آموزش کامل نصب و راه اندازی نرم افزار ایسیس+ دانلود E-sys Plus 3.8.1

نوشته شده در تاریخ1402-03-06 توسط 638
دوست داشتن3

پیش گفتار

ایسیس حرفه ای ترین برنامه ارائه شده برای پروگرامینگ و ریپروگرامینگ خودروهای برند BMW است که به بازار عرضه شده. نصب این نرم افزار بدلیل داشتن لانچر اختصاصی که کمتر دیده شده است با سختی هایی همراه است. به همین دلیل در این مقاله میتوانید آموزش کامل نصب ایسیس روی ویندوز را مشاهده کنید تا مطمئن شوید که برنامه به درستی روی سیستم شما نصب شده است. کلیه مراحل شامل استخراج فایل، نصب نرم افزارها و فعالسازی در این آموزش بررسی و ارائه شده است. شما میتوانید از هر دو نوع آموزش ویدئویی و تصویری همراه با متن استفاده کنید.

اکیدا توصیه میکنیم که کلیه مراحل را با دقت انجام دهید تا از نصب صحیح برنامه مطمئن شوید، در غیر اینصورت مجبور خواهید بود برای اصلاح فرآیند نصب را از ابتدا شروع کنید.


پیش نیازها برای نصب و راه اندازی نرم افزار ایسیس پلاس:

  1. دستگاه پذیرنده: کامپیوتر یا لپتاپ با سیستم عامل ویندوز
  2. سیستم عامل همخوان: ویندوز 7 و 8.1 و 10 و 11
  3. پردازنده: حداقل توان مورد نیاز 1.8GHz در پردازنده های پنتیوم4 یا بالاتر
  4. نوع سیستم عامل: 64 بیتی
  5. حافظه رم: حداقل 4 گیگ
  6. حافظه دائم: حداقل 2 گیگابایت
  7. جاوا: نسخه 1.8 یا بالاتر

نصب نرم افزار ایسیس پلاس چقدر زمان میبرد؟

این برنامه روی یکی سیستم متوسط با پردازنده i5 نسل 8 در زمان 15 دقیقه نصب شده است. زمان نصب بر اساس توان پردازش سیستم شما و سرعت عملی که شما دارید میتوانید بین 10 دقیقه تا 1 ساعت متفاوت باشد.

آیا نرم افزار ایسیس پلاس نیاز به فعالسازی دارد؟

بله، نرم افزار ایسیس پلاس BMW نیاز به فعالسازی دارد. فایل فعالساز در مجموعه فایل دانلودی قرار گرفته و با دانلود فایل از دیاگ کالا به کلیه موارد مورد نیاز جهت فعالسازی نرم افزار دسترسی خواهید داشت.

نکات مهم هنگام نصب و فعالسازی نرم افزار ایسیس پلاس:

آنتی ویروس را حتما غیر فعال کنید. آنتی ویروس های مختلف فایل های فعالساز ایسیس را بعنوان بدافزار شناسایی میکنند. در صورتی که آنتی ویروس را غیر فعال نمیکنید حتما فایل های نرم افزار ایسیس را در Trust List اضافه کنید تا دچار مشکل نشوید.


آموزش متنی و تصویری نصب و فعالسازی برنامه Esys+ BMW:

نصب برنامه کمی سخت تر از نمونه های دیگر مثل Autocom است پس مجددا تاکید میکنیم که کلیه موارد ذکر شده در آموزش را بدقت انجام دهید. توجه داشته باشید که نصب بودن جاوا و غیرفعال بودن ویندوز برای شروع فرآیند نصب بسیار مهم هستند. جاوا روی کلیه ویندوزهایی فعال شده نصب است، در صورتی که پس از نصب با اخطاری مبنی بر نصب نبودن جاوا مواجه شدید اقدام به نصب این پیش نیاز کنید و درصورتی که نمیدانید چطور باید اینکار را انجام دهید با ما تماس بگیرید.

مرحله اول: دانلود فایل ایسیس

در وبسایت دیاگ کالا عبارت "sys" را جست و جو کنید یا از لینکی که در ادامه درج شده استفاده کنید تا به صفحه دانلود ایسیس هدایت شوید. در اینجا یک نسخه از برنامه را برای خود خریداری کنید تا دسترسی مادام العمر شما برای دریافت برنامه و بروزرسانی های آن باز شود. پس از خرید میتوانید از سربرگ دانلود اقدام به دریافت فایل نصبی کنید. 

نرم افزار ایسیس بی ام و | کلیک کنید

مرحله دوم: خارج کردن فایل از حالت فشرده

روی فایل دانلود شده راست کلیک کنید و از منوی WinRAR گزینه Extract to را انتخاب کنید تا فرآیند استخراج فایل آغاز شود. دقیقا مطابق تصویر زیر:

روی فایل نصبی راست کلیک کرده و گزینه extract to را از winrar انتخاب کنید تا فایل استخراج شودکمی صبر کنید تا استخراج انجام شود ...

کمی صبر کنید تا استخراج به پایان برسدمرحله سوم: اجرای فایل نصبی ایسیس

وارد پوشه ای که فایل ها درون آن استخراج شده است بشوید و فایلی که E-Sys_setup نام دارد را با راست کلیک و گزینه Run as administrator اجرا کنید.

فایل نصبی ایسیس را با راست کلیک و گزینه Administrator اجرا کنیدمرحله چهارم: انتخاب زبان نصب

در این مرحله از شما خواسته میشود که زبان مورد نظر برای مراحل نصب نرم افزار را انتخاب کنید. این گزینه را روی English تنظیم کرده و کلیک Ok را بزنید.

در این مرحله زبان مورد نظر خود برای نصب برنامه را انتخاب کنیدمرحله پنجم: پیام خوش آمدگویی

در این مرحله یک پیام خوشامدگویی به مراحل نصب ایسیس به شما نمایش داده میشود که میتوانید با کلیک روی دکمه Next به مرحله بعد بروید.

مشاهده پیغام خوش آمد گویی نصب را با کلیک Next رد کنیدمرحله ششم: پذیرش قوانین

در این مرحله از شما خواسته میشود که توافق نامه استفاده از ایسیس را قبول کنید تا اجازه نصب نرم افزار به شما داده شود. گزینه I accept the agreement را تیک بزنید و روی گزینه Next کلیک کنید.

قوانین و مقررات نصب نرم افزار را قبول کرده و کلید Next را بزنیدمرحله هفتم: مسیردهی به نصب

در این مرحله از شما خواسته شده که محل نصب نرم افزار را در حافظه کامپیوتر مشخص کنید. پیشنهاد میکنیم که اجازه بدهید برنامه در مسیر پیشفرش خود نصب شود و تغییری در مسیر نصب ایجاد نکنید. روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

مسیر نصب نرم افزار را به دکمه Browse مشخص کنیدمرحله هشتم: مسیردهی به داده

نرم افزار ایسیس بر اساس داده های پایه کار میکند. در این مرحله از شما خواسته شده که مسیری را بعنوان محل قرارگیری داده مشخص کنید. توصیه میکنیم اجازه بدهید داده ها در مسیر پیشفرض قرار بگیرند و بدون ایجاد تغییر روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

تعیین مسیر داده برای نرم افزار ایسیس، بگذارید پیشفرض باشدمرحله نهم: نام گذاری پوشه استارت

برای همه برنامه های نصب شده یک پوشه در منوی استارت ویندوز ایجاد میشود و ایسیس نیز به همینصورت است. اینجا باید نام پوشه مربوط به ایسیس را مشخص کنید. میتوانید بدون تغییر گزینه Next را بزنید تا نام پوشه بصورت پیشفرض تعیین شود.

نام پوشه استارت را برای نرم افزار ایسیس مشخص کنیدمرحله دهم: اضافه شدن آیکون به صفحه

در این مرحله یک گزینه در صفحه وجود دارد که اگر تیک آنرا فعال کنید بعد از اتمام فرآیند نصب نرم افزار آیکون برنامه روی صفحه اصلی ویندوز شما ایجاد خواهد شد. تیک را بزنید و روی دکمه Next کلیک کنید.

آیا میخواهید میانبر نرم افزار روی صفحه نخست شما ایجاد شود؟ اگر بله پس تیک را بزنیدمرحله یازدهم: تایید تنظیمات نصب

در این مرحله تنظیماتی که پیش از این برای نصب برنامه داده اید به شما نمایش داده شده و از شما خواسته میشود که اگر در مورد تنظیمات مطمئن قستید گزینه Install را بزنید تا به مرحله بعدی بروید.

تمامی تنظیماتی که برای نصب داده اید را کنترل کرده و گزینه install را بزنیدکمی صبر کنید تا نصب برنامه به پایان برسد ...

کمی صبر کنید تا نصب برنامه به پایان برسد

مرحله دوازدهم: اتمام نصب ایسیس پایه

نمایش داده شدن این صفحه یعنی شما نصب ایسیس پایه را به اتمام رسانده اید. گزینه Finish را بزنید و به پوشه حاوی فایل های نصبی بازگردید تا ادامه نصب را انجام دهیم.

گزینه Finish را بزنید تا از نصب نرم افزار ایسیس خارج شودیمرحله سیزدهم: شروع نصب ایسیس پلاس

در پوشه حاوی فایل های نصبی یک فایل دیگر با نام ESysPlus وجود دارد. روی این فایل راست کلیک کرده و با گزینه Run as administrator آنرا اجرا کنید.

فایل نرم افزار esys plus را با administrator اجرا کنیدمرحله چهاردهم:زبان نصب ایسیس پلاس

در این مرحله از شما خواسته شده که زبان نصب ایسیس پلاس را مشخص کنید. گزینه زبان را روی English تنظیم کرده و دکمه Ok را بزنید.

زبان نصب ایسیس پلاس را روی انگلیسی تنظیم کرده و به مرحله بعدی بروید

مرحله پانزدهم: مسیردهی و تایید تنظیمات

حال شما باید مسیر نصب نرم افزار را مشخص کرده و Next را بزنید، سپس در صفحه بعدی تیک مربوط به آیکون دسکتاپ را زده و Next را بزنید، در صفحه بعدی روی دکمه Install کلیک کنید تا فرآیند نصب آغاز شود. پیشنهاد میکنیم که مسیر نصب برنامه را تغییر ندهید.

تعیین مسیر نصب برای برنامه ایسیس پلاس در ویندوزتان را انجام دهیدآیا میخواهید آیکون ایسیس پلاس رو صفحه نمایش داده شود؟ پس تیک را زده و Next را انتخاب کنیدتنظیمات داده شده برای نصب ایسیس پلاس را چک کنید و اگر همه چیز درست است Install را بزنیدمرحله شانزدهم: اتمام نصب ایسیس پلاس

تیک مربوط به اجرای خودکار برنامه را بردارید و روی گزینه Finish کلیک کنید تا مراحل نصب ایسیس پلاس به پایان برسد.

اتمام نصب ایسیس پلاس، گزینه Finish را بزنیدمرحله هفدهم: تست از ایسیس

برای اطمینان از نصب صحیح ایسیس یکبار برنامه را بازکنید و پس از بازشدن آن را ببندید. این موضوع فقط انجام میشود تا مطمئن شوید با اخطار جاوا یا آنتی ویروس مواجه نخواهید شد و برنامه به درستی اجرا میشود.

یکبار برنامه ایسیس را برای تست اجرا کنید و پس از بازشدن برنامه آنرا ببنیدیدمرحله هجدهم: اجرای ایسیس پلاس

پس از آنکه برنامه ایسیس را بستید، برنامه ایسیس پلاس را که روی صفحه شما قراردارد اجرا کنید. زبان ایسیس پلاس را روی انگلیسی تنظیم کنید. مطابق با تصویر زیر:

پس از بستن برنامه ایسیس روی آیکون ایسیس پلاس کلیک کرده و انرا اجرا کنیدمرحله نوزدهم: انتقال میانبر ایسیس به ایسیس پلاس

آیکون نرم افزار ایسیس که روی صفحه شما قراردارد را با موس بکشید (Drag and Drop) و داخل صفحه ایسیس پلاس قراردهید تا ایسیس پلاس از این به بعد بعنوان لانچر ایسیس شما عمل کند. پس از اینکه آیکون را به داخل ایسیس پلاس منتقل کردید گزینه Launch ESys را بزنید تا از اجرای صحیح برنامه مطمئن شوید.

ایسیس را داخل ایسیس پلاس بگذاریدمرحله بیستم: مشخص شدن وضعیت برنامه

حالا وقتی ایسیس اجرا شود یک پیغام مشابه تصویر زیر نمایش داده میشود که اعلام کرده نرم افزار شما فعال نیست و باید کد فعالسازی را وارد کنید. این یعنی نرم افزار و لانچر هردو به درستی کار میکنند. حالا برنامه را ببندید تا به سراغ فعالسازی برویم.

نمایش علامت عدم فعالسازی نرم افزار به معنای اجرای صحیح است . برنامه را ببندید تا وارد مراحل بعدی بشویممرحله بیست و یکم: مرحله اول فعالسازی

دوباره وارد پوشه ای بشوید که فایل های نصبی را در آن استخراج کرده بودید. یک پوشه با نام Keygen در اینجا وجود دارد که باید وارد آن بشوید. سپس روی نرم افزار ایسیس پلاس راست کلیک کنید و گزینه Open file location را انتخاب کنید تا به پوشه ای که ایسیس پلاس در آن نصب شده هدایت شوید.

نکته: اگر ویندوز شما قدیمی است باید گزینه Properties را زده و در سربرگ اول Open file location را انتخاب کنید، تصاویر مربوط به ویندوز 11 هستند.

وارد پوشه حاوی فایل های نصبی بشویدمرحله بیست و دوم: انتقال محتویات فعالساز

در بخش سمت راستی تصویر زیر شما محتویات پوشه Keygen در پوشه فایل های نصبی ایسیس را مشاهده میکنید و در سمت چپ پوشه ای که نرم افزار ایسیس پلاس در آن نصب شده است. محتویات Keygen که شامل 5 فایل است را کپی کرده و در پوشه ایسیس پلاس قرار دهید. اگر با اخطار تکراری بودن مواجه شدید گزینه Replace را انتخاب کنید.

محتویات پوشه Keygen را در مسیر نصب ایسیس پلاس جایگذاری کنیدمرحله بیست و سوم: دریافت شناسه سخت افزاری

حالا در پوشه ایسیس پلاس فایلی که HardwareID32.exe نام دارد را بازکنید. در پنجره باز شده یک کلید به شما نمایش داده شده است. این کلید را کپی کرده و پنجره HardwareID32.exe را ببندید.

فعالسازی برنامه ایسیس با کد شناسه سیستم را از طریق انتقال کد انجام دهید

مرحله بیست و چهارم: ثبت کد شناسه سخت افزار در فعالساز

حالا فایلی که EsysPlus38KeyGen.exe نام دارد و قبلا در پوشه ایسیس پلاس انتقال داده اید را بازکنید. در پنجره نمایش داده شده کلید سخت افزاری که قبلا کپی کرده اید را جایگذاری کرده و گزینه Generate را بزنید. در صورتی که انتها پیغام نمایش داده شد عبارت Token وجود داشت کلید Ok را بزنید. این عبارت به معنای ثبت موفق کلید است. پس از آن یکبار روی فایلی که gz.exe نام دارد کلیک کنید تا عملیات فعالسازی با کلید سخت افزار انجام شود. این موضوع یک ثانیه زمان میبرد.

فایل دریافت کد فعالسازی را بازکرده و کد شناسه سیستم را در آن جاگذاری کنیم و کلید Generate را بزنیدمرحله بیست و پنجم: اتمام فعالسازی و تست

حالا میتوانید آیکون نرم افزار ایسیس را از روی دسکتاپ حذف کنید. دقت کنید که آیکون EsysPlus را باید باقی بگذارید. پس از آن نرم افزار EsysPlus را اجرا کنید و دکمه Launch Esys را بزنید تا برنامه در وضعیت فعالسازی شده اجرا شود. در صورتی که اینبار پس از اجرای نرم افزار دیگر پیغام مربوط به فعالسازی که از شما کد فعالسازی را میخواست مشاهده نکردید یعنی نصب ایسیس و فعالسازی آنرا با موفقت به پایان رسانده اید.

حذف فایل ایسیس از روی صفحه دسکتاپکنترل کنید که ایا بازهم پیام فعالسازی به شما نمایش داده میشود؟ اگر خیر یعنی کلیه مراحل را به درستی انجام داده اید

تبریک، شما کلیه مراحل نصب و فعال سازی نرم افزار ایسیس و لانچر ایسیس پلاس را با موفقیت پشت سر گذاشته اید. اگر در آموزش تصویری نتوانستید مراحل را درست انجام دهید پیشنهاد میکنید در ادامه همین مقاله ویدئو مربوطه را مشاهده کرده و با ویدئو پیش بروید. 


آموزش ویدئویی برای نصب و فعالسازی برنامه ایسیس پلاس بی ام و:

 


امیدوارید آموزش نصب و راه اندازی این نرم افزار که در دیاگ کالا منتشر شده است مورد پسند شما واقع شده باشد. در صورتی که پیشنهادی برای توسعه این مقاله داشتید با ما تماس بگیرید تا در اسرا وقت کمبودهای مقاله را با کمک شما مخاطبین عزیز رفع کنیم

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128861429 و یا 66937104 تماس بگیرید و همچنین برای مشاوره حضوری به آدرس خیابان آزادی تقاطع اسکندری کوچه مرمر پلاک 7 واحد 1 مراجعه کنید

راه های تماس با دیاگ کالا از تلفن و موبایل

محصولات مرتبط
10,000,000ریال
(1)

نرم افزار E-sys یک نرم افزار کدنویسی و برنامه نویسی برای BMW با مهارت بالا می باشد. که توسط بسیاری از تکنسین ها در فرآیند تعمیر استفاده می شود. اگر در این نرم افزار مبتدی هستید، وجود مشکلات در انجام عملیات اجتناب ناپذیر است. نرم افزار E-sys یک نرم افزار تخصصی برنامه نویسی و کد نویسی برای خودروهای سری F BMW است. این نرم افزار به شما امکان خوانش، دانلود، ذخیره سازی و ویرایش فایل های رمزگذاری شده FDL در پروژه بی ام و را میدهد. علاوه بر این، این نرم افزار E-sys امکان روشن و خاموش کردن برخی از ویژگی های خودرو سری F را نیز فراهم می کند. 

قابل ذکر است که نرم افزار ایسیس فقط برای خودرو های سری F بی ام و عرضه نشده و مجموعه ای از خودروهای این برند را پوشش میدهد ولی برای برنامه دهی به ماشین های سری F راهی جز استفاده از ایسیس وجود ندارد.

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر در مورد این محصول بخش توضیحات را مشاهده بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
5,000,000ریال
(2)

برنامه ETK بی ام و یک نرم افزار راهنمای تعمیر و نگهداری شامل کاتالوگ قطعات خودروهای بی ام و (BMW) و رولزرویس (ROLLS ROYCE) و مینی ماینر (Mini) میباشد. فهرست کامل قطعات، مکان نصب، لوازم جانبی و مشخصات قطعه همراه با تصاویر واضح سه بعدی از قطعه در نرم افزار ای تی کی به تکنسین های تعمیر و نگهداری ارائه میشود.

نرم افزار ETK یک ابزار الزامی برای تعمیرکارهایی است که روی خودروهای BMW یا رولزرویس یا مینی ماینر کار میکنند. این نرم افزار به شما کمک میکند تا با شماره موتور یا سریال قطعه و یا شماره VIN اقدام به مشاهده قطعات و دریافت اطلاعات کاربردی و شناختی مربوط به قطعه مورد نظر بکنید. همینطور همخوانی قطعات با مدلهای مختلف خودرو به شما ارائه میشود. نسخه بروزرسانی شده ETK که در سال 2022 منتشر شده در دیاگ کالا ارائه میشود.

نسخه ارائه شده در دیاگ کالا شامل لیست قیمت (Price List)نیز میباشد که برای ثبت سفارش قطعات مورد نیاز بسیار کاربردی خواهد بود.

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر  در مورد این محصول به بخش توضیحات در همین صفحه مراجعه کنید.

افزودن به سبد خرید
5,000,000ریال
(1)

ISTA-P یک نرم افزار برنامه نویسی و کدینگ تخصصی برای خودروهای برند BMW است و در آخرین نسخه سری E نیز به آن اضافه شده. که بطور گسترده توسط تکنسین های BMW در طول فرآیند تعمیر استفاده میشود، زیرا ISTA-P طراحی شده تا روند تعمیر را سریعتر و کارآمدتر کند. این نرم افزار ابزار مهمی برای تعمیرکارهای تخصصی BMW میباشد که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه تعمیر میشود، همینطور از بروز اشتباهات جلوگیری میکند. این ابزار قدرتمندی است که به تکنسین ها اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از وظایف از جمله برنامه نویسی، بروز رسانی، کدنویسی و تعویض جعبه ECU را انجام دهند.

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر در مورد نرم افزار ایستا پی به بخش توضیحات در همین صفحه مراجعه کنید.

افزودن به سبد خرید
10,000,000ریال
(2)

نرم افزار +ISTA برای BMW یک برنامه تخصصی عیب یابی با امکانات کامل و پروگرامینگ با امکانات محدود است.این برنامه که با نام های ایستا، ایستا دی، ایستا پلاس دی نیز شناخته میشود توسط شرکت رسمی بی ام و برای عیب یابی خودروهای تولیدی این شرکت و برند های مینی، رولزرویس تایید شده است. ایستا پلاس در واقع آخرین نسخه از نرم افزارهای عیب یابی رسمی بی ام و است که توسط شرکت منتشر و تایید شده. برنامه ایستا پلاس بی ام و از کلیه عملیات عیب یابی و رفع خطا پشتیبانی میکند و فایل های راهنما برای بهینه سازی فرآیند تعمیر ارائه میکند. همینطور با کلیه دیاگ های تخصصی BMW همخوانی داشته و به پروگرامر های تخصصی بی ام و نیز متصل میشود. این برنامه از اتصال OBD پشتیبانی میکند و بعنوان ویژگی خاص میتوانید از دو نوع اتصال ENET و k-DCAN نیز استفاده نکنید. 

با داشتن برنامه عیب یابی ایستا پلاس بی ام و نیازی نیست نگران قابلیت های نرم افزاری باشید چرا که میتوانید هرآنچه که شرکت BMW ارائه کرده را بازبینی کرده یا بهینه کنید. پس بهتر است یک دستگاه دیاگ مناسب تهیه کنید تا قابلیت های فوق العاده ایستا پلاس را بدلیل محدودیت های دستگاه دیاگ از دست ندهید.

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه مشخصات دقیق این نرم افزار بخش توضیحات را در همین صفحه مطالعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

کد QR

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم