آموزش نصب و راه اندازی Calterm نسخه 3.8 همراه با فعالسازی و لینک دانلود

نوشته شده در تاریخ1402-07-24 توسط 215
دوست داشتن1

مقدمه نصب و راه اندازی نرم افزار Calterm نسخه 3.8:

نرم افزار کالترم یک ابزار آزمون تشخیصی (دیاگ) برای موتورهای تولید شده توسط کامینز است که پیش از این ما آموزش های مربوط به نسخه های جدیدتر آنرا در وبلاگ دیاگ کالا منتشر کرده ایم. در این مقاله قصد داریم فرآیند نصب و راه اندازی کالترم نسخه 3.8 را مورد بررسی قرار دهیم. با اینکه نسخه های جدیدتر این برنامه ارائه شده و در ایران نیز در دسترس هستند اما نسخه 3.8 بدلایل مختلفی هنوز کاربردهای فراوانی بین تکنسین ها دارد. از این رو تصمیم گرفتیم تا این نسخه را بعنوان یک محصول مستقل همراه با آموزش در دیاگ کالا منتشر کنیم. کالترم ابزاری تخصصی و بسیار کاربردی است که علاوه بر دیاگ زدن کارهای نظیر حذف AdBlue و مواردی نظیر آنرا نیز برای تکنسین انجام میدهد. با ما همراه باشید تا نصب و راه اندازی این برنامه روی سیستم شخصیتان را بیاموزید.


پیش نیازها برای نصب و راه اندازی Calterm  نسخه 3.8:

  • دستگاه : کامپیوترها و لپتاپ های ویندوزی
  • سیستم عامل : ویندوز های 7و 8و 10 از انواع 32 بیت و 64 بیت
  • نکته: این نرم افزار روی ویندوزهای XPو Vistaو 11 اجرا نمیشود.
  • پردازنده: از انواع Pentium, Core که قدرت پردازش حداقل 2.2 گیگاهرتز داشته باشند
  • حافظه موقت(رَم): حداقل نیاز به رم 4 گیگابایت دارید
  • حافظه دائم (هارد): حداقل نیاز به 10 گیگابایت فضای آزاد برای نصب روی سیستم دارید

نصب برنامه calterm نسخه 3.8 چقدر زمان میبرد؟

ما نصب این برنامه را روی یک سیستم با مشخصات نسبتا خوب در مدت زمان 5 دقیقه انجام دادیم. این زمان بسته به سرعت عمل شما و توان پردازش سیستمی که از آن استفاده میکنید متفاوت خواهد بود.

آیا نرم افزار کالترم نیاز به فعالسازی دارد؟

بله شما باید پس از نصب کالترم را فعالسازی کنید که آموزش فعالسازی نیز در روند آموزش خدمت شما ارائه شده است.

نکات مهم هنگام نصب و راه اندازی برنامه کالترم نسخه 3.8؟

نرم افزار WinRAR باید از قبل روی سیستم شما نصب شده باشد.


آموزش متنی و تصویری برای نصب و راه اندازی برنامه کالترم 3.8:

در ادامه آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار کالترم نسخه 3.8 را مشاهده میکنید. این آموزش در بخش اول بصورت متنی و تصویری خدمت شما ارائه شده است و در ادامه میتوانید ویدئوی کامل آموزش را نیز مشاهده بفرمایید تا اطلاعات دقیقتری از فرآیند نصب و راه اندازی بدست بیاورید. نصب برنامه کالترم 3.8 با پیچیدگی خاصی همراه نیست اما تاکید میکنیم که کلیه مراحل آموزش را به دقت مشاهده کرده و دقیقا منطبق با آموزش پیش بروید. در آخر باید ذکر کنیم که آموزش پیش رو بر اساس فایل ارائه شده توسط دیاگ کالا ضبط شده و ما اطلاعای نداریم که فایل های ارائه شده توسط دیگر فروشندگان نیز با همین فرآیند قابل استفاده است یا خیر.

مرحله اول: خرید و دانلود کالترم نسخه 3.8

برای شروع به نصب ابتدا نیاز است که شما فایل نصبی را روی سیستم خود داشته باشید. از لینک سبز رنگ که در ادامه قرار گرفته میتوانید برای تهیه فایل نصبی استفاده کنید و از لینک آبی میتوانید آموزش خرید و دانلود نرم افزار از دیاگ کالا را مشاهده بفرمایید. دقت کنید که لینک های دانلود دیاگ کالا اتوماتیک بوده و پس از خرید دسترسی شما برای دانلود فایل نرم افزار باز میشود.

لینک خرید و دانلود Calterm 3.8


لینک آموزش خرید و دانلود نرم افزار از دیاگ کالا

مرحله دوم: غیر فعالسازی فایروال سیستم برای حفاظ از فعالساز نرم افزار

پیش از شروع نصب نیاز است که سیستم فایروال ویندوز را غیرفعال کنید تا از پاک شدن خودکارفایلهای فعالسازی جلوگیری شود. برای اینکار نرم افزار Defender Control را از سایت Soft98 دانلود کرده و مطابق پس از بازکردن برنامه مطابق تصویر زیر روی گزینه اول (Disable Windows Defender) کلیک کرده و چند لحظه صبر کنید تا سامانه های امنیتی غیرفعال شوند.

مرحله سوم: استخراج فایل دانلود شده کالترم 3.8

فایلی که از سرورهای دیاگ کالا دانلود میکنید بصورت فشرده در اختیار شما قرار میگیرد. برای استفاده نیاز است که روی فایل راست کلیک کرده و از منوی WinRAR گزینه Extract to را انتخاب کنید تا برنامه از وضعیت فشرده خارج شود.

در صورت نیاز به پسورد برای استخراج فایل ،پسورد زیر را وارد کنید:

PASS:r1fkl

مرحله چهارم: راه اندازی لانچر نصب کالترم 3.8 ( شامل هفت تصویر)

تصویر اول: وارد پوشه فایلهای نصبی که پیش از این استخراج کردید بشوید و فایلی که با نام CaltermIIIv3.8.1.004(shiba) مشخص شده است را پیدا کنید. روی این فایل راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را بزنید تا فایل نصبی اجرا شود.

وارد پوشه فایل های نصبی شده و راه اندازی نصب کالترم را اجرا کنیدتصویر دوم: در اولین پنجره بابت ورود به فرآیند نصب نرم افزار کالترم به شما خوشامدگویی شده است. روی دکمه Next کلیک  کنید تا به مرحله بعدی برویم.

بابت ورود به نصب کالترم به شما خوشامدگویی شده است روی next کلیک کنیدتصویر سوم : در این مرحله شما باید اعلام کنید که قوانین مربوط به استفاده از نرم افزار کالترم مورد تایید شماست. تیک I accpet را زده و روی Next کلیک کنید.

در این مرحله باید قوانین مربوط به نصب و استفاده از کالترم با بپذیرید تیک I accpet را زده و روی Next کلیک کنیدتصویر چهارم : در این بخش یک نام و یک نام شرکت وارد کنید. این نام ها دلخواه میباشد. پس از درج اطلاعات روی Next کلیک کنید.

نام شخص و شرکتی که مصرف کننده این نرم افزار است را وارد کرده و روی Next کلیک کنیدتصویر پنجم : مسیر نصب برنامه را مشخص کنید. پیشنهاد میکنیم که مسیر پیشفرض را تغییر ندهید تا نرم افزار در مسیر اصلی و استاندارد نصب شود. روی Next کلیک کنید.

پس از تعیین مسیر نصبی برای برنامه کالترم روی next کلیک کنیدتصویر ششم : حالا اعلام شده که همه چیز برای نصب کالترم آماده است. در صورتی که از تنظیمات ارائه شده مطمئن هستید روی گزینه Install کلیک کنید تا نصب و انتقال فایلها شروع شود.

در صورتی که از تنظیمات مطمئن هستید با کلیک روی Install دستور نهایی نصب را صادر کنیدتصویر هفتم : پس از چند دقیقه که نصب برنامه به پایان برسد با پنجره ای مشابه آنچه در تصویر زیر مشاهده میکنید مواجه خواهیدشد. این پنجره به شما اعلام کرده که نصب کالترم با موفقیت به پایان رسیده است. روی Finish کلیک کنید تا به سراغ ادامه کار برویم.

روی Finish کلیک کنیدمرحله پنجم: فعالسازی و لایسنس کردن کالترم 3.8 (شامل نه تصویر)

در این مرحله از آموزش شما نرم افزار را روی سیستم خود دارید اما برای استفاده از آن نیاز است که ابتدا اقدام به فعالسازی نرم افزار با ثبت یک کد لایسنس بکنید. با ما همراه باشید تا عملیات فعالسازی را انجام دهید.

تصویر اول : به پوشه ای که کالترم را در آن نصب کردید بروید. در اینجا یک پوشه با نام TLS وجود دارد که باید واردش شوید و فایل موجود در این پوشه که با نام ToolLicensingServiceInstaller مشخص شده است را اجرا کنید.

اجرای برنامه لایسنس ساز برای کالترمتصویر دوم : در اولین پنجره با یک خطا مواجه میشوید که در متن آن فقط عدد 1 درج شده است. روی Ok کلیک کنید. بدلیل قدیمی بودن لایسنس ساز برخی متون به درستی نمایش داده نمیشوند.

اخطار اولیه لایسنس ساز را روی OK کلیک کنیدتصویر سوم : پس از چند ثانیه با تصویری مشابه آنچه در پایین میبینید مواجه خواهید شد که به شما اعلام کرده ابزار لایسنس کالترم با موفقیت روی سیستم نصب شده است. روی دکمه Finish کلیک کنید.

پایان نصب لایسنس ساز کالترم روی Finish کلیک کنیدتصویر چهارم : به پوشه حاوی فایل های نصبی برگردید و وارد پوشه ای که با نام Keygen مشخص شده است بشوید. در اینجا یک فایل با نام keygen_p وجود دارد که باید روی آن راست کلیک کرده و گزینه  Run as administrator را بزنید تا اجرا شود.

اجرای کلید ساز برای فعالسازی کالترم در پوشه Keygenتصویر پنجم : در پنجره باز شده یک فیلد با نام Host ID وجود دارد که باید در آن این عبارت را وارد کنید : 000C2961D07A کنید و سپس روی دکمه Generate کلیک کنید.

عبارت Host ID را وارد کرده و روی Generate کلیک کنیدتصویر ششم : در درایوری که نرم افزار را در آن نصب کرده اید یک پوشه با نام flexLM بسازید و فایل License.dat را که در پوشه keygen ایجاد شده است کپی کرده و در پوشه FlexLM قرار دهید. 

فایل لایسنس . دات را کپی کرده یک پوشه بنام فلکس ال ام در درایوی که برنامه در آن نصب شده است ایجاد کرده و فایل را در این پوشه قرار دهیدتصویر هفتم : دوباره پوشه حاوی فایلهای نصبی برگردید. در اینجا فایلی که با نام NerworkSSID قرار گرفته است را پیدا کرده و اجرا کنید. 

به پوشه فایل های نصبی رفته و نتورک اس اس آی دی را باز کنیدتصویر هشتم : در پنجره باز شده یک فیلد با نام Serial ID وجود دارد که باید در آن مقدار 000C2961D07A را وارد کرده و سپس روی دکمه Apply Serial کلیک کنید.

درج سریال فعالس سازی نرم افزار کالترم در برنامه اس اس آی دی نتورکتصویر نهم : در پوشه فایلهای نصبی یک پوشه با نام dll وجود دارد. وارد این پوشه شده و کلیه محتویات آنرا کپی کنید و به محل نصب نرم افزار انتقال دهید.

انتقال فایل های DLL به محل نصب برنامه را انجام دهید.تبریک شما فرآیند نصب و فعالسازی Calterm III 3.8 را با موفقیت پشت سر گذاشته اید. ممکن است آموزش متنی کمی برای شما گیج کننده باشد، در این صورت میتوانید در ادامه همین صفحه از ویدئوی آموزشی که برای شما قرار گرفته استفاده کنید تا جزئیات بیشتری از عملیات نصب برای شما نمایش داده شود.


آموزش ویدئویی نصب و راه اندازی Calterm 3.8 روی ویندوز: 


امیدواریم آموزش نصب نرم افزار Calterm III نسخه 3.8 که در دیاگ کالا منتشر شده است مورد پسند شما واقع شده باشد. در صورتی که پیشنهادی برای توسعه این مقاله داشتید با ما تماس بگیرید تا در اسرا وقت کمبودهای مقاله را با کمک شما مخاطبین عزیز رفع کنیم

تاکنون تعداد زیادی از برنامه های اصلی مخصوص تعمیر انواع ماشین روی وبسایت دیاگ کالا همراه با آموزش نصب و راه اندازی منتشر شده است، در صورتی که شما یک تعمیرکار متخصص هستید پیشنهاد میکنیم این موارد را بررسی بفرمایید

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128861429 و یا 66937104 تماس بگیرید و همچنین برای مشاوره حضوری به آدرس خیابان آزادی تقاطع اسکندری کوچه مرمر پلاک 7 واحد 1 مراجعه کنید.

سریعترین روش تماس با پشتیبانی دیاگ کالا از طریق شماره موبایل : 09128861429

محصولات مرتبط
8,000,000ریال
(1)

نسخه جدید Calterm 4.7 یک ابزار توسعه و آزمایش مهندسی است که برای نظارت بر ماژول کنترل الکترونیکی (ECM) در سیستم موتور کامینز و تغییر داده های کالیبراسیون موجود در آن استفاده می شود.

Cummins Calterm 4.7 را می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  1. کنترل ECM یا هر پارامتر از دستگاه های کامینز با پروتکل های J1939/Datalink
  2. کالیبراسیون ها را به طور موقت/دائم تغییر دهید
  3. مشاهده و پاک کردن کدهای خطا
  4. لاگ کردن ورود به سیستم ECM و پارامترهای J1939/Datalink
  5. بازسازی DPF
  6. سازگاری با آخرین پروتکل های ارائه شده 

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
10,000,000ریال
(1)

اینکال (INCAL) در حقیقت یک مجموعه فایل است که روی نرم افزار Cummins Insite استفاده میشود و حاوی فایل های کالیبراسیون استاندارد برای ECM/ECU های استفاده شده در موتورهای کامینز است که به شما کمک میکند تا از بروز هرگونه خطای انسانی جلوگیری کنید.

درصورتی که شما یک تعمیرکار/تکنسین هستید قطعا میدانید که تغییر پارامترهای تنظیم شده روی ECU یا ECM میتواند باعث ایجاد مشکلات عدیده ای شود در صورتی که شما ندانید مقادیر استاندارد کدام هستند. البته که نمیتوان کلیه مقادیر استاندارد را بخاطر سپرد از اینرو شما حتما نیاز به یک فایل راهنما برای انجام امور کالیبراسیون دارید تا نتایج کالیبراسیون شما بصورت مطلوب نمود پیدا کند.

اطلاعات لازم در مورد نرم افزارهای Insite را میتوانید در بخش محصولات مرتبط پیدا کنید. 

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
10,000,000ریال
(1)

اینسایت نسخه 8.7 قابلیت عیب یابی و مولتی پلکسینگ برای انواع ماشین های هیبریدی کامینز را در خودجایی داده همینطور ویژگی های خاصی نظیر حفاظت از موتور در مقابل دما و فشار را ارائه میکند. درحال حاضر نسخه 8.7.0.86 کاملترین نسخه ارائه شده از اینسایت کامینز است که کلیه موتورها و ماشین آلات کامینز را پوشش داده و از تمام عملیات های عیب یابی و کالیبراسیون پشتیبانی میکند.

نسخه 8.7.0.86 اینسایت کامینز در یک نگاه:

  1. ارائه داده های پیشرفته جدید در مورد ECM
  2. ارائه ویژگی های حفاظت هوشمند از موتور در مقابل فشار و دما
  3. پشتیبانی از 6 محصول جدید
  4. پشتیبانی از محصولات هیبریدی کامینز
  5. ارائه پارامتر ها و مقادیر بیشتر از نسخه های قبلی
  6. انجام عملیات تست و رفع خطای دوز مایع اگزوز

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
10,000,000ریال
(1)

مجموعه ارائه شده شامل 112 فایل میباشد

آخرین تاریخ بروزرسانی 2023 - 1402 شمسی

فرمت فایل ها شامل exe و pdf و html و png است

برای مشاهده فایل ها به Acrobat Reader نیاز دارید

فایل های راهنمای عیب یابی کامینز با تصاویر سه بعدی

فایل های راهنمای کار با نرم افزار Calterm نیز وجود دارد

نقشه سیم کشی برق کلیه مدل ها

نقشه هیدرولیک کلیه مدل ها

فایل های راهنمای نگهداری برای مالک دستگاه

راهنمای کالیبراسیون

فایل های راهنمای مونتاژ و دمونتاژ قطعات همراه با راهنمای تشخیص قطعات اصلی از تقلبی

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

ّبرای مطالعه توضیحات بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید

افزودن به سبد خرید
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

کد QR

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم