آموزش نصب و راه انداری نرم افزار ایستا پلاس با دیتابیس + دانلود

نوشته شده در تاریخ1402-03-13 توسط 353
دوست داشتن4

پیش گفتار

شما میتوانید آموزش نصب ایستا پلاس، فعالسازی ایستا پلاس و واردسازی اطلاعات به پایگاه داده ایستا پلاس را در این مقاله مطالعه بفرمایید. نرم افزار ایستا پلاس با نام های ایستا دی و رینهود نیز شناخته میشود. این نرم افزار برای انجام عیب یابی و برخی عملیات های پروگرامینگ خودروهای برند BMW عرضه شده و بعنوان تنها نرم افزار رسمی شناخته میشود که با دستگاه های سری ICOM همخوانی کامل دارد. در این مقاله شما خواهید آموخت که ایستا پلاس را چگونه روی سیستم خود نصب و راه اندازی کنید. آموزش به دو نوع تصویری و ویدئویی آماده شده تا بر اساس علاقه مندی اقدام به مشاهده مدل آموزش مورد نظرتان کنید. شما میتوانید فایل نرم افزار را مستقیما از دیاگ کالا خریداری کنید. همینطور ما خدمات نصب و راه اندازی رایگان برای مشتریانی که نرم افزار را از دیاگ کالا تهیه میکنند ارائه میکنیم.

اکیدا توصیه میکنیم که کلیه مراحل نصب ایستا پلاس را با دقت انجام دهید چراکه درصورت نصب اشتباه مجبور خواهید بود برنامه را حذف کرده و عملیات نصب را دوباره آغاز کنید. از آنجایی که ایستا پلاس یک نرم افزار یا حجم بسیار بالا است نصب اشتباه آن اتلاف زمانی زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد.


پیش نیازها برای نصب و راه اندازی ISTA+ BMW:

  1. دستگاه : کامپیوتر یا لپتاپ هایی که از سیستم عامل ویندوزی استفاده میکنند
  2. سیستم عامل: ویندوز (پیشنهاد میکنیم که از ویندوز 10 نسخه 64 بیتی استفاده کنید)
  3. پردازنده: اینتل پنتیوم 2.6GHz یا بیشتر ( از هر دو نسخه 32 بیتی و 64 بیتی پشتیبانی میکند)
  4. حافظه موقت رم: حداقل نیاز به 4 گیگ رم دارید
  5. حافظه دائمی: 250 گیگ در صورت بروزرسانی پایگاه داده و استفاده از بسته نرم افزار کامل بی ام و
  6. قابلیت نصب روی موبایل: ندارد
  7. فرمت فایل : .exe (قابل اجرا روی ویندوز)
  8. مرجع تایید کننده نرم افزار : شرکت BMW

نصب نرم افزار ایستا پلاس چقدر زمان میبرد؟

روی سیستم تست شده در آموزش که دارای یک پردازنده i5 نسل 8 بوده و رم 8 گیگ با هارد SSD نصب کامل نرم افزار 25 دقیقه زمان برد. اینکه روی سیستم شما فرآیند نصب چقدرطول بکشد مستقیما بستگی به آمادگی و منابع سیستم شما دارد. همینطور نداشتن نرم افزارهای پایه میتواند به زمان نصب بیافزاید. بطور متوسط ما برای نصب نرم افزار ایستا پلاس روی یک لپتاپ ناشناس زمان 1 روز کامل کاری را اعلام میکنیم.

آیا ایستا پلاس نیاز به فعالسازی دارد؟

نسخه ارایه شده توسط دیاگ کالا فعال شده است و نیازی به انجام عملیات ثانویه جهت فعالسازی ندارد. صرفا پس از نصب ایستا پلاس روی سیستم باید بانک اطلاعاتی را نیز به نرم افزار منتقل کنید که این بخش نیز در آموزش درنظر گرفته شده و هم بصورت تصویری و هم ویدئویی ارائه شده است.

نکات مهم هنگام نصب ایستا پلاس روی ویندوز؟

  1. در صورتی که آنتی ویروس شما فایلهای نرم افزار را بعنوان بدافزار شناسایی کرد حتما فایل هارا به Trust List اضافه کنید.
  2. نرم افزار Winrar را روی سیستم نصب کنید.
  3. مطمئن شوید که NET Framework 4.8 یا بالاتر روی سیستم شما نصب است
  4. مطمئن شوید که C++ Runtime 2015 یا بالاتر روی سیستم شما نصب است
  5. برای استفاده از این نرم افزار باید مرورگر Google Chorme را نصب کنید (از مرورگر Edge و Internet Explorer پشتیبانی نمیکند)

آموزش متنی و تصویری نصب و راه اندازی ISTA+ BMW:

نرم افزار ایستا پلاس حجم زیادی دارد به همین دلیل بهتر است که مراحل نصب را با دقت انجام دهید تا مجبور به شروع دوباره نصب نشوید. بخاطر بسپارید که بهتر از این برنامه را روی ویندوز 10 یا بالاتر نصب کنید چراکه روی ویندوز های پایینتر احتمال دارد با مشکلاتی مواجه شوید. در صورتی که این نرم افزاررا دقیقا طبق آموزش نصب کردید و با اخطار مواجه شدید شماره خودرا در بخش تماس با ما ثبت کنید یا در بخش نظرات مشکل را اعلام کنید تا در اسرا وقت رسیدگی شود.

مرحله اول: فایل را دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید

برای دریافت فایل به صفحه مربوط به ایستا پلاس در دیاگ کالا مراجعه کرده و یک نسخه از این نرم افزار را برای خود تهیه کنید. پس از تهیه نرم افزار، لینک دانلود برنامه برای شما ارسال میشود. فایل دانلود شده بصورت فشرده سازی شده در اختیار شما قرار میگیرد. برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید روی فایل راست کلیک کرده و از منوی WinRAR گزینه Extract to را انتخاب کنید تا کلیه فایل ها در یک پوشه همنام با فایل دانلودی استخراج شوند.

صفحه ایستا پلاس برای تهیه نرم افزار

مرحله دوم: نصب کننده را اجرا کنید

وارد پوشه ای که حاوی اطلاعات نرم افزار ایستا پلاس است بشوید. روی فایلی که نام آن ista_standalone_installer است راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را بزنید تا نصب کننده ایستا اجرا شود.

روی فایل ista_standalone_installer راست کلیک کرده و با Run as administrator آنرا اجرا کنیدمرحله سوم: نیازمندی هارا کنترل کنید

در اولین صفحه از لانچر نصب ایستا نیازمندیها برای نصب به شما نمایش داده شده که بالاتر مانیز همه آنهارا مرورکردیم. در صورتی که همه نیازمندی هارا دارید روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

نیازمندی های نصب را کنترل کنید و در صورتی که همه چیز درست است روی Next کلیک کنیدمرحله چهارم: مسیر نصب را مشخص کنید

در این صفحه از شما خواسته شده که محل نصب نرم افزار را مشخص کنید. ما پیشنهاد میکنیم که اجازه بدهید نرم افزار در مسیر پیشفرض نصب شود تا در مراحل بعدی یا ارتقا هایی که احتمالا بعدا باید انجام دهید به مشکل نخورید. همینطور در پایین صفحه حداقل فضای مورد نیاز برای نصب برنامه ذکر شده.(شما به فضای بیشتری نیاز دارید تا بتوانید پایگاه داده را نیز به برنامه اضافه کنید. این فقط فضای لازم برای نصب نرم افزار خام ایستا است). روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

مسیر نصب نرم افزار را مشخص کنید، پیشنهاد میکنیم اجازه بدهید در مسیر پیشفرض نصب شودمرحله پنجم: انتخاب کامپوننت های ایستا

در این مرحله کامپوننت هایی که همراه نرم افزار نصب میشوند نمایش داده شده است. تیک مربوط به گزینه Tools را بردارید تا بصورت خودکار نصب نشود. در صورتی که این تیک را باقی بگذارید در انتهای نصب با اخطار خطا مواجه خواهید شد. در پایین صفحه درج شده که شما نیاز به 86 گیگ فضا برای ریختن پایگاه داده دارید (بجز 40 گیگ مرحله قبلی برای نصب برنامه). در صورتی که همه چیز انجام شده روی دکمه Next کلیک کنید.

تیک مربوط به تولز را بردارید، روی دکمه next کلیک کنیدمرحله ششم: وظایف اضافی

در این مرحله تیک مربوط به گزینه Create a desktop shortcut را بزنید تا پس از نصب آیکون نرم افزار روی صفحه دسکتاپ شما ایجاد شود. در بخش Set Interface Type گزینه ICOM/ENET local area network را انتخاب کنید و روی دکمه Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی بشوید.

تنظیمات نمایش مربوط به ایستا پلاس تا ثبت کرده و روی Next کلیک کنیدمرحله هفتم: تایید تنظیمات نصب

در این مرحله تنظیماتی که در مراحل قبلی انجام داده اید به شما نمایش داده شده و از شما خواسته که اگر مطمئن هستید همه چیز درست است نصب را شروع کنید. روی دکمه Install کلیک کنید تا فرآیند نصب ایستا پلاس و پایگاه داده آن روی سیستم شروع شود.

تنظیمات ثبت شده را کنترل کنید و اگر همه چیز درست است روی دکمه Install کلیک کنیدمرحله هشتم: درحال نصب

در این مرحله نیاز است که کمی صبر کنید تا ایستا روی سیستم شما نصب شود. این فرآیند ممکن است تا 3 ساعت زمان ببرد.

کمی صبر کنید تا نصب ایستا به پایان برسدمرحله نهم: پایان نصب نرم افزار

با نمایش این پنجره یعنی نصب نرم افزار ایستا و پایگاه داده با موفقیت روی سیستم شما به پایان رسیده است. البته این پایان کار نیست. روی دکمه Finish کلیک کنید تا به مراحل بعدی را انجام دهید.

پایان نصب نرم افزار پایه ایستا پلاس بی ام و. روی Finish کلیک کنیدمرحله دهم: استخراج دیتابیس

دیتابیس ایجاد شده در نصب ایستا شامل اطلاعات کامل نیست. برای اینکه بتوانید اطلاعات دیتابیس خودرا کامل کنید به همان پوشه ای که شامل فایل های نصبی نرم افزار بود بازگردید. در اینجا یک فایل با نام v4.39.20_PSdZData وجود دارد که باید روی آن راست کلیک کرده و از منوی WinRAR گزینه Extract to را انتخاب کنید تا دیتابیس از حالت فشرده استخراج شود. این فرآیند کمی زمان خواهد برد. مطابق تصویر زیر:

به پوشه شامل فایل های نصبی برگردید و فایل دیتابیس را از حالت فشرده خارج کنیدمرحله یازدهم: برداشتن اطلاعات دیتابیس

پس از پایان فرآیند استخراج وارد پوشه استخراج شده شوید. این پوشه با همان نام v4.39.20_PSdZData ایجاد خواهد شد. پس از ورود به آن یک پوشه با نام psdzdata مشاهده خواهید کرد که باید روی آن راست کلیک کرده و گزینه Copy یا Cut را بزنید.

فایل استخراج شده را کپی یا کات کنیدمرحله دوازدهم: انتقال اطلاعات به نرم افزار

وارد محل نصب نرم افزار شوید. اگر مسیر نصب را تغییر نداده باشید نرم افزار در درایو ویندوز شما (C) و در پوشه ای بنام EC-APPS نصب میشود. وارد این پوشه شده و فایل psdzdata را که پیش از این کپی کرده بودید Paste کنید. برای اینکار در صفحه راست کلیک کرده و گزینه Paste را انتخاب کنید یا کلید های Ctrl+V را فشار بدهید.

اطلاعات دیتابیس را در ریشه نصب نرم افزار و در پوشه psdzdata انتقال دهیدتبریک، شما نرم افزار ایستا را همراه با پایگاه داده نصب کرده و اطلاعات را نیز به پایگاه داده آن انتقال دادید. یکبار برای اینکه مطمئن شوید همه چیز به درستی کار میکنم برنامه را اجرا کنید. در صورتی که با اخطاری مواجه شدید مراحل نصب را دوباره مرور کنید یا ویدئوی آموزش را که در ادامه قرارگرفته مشاهده کنید. اگر ایستا بدون هیچ پیغام خطایی اجرا میشود یعنی شما تمام مراحل را به درستی انجام داده اید. حالا میتوانید دستگاه دیاگ را روشن کرده و به نرم افزار متصل کنید تا فرآیند عیب یابی خودروی BMW را شروع کنید.


آموزش ویدئویی نصب و راه اندازی نرم افزار ایستا پلاس بی ام و روی ویندوز


امیدوارید آموزش نصب و راه اندازی این نرم افزار که در دیاگ کالا منتشر شده است مورد پسند شما واقع شده باشد. در صورتی که پیشنهادی برای توسعه این مقاله داشتید با ما تماس بگیرید تا در اسرا وقت کمبودهای مقاله را با کمک شما مخاطبین عزیز رفع کنیم

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128861429 و یا 66937104 تماس بگیرید و همچنین برای مشاوره حضوری به آدرس خیابان آزادی تقاطع اسکندری کوچه مرمر پلاک 7 واحد 1 مراجعه کنید

ارتباط با دیاگ کال از طریق تلفن و موبایل

محصولات مرتبط
10,000,000ریال
(2)

نرم افزار +ISTA برای BMW یک برنامه تخصصی عیب یابی با امکانات کامل و پروگرامینگ با امکانات محدود است.این برنامه که با نام های ایستا، ایستا دی، ایستا پلاس دی نیز شناخته میشود توسط شرکت رسمی بی ام و برای عیب یابی خودروهای تولیدی این شرکت و برند های مینی، رولزرویس تایید شده است. ایستا پلاس در واقع آخرین نسخه از نرم افزارهای عیب یابی رسمی بی ام و است که توسط شرکت منتشر و تایید شده. برنامه ایستا پلاس بی ام و از کلیه عملیات عیب یابی و رفع خطا پشتیبانی میکند و فایل های راهنما برای بهینه سازی فرآیند تعمیر ارائه میکند. همینطور با کلیه دیاگ های تخصصی BMW همخوانی داشته و به پروگرامر های تخصصی بی ام و نیز متصل میشود. این برنامه از اتصال OBD پشتیبانی میکند و بعنوان ویژگی خاص میتوانید از دو نوع اتصال ENET و k-DCAN نیز استفاده نکنید. 

با داشتن برنامه عیب یابی ایستا پلاس بی ام و نیازی نیست نگران قابلیت های نرم افزاری باشید چرا که میتوانید هرآنچه که شرکت BMW ارائه کرده را بازبینی کرده یا بهینه کنید. پس بهتر است یک دستگاه دیاگ مناسب تهیه کنید تا قابلیت های فوق العاده ایستا پلاس را بدلیل محدودیت های دستگاه دیاگ از دست ندهید.

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه مشخصات دقیق این نرم افزار بخش توضیحات را در همین صفحه مطالعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
10,000,000ریال
(1)

نرم افزار E-sys یک نرم افزار کدنویسی و برنامه نویسی برای BMW با مهارت بالا می باشد. که توسط بسیاری از تکنسین ها در فرآیند تعمیر استفاده می شود. اگر در این نرم افزار مبتدی هستید، وجود مشکلات در انجام عملیات اجتناب ناپذیر است. نرم افزار E-sys یک نرم افزار تخصصی برنامه نویسی و کد نویسی برای خودروهای سری F BMW است. این نرم افزار به شما امکان خوانش، دانلود، ذخیره سازی و ویرایش فایل های رمزگذاری شده FDL در پروژه بی ام و را میدهد. علاوه بر این، این نرم افزار E-sys امکان روشن و خاموش کردن برخی از ویژگی های خودرو سری F را نیز فراهم می کند. 

قابل ذکر است که نرم افزار ایسیس فقط برای خودرو های سری F بی ام و عرضه نشده و مجموعه ای از خودروهای این برند را پوشش میدهد ولی برای برنامه دهی به ماشین های سری F راهی جز استفاده از ایسیس وجود ندارد.

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر در مورد این محصول بخش توضیحات را مشاهده بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
10,000,000ریال
(1)

مجموعه ای از شانزده نرم افزار تخصصی ارائه شده برای خودرو های برند BMW و برخی خودروها از برند های زیر مجموعه نظیر مینی و رولز رویس است. در ابزار استاندارد BMW ابزارهای نرم افزاری ضروری وجود دارد که همه باید داشته باشند و اگر علاقه مند به کدنویسی یا فلش کردن خودروی BMW خود هستید باید با آنها آشنا باشند. در کشور ما عموما تکنسین های تعمیر و نگهداری خودرو از این مجموعه نرم افزاری استفاده میکنند ولی لازم به ذکر است که ابزار استاندارد بی ام و به صورتی طراحی شده که برای مالکین خودرو، تکنسین ها و نمایندگی ها قابل استفاده باشد.

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه در مورد جزئیات نرم افزارها و کارکرد هرکدام از آنها بخش توضیحات را در همین صفحه مطالعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
345,000,000ریال
(2)

جدیدترین دستگاه دیاگ تخصصی برای خودروها و موتورسیکلت های BMW تا سال 2023 همین دستگاه ICOM Next میباشد که کلیه خدمات عیب یابی و تعمیرات برند BMW و شرکت های زیرمجموعه آنرا برای تکنسین فراهم میکند. از اصلیترین توانایی های دستگاه آیکام نکست میتوان به خواندن و پاک کردن کد خطا، تعریف و حذف یونیت، فعال کردن آپشن های ماشین، پروگرام کردن ECU و MCU اشاره کرد. ICOM Next با بسته نرم افزاری کامل BMW قطعا کاملترین ابزار عیب یابی و تعمیرات ماشینهای بی ام و است که هر تکنسین متخصصی میتواند تهیه کند.

دستگاه دیاگ ICOM Next در یک نگاه:

  1. سازگاری با برندهای BMW/MINI/RollsRoyce
  2. دارای ماژول MOST برای عیب یابی و پروگرامینک با پورت نوری(Optic)
  3. پشتیبانی از عیب یابی، پروگرامینگ و تعریف یونیت
  4. قابلیت همگام سازی با Key Reader برند BMW
  5. پشتیبانی از کلیه نرم افزارهای تخصصی BMW
  6. انتخاب شده بعنوان دستگاه عیب یابی برای نسل های آینده ماشینهای BMW

برای مطالعه بیشتر در مورد این محصول به بخش توضیحات مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
نوشته‌های مرتبط
1 نظر
  • حم****** ********دی

    حم****** ********دی 1402-03-23

    آموزش دیتابیسش واقعا به سختی پیدا میشه
    چرا صفحه یک گوگل نمیاد این محتوا واقعا!!!
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

کد QR

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم