به 4GB رم دارید تا برنامه بدون مشکل اجرا شود
  5. حافظه دائمی (هارد) : حداقل نیاز به 8 گیگابایت فضای خالی دارید
    1. نکته: این برنامه قابلیت نصب روی موبایل را ندارد
    2. نکته: پیش از نصب برنامه باید از نصب بودن C++ و فریمور های پایه ویندوز مطمئن شوید
    3. نکته: اگر شما از ویندوز 7 یا هر ویندوزی که بصورت خودکار درایورهارا شناسایی نمیکند استفاده میکنید از نصب بودن درایورها بصورت کامل مطمئن شوید

نصب برنامه Rapido DAF چقدر زمان میبرد؟

ما این نرم افزار را روی یک سیستم خانگی با مشخصات ضعیف (حداقلهای ذکر شده در بخش پیش نیازها) در مدت زمان 24 دقیقه نصب و راه اندازی کردیم. زمان مورد نیاز برای نصب مستقیما به توان پردازش سیستم و سرعت عمل شما بستگی دارد.

آیا نرم افزار راپیدو داف نیاز به فعالسازی دارد؟

بله این نرم افزار نیاز به فعالسازی دارد، فایلهای فعالسازی در محصول راپیدو در دیاگ کالا وجود داشته و پس از خرید در اختیار شماست. همینطور در آموزشی که در ادامه مطالعه میکنید کلیه مراحل فعالسازی ارائه شده است.

نکات مهم هنگام نصب و راه اندازی برنامه راپیدو روی ویندوز ؟

پیش از شروع فرآیند نصب آنتی ویروس خودرا غیرفعال کنید تا فایلهای نصبی برنامه قرنطینه نشوند

مطمئن شوید که درایورهای سیستم بصورت کامل نصب شده است

مطمئن شوید که NET Framework را با بالاترین نسخه منتشر شده روی سیستم خود دارید

مطمئن شوید که C++ Runtime را با بالاترین نسخه منتشر شده از قبل نصب کرده اید

لطفا از ویندوز های نسخه Home یا دیگر نسخه های پایه و محدود شده ویندوز استفاده نکنید

حتما برنامه WinRAR را روی سیستم خود نصب کنید تا امکان استخراج فایلهای فشرده برای شما فراهم باشد

پیشنهاد میکنیم که نرم افزار IDM را روی سیستم نصب کنید تا با سرعت بیشتری بتوانید فایل نرم افزار را دانلود کنید


آموزش متنی و تصویری برای نصب و راه اندازی برنامه راپیدو مخصوص ماشین های داف روی ویندوز:

آموزشی که در ادامه مطالعه میکنید شامل 16 مرحله است که کلیه مراحل از دانلود فایل تا نصب و فعالسازی را پوشش میدهد. تاکید میکنیم که مراحل نصب را دقیقا مطابق با آموزش پی ببرید تا دچار مشکل نشوید. ضمنا در پایان همین صفحه یک ویدئو قرار گرفته که آنهم آموزش نصب راپیدو میباشد. در صورتی که شما تمایلی به مطالعه متون و تصاویر ندارید میتوانید از آموزش ویدئویی استفاده کنید.

مرحله اول: دانلود فایل نرم افزار

برای اینکه راپیدو را نصب کنید نیاز است که ابتدا فایل نرم افزار را دریافت کنید. برای اینکار میتوانید از سایت دیاگ کالا یا هر سایتی که من نظر دارید استفاده بفرمایید. در ادامه ما لینک دانلود نرم افزار در سایت دیاگ کالا را قرارداده ایم که با رنگ سبز مشخص شده. همینطور یک لینک با رنگ آبی قرار گرفته که آموزش خرید و دانلود نرم افزار از دیاگ کالاست.

لینک دانلود Rapido

آموزش خرید و دانلود نرم افزار از دیاگ کالا

مرحله دوم: استخراج فایل

فایلهای دانلودی عموما بصورت فشرده تحویل میشوند. برای استفاده باید این فایلهارا با کمک نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج کنید. برای اینکار روی فایل راست کلیک کرده و از منوی WinRAR گزینه Extract to را انتخاب کنید تا کلیه فایلهای در پوشه ای همنام با فایل دانلود شده استخراج شوند.

استخراج فایل دانلود برای نصب با کمک نرم افزار WinRAR و گزینه Extract toپس از اینکه پوشه مادر را از حالت فشرده خارج کردید وارد آن بشوید. این پوشه با نام فایلهای نصبی در تصویر بالا مشخص شده است. در این پوشه دو فایل دیگر قراردارد که هردو در وضعیت فشرده هستند. این دو فایل را نیز دقیقا مثل مرحله قبل از حالت فشرده خارج کنید. یکی از این فایلها مربوط به فعالساز راپیدو بوده و دیگری همان فایل نصبی نرم افزار Rapido DAF است.

استخراج زیر فایلهای موجود در پوشه مادر راپیدو داف

مرحله سوم: اجرای فایل نصبی

پس از آنکه مراحل استخراج به پایان رسید وارد پوشه Rapido_DAF شوید، در اینجا یک فایل با نام Setup وجود دارد. روی آن راست کلیک کرده و با گزینه Run as administrator آنرا اجرا کنید.

راه اندازی فایل نصبی به نام Setup که نصب برنامه Rapido را آغاز میکند

مرحله چهارم: انتخاب زبان

پس از اجرای فایل نصبی در اولین پنجره از شما خواسته شده که زبان نصب برنامه را انتخاب کنید. پیشنهاد میکنیم این گزینه را روی English تنظیم کرده و کلید Ok را بزنید تا به مرحله بعدی برویم.

اولین پیغام نمایش داده شده مربوط به زبان است. زبان مورد نظرتان را انتخاب کرده و نصب کنید

مرحله پنجم: ارائه کد دانگل راپیدو

در مرحله بعدی نرم افزار از شما کد دانگل را میخواهد. برای پیدا کردن کد دانگل به پوشه کرک (یکی از پوشه هایی که در مراحل قبلی از حالت فشرده خارج کردید که نام آن Crack است) رفته و فایل متنی که با نام DAF Dongle + Serial در آن قراردارد را باز کنید. در این فایل کلیه کدهای مورد نیاز برای ادامه نصب قرارداده شده است. کدی که روبروی عبارت Dongle nr نوشته شده را برداشته و در نرم افزار قراردهید. سپس گزینه Next را بزنید.

وارد پوشه کرک بشوید یک فایل متنی با نام DAF Dongle + Serial وجود دارد آنرا باز کنید و اطلاعات مورد نیاز را به نرم افزار بدهید

مرحله ششم: ارائه سریال کد

در این مرحله سریال کد نرم افزار برای اجرای نصب و کنترل دسترسی ها از شما خواسته میشود. در همان فایل متنی که در پوشه Crack وجود دارد عدد سریال نیز درج شده. سریال را به نرم افزار بدهید و روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی نصب هدایت شوید.

در این مرحله سریال نرم افزار از شما خواسته شده که در همان فایل متنی موجود است. پس  از وارد کردن سریال روی Next کلیک کنید

مرحله هفتم: خوش آمدگویی به نصب Rapido

در این مرحله یک پیام خوشامدگویی برای ورود به نصب راپیدو نمایش داده شده است. بدون فوت وقت روی next کلیک کنید تا به مرحله بعدی برویم.

در اینجا به شما خوش آمد گویی شده که وارد نصب راپیدو شده اید. روی Next کلیک کنید

مرحله هشتم: توضیحات

حالا صفحه ای به شما نمایش داده میشود که حاوی توضیحاتی در مورد نرم افزار راپیدو داف است. در صورت تمایل میتوانید این متن را بخوانید یا آنرا رها کنید. بهرحال باید روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

توضیحاتی مرتبط با راپیدو در این صفحه نمایش داده شده روی Next کلیک کنید

مرحله نهم: مشخص کردن محل نصب

در این مرحله باید مشخص کنید که نرم افزار Rapido DAF در کجای سیستم شما نصب شود. برای مشخص کردن مسیر روی دکمه Browse کلیک کرده و مسیر مورد نظرتان را به نرم افزار بدهید. پیشنهاد میکنیم که اجاره بدهید نرم افزار در مسیر پیشفرض خود نصب شود و این مسیر را تغییر ندهید. بهرحال اگر مسیر نصب نهایی شده روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی برویم.

در این مرحله پوشه ای که میخواهید راپیدو در آن نصب شود را مشخص کنید سپس روی Next کلیک کنید

مرحله دهم: مشخص کردن نوع نصب

در اینجا از شما خواسته شده که نوع نصب برنامه را انتخاب کنید. سه گزینه Typical و Connect و Custom در دسترس است. گزینه Typical را انتخاب کنید تا کلیه ویژگی های مهم برنامه بدون نیاز به عملکرد خاصی برای شما نصب شود. پس از انتخاب گزینه Typical روی گزینه next کلیک کنید تا به مرحله بعدی برویم.

در این مرحله نوع نصب برنامه را روی Typical تنظیم کرده و سپس روی Next کلیک کنید

مرحله یازدهم: انتخاب پوشه

در این مرحله از شما خواسه شده که نام پوشه محل قرارگیری نرم افزار را انتخاب کنید. بصورت پیشفرض وقتی وارد این صفحه میشوید گزینه Rapido انتخاب شده است. پیشنهاد میکنیم این گزینه را تغییر ندهید مگر اینکه دلیل مشخصی برای اینکار داشته باشید. مثلا ممکن است این نام در سیستم شما برای برنامه دیگری رزرو شده باشد. پس از نهایی سازی تنظیمات روی Next کلیک کنید.

مرحله انتخاب پوشه فایل. در این مرحله گزینه Rapido را انتخاب کرده و روی NExt کلیک کنید

مرحله دوازدهم: مرور تنظیمات و نصب اولیه راپیدو

در این مرحله از شما خواسته شده که تنظیمات ثبت شده در مراحل قبلی را مرور بفرمایید. در صورتی که همه چیز مرتب است روی Next کلیک کنید تا فرآیند نصب برنامه شروع شود. این فرآیند کمی زمان خواهد برد لطفا صبور باشید.

تنظیماتی که در مراحل قبل داده اید را مرور کرده و در صورتی که همه چیز صحیح است روی گزینه next کلیک کنید

مرحله سینزدهم: نصب آکروبات ریدر

آکروبات ریدر یک برنامه برای خواندن فایل های PDF است که شامل فایلهای موجود در راپیدو نیز میباشد. در صورتی که این برنامه از قبل روی سیستم شما نصب نشده باشد بصورت خودکار با پیغام زیر مواجه میشوید که از شما اجازه برای نصب Acrobat reader میخواهد. روی Next کلیک کنید تا نصب آکروبات ریدر را شروع کنیم. دقت کنید که بدون داشتن اکروبات ریدر شما نمیتوانید به فایل های راپیدو دسترسی پیدا کنید.

در صورتی که روی سیستم شما Acrobat reader نصب نباید با این پیغام مواجه میشوید. روی NExt

مرحله چهاردهم: نصب آکروبات ریدر در دو مرحله

برنامه آکروبات ریدر در دو مرحله روی سیستم شما نصب میشود. در مرحله اول به شما خوش آمد گویی شده روی Next کلیک کنید. در مرحله دوم از شما خواسته شده تا مسیر نصب را مشخص کنید. این مرحله را بدون تغییر مسیر رها کرده و روی Next کلیک کنید تا نصب شروع شود.

آکروبات ریدر در دو مرحل نصب میشود. در مرحله اول که همین مرحله است روی Next کلیک کنیدمرحله دوم آکروبات ریدر تعیین مسیر و کلیک روی Next

مرحله پانزدهم: ارائه فایل فعالساز

وارد پوشه کرک بشوید. در اینجا یک فایل با نام PartsRapido وجود دارد. این فایل درواقع لانچر فعالسازی شده نرم افزار راپیدو است که به شما اجازه میدهد تا برنامه را اجرا کنید. این فایل را کپی کرده و در محل نصب برنامه جایگذاری کنید. اگر محل نصب برنامه را شخصی سازی نکرده باشید نرم افزار در درایور ویندوز شما که عموما درایو C است و در پوشه ای به نام  Rapido  نصب میشود.

فایل فعالساز را کپی کرده و در محل نصب برنامه قراردهید

مرحله شانزدهم: اجرای برنامه

حالا همان فایل فعالساز را که در پوشه نصب برنامه قراردادید را اجرا کنید. برای اجرا از راست کلیک و Run as administrator استفاده کنید. پس از اجرای اولیه برنامه از شما یک نام کاربری و یک رمز عبور میخواهد که هردو عبارت برابر است با ADMIN . پس از سپس نام کاربری و رمز عبور برنامه برای شما اجرا میشود.

اجرای فایل و ارائه نام کاربری و رمز عبور برابر با ADMIN

تبریک شما کلیه مراحل نصب و راه اندازی نرم افزار Rapido برای ماشین های سنگین DAF را با موفقیت پست سر گذاشتید. در صورتی که آموزش تصویری نتوانست شمارا به نصب موفقیت آمیز برنامه هدایت کند از ویدئویی که در ادامه قرار گرفته است استفاده کنید. همراه با آموزش ویدئویی بصورت گام به گام پیش بروید و اگر نصب ناموفقی داشتید ابتدا فایل های قبلی را از روی سیستم پاک کنید. در صورتی که با آموزش ویدئویی هم موفق به نصب برنامه نشدید با دیاگ کالا تماس بگیرید تا یک نوبت برای پشتیبانی نرم افزار برای شما رزرو شود.


آموزش ویدئویی نصب نرم افزار Rapido DAF روی ویندوز همراه با آموزش فعالسازی:


امیدواریم آموزش نصب نرم افزار راپیدو داف که در دیاگ کالا منتشر شده است مورد پسند شما واقع شده باشد. در صورتی که پیشنهادی برای توسعه این مقاله داشتید با ما تماس بگیرید تا در اسرا وقت کمبودهای مقاله را با کمک شما مخاطبین عزیز رفع کنیم

تاکنون تعداد زیادی از برنامه های اصلی مخصوص تعمیر انواع ماشین روی وبسایت دیاگ کالا همراه با آموزش نصب و راه اندازی منتشر شده است، در صورتی که شما یک تعمیرکار متخصص هستید پیشنهاد میکنیم این موارد را بررسی بفرمایید

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128861429 و یا 66937104 تماس بگیرید و همچنین برای مشاوره حضوری به آدرس خیابان آزادی تقاطع اسکندری کوچه مرمر پلاک 7 واحد 1 مراجعه کنید.

سریعترین روش تماس با پشتیبانی دیاگ کالا از طریق شماره موبایل : 09128861429

محصولات مرتبط
5,000,000ریال
(1)

برنامه ابزار توسعه داف که به اختصار DAF DEVIE DT نامیده میشود ابزاری در سطح خدمات نمایندگی است که امکان دسترسی به پارامترهای ECU/ECM را در خودروهای تولید شده توسط برند داف میدهید. 

با کمک این ابزار شما میتوانید پارامترهارا بازنویسی کرده، یا بصورت دلخواه تغییر دهید. همینطور میتوانید عملکرد کلی خودرو را بصورت اختصاصی بازنویسی کنید. تقریبا همه امکانات نرم افزاری یک خودرو داف را میتوانید به کمک این برنامه تغییر دهید.

امکانات نرم افزار DAF Developer Tool:

  1. رمزهای عبور برای برنامه نویسی Crashed Units و New Units
  2. پشتیبانی از انواع محاسبات قدیمی/جدید رمزهای عبور برای برنامه نویسی
  3. بازیابی رمز عبور مشتری برای واحدهای PCI و PMCI2
  4. رمز عبور برنامه نویسی V-MAX (محدودیت سرعت) را دریافت کنید
  5. حالت EOL (پایان خط) را فعال/غیرفعال کنید
  6. پشتیبانی از گذرواژه‌های قدیمی/جدید برای ورود به سطح سرویس برای حقوق بیشتر در DAVIE

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار DAF DEVIE DT بخش توضیحات را مطالعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
5,000,000ریال
(1)

دِوکیت (DevKit) برنامه ای برای حذف ادبلو در کامیون های داف است. بصورت کلی این نرم افزار، ابزاری برای انجام تغییرات در فریمور خودرو (Firmware) است که به شما امکان بازنویسی برخی محدودیت ها روی ماشین های داف را میدهد تا بتوانید از شر ویژگی هایی که راننده از آنها راضی نیست خلاص شوید. حذف ادبلو اصلیترین کاربرد این برنامه است و باید دقت کنید که Dev Kit در کنار XDc کار میکند. بصورت پیشفرض ما پیشنهاد میکنیم که برای بهرهمندی از کلیه امکانات و دسترسی حرفه ای به تمام قسمت های عیب یابی و بازنویسی در ماشین های داف بسته کامل نرم افزاری این خودرو را تهیه کنید.

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار DAF DAVIE DevKit بخش توضیحات را مطالعه بفرمایید

افزودن به سبد خرید
ناموجود
(2)

دیاگ DAF VCI-560 ، به عنوان دیاگ تخصصی کمپانی داف معرفی شده است که تمامی مدل های کامیون ها، اتوبوس ها و خودرو های سنگین داف را عیب یابی می کند و از تکنولوژی به روز و پیشرفته ساخته شده و دارای 2 نوع کابل است که برای کامیون های قدیمی و جدید قابل استفاده است. این دستگاه علاوه بر انجام عملیات عیب یابی، عملیات برنامه ریزی خودرو های سنگین را نیز انجام می دهد، دیاگ DAF VCI 560 با نام DAVIE XDC II هم در بازار شناخته می شود . دیاگ داف به دلیل طراحی منحصر به فرد و عملکرد بالایی که دارد در بیشتر تعمیرگاه های کوچک و بزرگ استفاده می شود . دستگاه دیاگ DAF ، یک دستگاه تشخیص خطای قدرتمند است که با تجزیه و تحلیل و سرعت بالا می تواند خودرو های داف را عیب یابی کند .

8,000,000ریال
(1)

راپیدو برنامه کاتالوگ و راهنمای قطعات ماشین آلات داف است که امکان مشاهده اطلاعات دقیق قطعه، یافتن قطعات مشابه، پیدا کردن وضعیت مونتاژ و دمونتاژ قطعات را برای تعمیرکار فراهم میکند. این نرم افزار شامل اطلاعات کامل قطعات کمپانی DAF از سال 1970 تا امروز است که دربرگیرنده کامیون داف، اتوبوس داف و کامیونت داف میباشد. این برنامه ویژگی های بسیار خاصی نظیر مقایسه قطعات و تشخیص قطعات کپی از قطعات اصلی را به تعمیرکار میدهد که در برنامه های راهنمای قطعات دیگر خودرو ها به چشم نمیخورد.

ویژگی های برتر برنامه Rapido DAF :

  1. پوشش قطعات برند خودرو سازی داف بصورت کامل
  2. ارائه راهنمای گام به گام برای نصب و بازکردن قطعات
  3. امکان مقایسه قطعات برای تشخیص قطعه اصلی از کپی
  4. پوشش لوازم جانبی (اکسسوری) داف بصورت کامل
  5. ارائه بولتن و قابلیت پرینت

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

کد QR

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم