آموزش نصب برنامه InPower روی ویندوز با لینک دانلود نرم افزار

نوشته شده در تاریخ1402-05-30 توسط 372
دوست داشتن2

مقدمه نصب و راه اندازی نرم افزار InPower برای تکنسین Cummins:
اینپاور ابزاری برای تعمیر و نگهداری موتورهای کامینز است که البته امکان شبیه سازی وضعیت های مختلف را نیز برای تکنسین کامینز فراهم میکند. برنامه اینپاور همانقدر که پرکاربرد است، فرآیند نصب پرکار و سختی نیز دارد. در این آموزش قصد داریم مراحل نصب اینپاور و فعالسازی برنامه تا آماده سازی برای استفاده را به شما تکنسین محترم کامینز آموزش دهیم. آموزش در قالب متن، تصویر و ویدئو آماده شده تا شما بر اساس سلیقه خود اقدام به انتخاب مدل مورد نظرتان کنید. پیشنهاد میکنیم که کلیه مراحل آموزش را بصورت گام به گام همراه با ما پیش بروید تا در فرآیند فعالسازی برنامه اینپاور دچار مشکل نشوید چراکه بروز مشکلات ممکن است شمارا مجبور به شروع مجدد فرآیند نصب کرده و زمان زیادی را تلف کند.


پیش نیازها برای نصب اینپاور کامینز روی ویندوز:

  1. دستگاه مورد نیاز : کامیپوتر و لپتاپ
  2. سیستم عامل : ویندوز XPو 7و 8 و 10 از انواع 32 بیت و 64 بیت
  3. پردازنده : Intel Core I3 یا بالاتر (همینطور میتوانید از انواه مشابه با توان پردازش حداقل 1.4GHz استفاده کنید)
  4. حافظه موقت (رم) : حداقل نیاز به 4GB رم دارید تا برنامه بدون مشکل اجرا شود
  5. حافظه دائمی (هارد) : حداقل نیاز به 3 گیگابایت فضای خالی دارید
    1. نکته: این برنامه قابلیت نصب روی موبایل را ندارد
    2. نکته: پیش از نصب برنامه باید از نصب بودن C++ و فریمور های پایه ویندوز مطمئن شوید
    3. نکته: اگر شما از ویندوز 7 یا هر ویندوزی که بصورت خودکار درایورهارا شناسایی نمیکند استفاده میکنید از نصب بودن درایورها بصورت کامل مطمئن شوید

نصب برنامه Inpower چقدر زمان میبرد؟

ما این برنامه را با کلیه مراحل فعالسازی در مدت زمان 16 دقیقه روی یک سیستم با حداقلهای بیان شده در بخش پیش نیازها نصب کرده ایم. اینکه چقدر زمان برای نصب نیاز داشته باشید مستقیما با توان پردازش سیستم شما و سرعت عمل شما بستگی دارد.

آیا نرم افزار اینپاور نیاز به فعالسازی دارد؟

بله شما پس از نصب باید فرآیند فعالسازی و ارائه لایسنس را انجام دهید تا بتوانید از این برنامه استفاده کنید. در طی آموزش ما کلیه مراحل فعالسازی برنامه را برای شما شرح داده و همینطور قابل ذکر است که فایل ارائه شده از نرم افزار توسط دیاگ کالا شامل کلیه لایسنس ها و کلیدهای مورد نیاز برای فعالسازی برنامه میباشد.

نکات مهم هنگام نصب و راه اندازی برنامه اینپاور ؟

حتما اینترنت خودرا قبل از شروع نصب برنامه قطع کنید.

تاریخ سیستم را قبل از شروع به نصب برنامه روی 15/5/2017 تنظیم کنید. میتوانید پس از پایان نصب تاریخ را به وضعیت عادی بازگردانید.

پیش از شروع فرآیند نصب آنتی ویروس خودرا غیرفعال کنید تا فایلهای نصبی برنامه قرنطینه نشوند

مطمئن شوید که درایورهای سیستم بصورت کامل نصب شده است

مطمئن شوید که NET Framework را با بالاترین نسخه منتشر شده روی سیستم خود دارید

مطمئن شوید که C++ Runtime را با بالاترین نسخه منتشر شده از قبل نصب کرده اید لطفا از ویندوز های نسخه Home یا دیگر نسخه های پایه و محدود شده ویندوز استفاده نکنید


آموزش متنی و تصویری برای نصب و راه اندازی برنامه اینپاور کامینز:

آموزشی که در ادامه مطالعه میکنید شامل کلیه مراحل نصب تا فعالسازی و راه اندازی برنامه اینپاور کامینز است، توصیه موکد داریم که کلیه مراحل را مطابق با آموزش پیش ببرید در صورت بروز مشکل میتوانید از ویدئوی ارائه شده در انتهای آموزش استفاده کنید. همینطور در صورتی که موفق به نصب و فعالسازی صحیح برنامه نشدید میتوانید با دیاگ کالا در ارتباط باشید تا یک نوبت برای نصب برنامه از راه دور برای شما رزرو شود.

مرحله اول: دانلود نرم افزار 

برای اینکه اینپاور را نصب کنید نیاز است که ابتدا فایل نرم افزار را دریافت کنید. برای اینکار میتوانید از سایت دیاگ کالا یا هر سایتی که من نظر دارید استفاده بفرمایید. در ادامه ما لینک دانلود نرم افزار در سایت دیاگ کالا را قرارداده ایم که با رنگ سبز مشخص شده. همینطور یک لینک با رنگ آبی قرار گرفته که آموزش خرید و دانلود نرم افزار از دیاگ کالاست.

دریافت برنامه اینپاور

آموزش خرید و دانلود نرم افزار از دیاگ کالا

مرحله دوم: استخراج فایل از حالت فشرده

عموما فایل های دانلود شده از اینترنت بصورت فشرده ارائه میشوند تا هم حجم کمتری داشته و هم دچار آسیب نشوند. روی فایل دانلود شده راست کلیک کنید و از منو WinRAR گزینه Extract to را انتخاب کنید. کمی صبر کنید تا فرآیند استخراج به پایان برسد.

روی فایل راست کلیک کرده و از منوی WinRAR گزینه Extract to را انتخاب کنید

مرحله سوم: تنظیم ساعت و تاریخ

برای اینکه بدون مشکل بتوانید فرآیند نصب برنامه را آغاز کرده و به پایان برسانید نیاز است که ساعت سیستم را روی 15/5/2017 تنظیم کنید. اینکار را از کنترل پنل و منوی Time and Region انجام دهید. در صورتی که نمیدانید دقیقا چطور اینکار را انجام دهید یک جست و جو در اینترنت بکنید و یا ویدئوی آموزشی قرار گرفته در انتهای همین صفحه را مشاهده بفرمایید.

ساعت و تاریخ سیستم را روی 17/5/2017 تنظیم کنید

مرحله چهارم: اجرای فایل نصبی اولیه اینپاور پرو

در طوب آموزش نیاز است که چند فایل نصبی را اجرا کنید. برای شروع به فولدر حاوی فایل های نصبی رفته و فایلی که نام آن V11_5_InPower_Pro است را اجرا کنید. نام این فایل بسته به ورژنی که شما در حال نصب هستید ممکن است متفاوت باشد اما همیشه میتوانید نام فایل درست را در فایل Read Me پیدا کنید.

به فولدر حاوی فایل های نصبی اینپاور رفته و فایل V11_5_inPower را اجرا کنیدمرحله پنجم: چک کردن پیشنیاز ها

در اولین مرحله نرم افزار میخواهد پیشنیازها برای نصب برنامه روی سیستم شما را کنترل کند. برای اینکه عملیات شروع شود روی دکمه Start Installation کلیک کنید و منتظر باشید تا کلیه موارد تیک بخورند.

کنترل کردن پیش نیازهای نصب و راه اندازی با زدن دکمه Start Installation انجام میشودمرحله ششم:پذیرش قوانین نصب اینپاور

در این مرحله شما باید قوانین مربوط به نصب و راه اندازی برنامه را قبول کنید. گزینه Accept را تیک زده و روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

پذیرش قوانین و مقررات مربوط به نصب و راه اندازی اینپاور و کلیک روی Nextمرحله هفتم: مسیر نصب اینپاور

در این مرحله شما میتوانید مسیر نصب برنامه تا تعیین کنید. برنامه بصورت پیشفرض یک مسیر نصب برای خود در نظر میگیرد که پیشنهاد میکنیم اجازه دهید در همین مسیر برنامه نصب شود. روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

مسیر نصب برنامه اینپاور را اجازه دهید بصورت پیشفرض باقی مانده و روی Next کلیک کنیدمرحله هشتم: پایان نصب فایل اولیه

پس از چند دقیقه نصب به پایان میرسد و پنجره ای که به شما نمایش داده میشود که حاوی یک تیک برای باز کردن فایل read me و یک دکمه Next است. روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی برویم.

پس از پایان نصب تیک مربوط به Read Me را برداشته و روی Next کلیک کنید

مرحله نهم: اعلان پایان نصب اولیه

حالا برنامه پنجره ای نمایش میدهد که اعلام میکند نصب اولیه نرم افزار به پایان رسیده است. روی گزینه Finish کلیک کنید تا نصب به پایان برسد و به سراغ مراحل بعدی برویم.

پایان نصب اولیه برنامه اینپاورمرحله دهم: نصب اینکال 

دوباره به پوشه حاوی فایل های نصبی برگردید. در اینجا یک فایل با نام InPower_InCal مشاهده میکنید. روی ای فایل راست کلیک کرده و با Run as administrator آن را اجرا کنید. پس از اجرا شدن پنجره ای نمایش داده میشود که در آن باید روی گزینه Extract کلیک کنید. انتقال فایل های InCal چند دقیقه زمان میبرد لطفا صبور باشید تا نوار سبز رنگ تا انتها پر شده و پنجره بسته شود.

به پوشه حاوی فایل های نصبی رفته و فایل InPower_InCal را اجرا کنید

پس از باز شدن پنجره نصب روی گزینه Extract  کلیک کنید تا فایل های InCal به برنامه نصب شده شما منتقل شوندمرحله یازدهم: راه اندازی فایل پچ اینپاور

به فولدر حاوی فایل های نصبی برگشته و فایلی که با نام InPower_Patch مشاهده میکنید را با راست کلیک و گزینه Run as administrator اجرا کنید. این فایل ابتدا یک پیغام نمایش میدهد روی Yes کلیک کرده و کمی صبر کنید تا نصب پچ به پایان برسد سپس روی Finish  کلیک کنید.

فایل Patch برای اینپاور را راه اندازی کرده و نصب آنرا به پایان برسانید که کاری بسیار آسان استمرحله دوازدهم: راه اندازی لایسنس ساز

در فولدر فایلهای نصبی یک پوشه به نام KM وجود دارد. وارد آن بشوید، ابتدا فایل Get HWIDtool_new را اجرا کنید. پنجره باز شده را در گوشه ای از تصویر خود قرار داده و آنرا نبندید. سپس فایلی که با نام WLGen_Inpower مشاهده میکنید را بازکنید. در پنجره بازشده روی دکمه License Manager کلیک کنید تا به محل ایجاد و مدیریت لایسنس ها هدایت شوید.

لایسنس ساز و گیرنده شناسه سخت افزاری سیستم را بازکرده و به بخش License Manager برویدمرحله سینزدهم: اضافه کردن یک لایسنس

در پنجره باز شده روی گزینه Add License کلیک کنید. در پنجره باز شده در بخش Customer و Company میتوانید اطلاعات خودتان یا هر اطلاعاتی را به دلخواه وارد کنید. در بخش Hardware ID شناسه ای را که برنامه GetHWID به شما ارائه کرده جایگذاری کنید و درنهایت تیک مربوط به Expire Date را زده و تاریخ انقضا را روی چند روز آینده تنظیم کنید. دقت کنید که این لایسنس برنامه نیست و ما از این لایسنس برای ساختن کلید فعالسازی برنامه اینپاور استفاده خواهیم کرد. در نهایت دکمه Save را بزنید تا اطلاعات ذخیره شود. پس از اینکه دکمه Save را زدید در جدول اطلاعات لایسنسی که توسط شما ذخیره شده است را انتخاب کنید و روی دکمه Create License Key کلیک کنید تا کلید لایسنس شما ایجاد شود. این کلید لایسنس در پوشه ای با نام Customer_Company در همان پوشه KM قرار میگیرند. کلیه فایل های موجود در این پوشه را کپی کرده و در پوشه فایلهای نصبی کنار همان فایلهای اولیه نصبی قرار دهید.

ایجاد لایسنس و ذخیره آن برای استخراج یک لایسنس که در کلیدساز نرم افزار استفاده میشود

روی دکمه Create License Key کلیک کنید تا کلید لایسنس ایجاد شودفایل های لایسنس را کپی کرده و در کنار فایلهای نصبی قرار دهید

مرحله چهاردهم: انتقال فایل bv_ui.dll

به پوشه حاوی فایل های نصبی بروید در اینجا یک فایل با نام bv_ui.dll وجود دارد این فایل را کپی کرده و در محل نصب برنامه قراردهید. برای اینکه محل نصب برنامه را پیدا کنید روی آیکون نرم افزار اینپاور که الان باید روی دسکتاپ شما باشد راست کلیک کرده و گزینه Properties را بزنید و در پنجره باز شده روی دکمه Open File Location کلیک کنید. دقت کنید که در محل نصب برنامه یک فایل دیگر با همین نام وجود دارد. ابتدا نام فایل پایه را تغییر دهید و سپس فایل مذکور را جایگذاری کنید. فایل پایه را باید بعد از اتمام فعالسازی دوباره به نام اولیه بازگردانید.

انتقال فایل bv_ui به محل نصب برنامه و بازنویسی نام فایل پایهمرحله پانزدهم: اجرا برنامه

روی آیکون نرم افزار کلیک کنید در پنجره اولیه گزینه Manual Registration را انتخاب کرده و روی next کلیک کنید تا به بخش مربوط به فعالسازی دستی نرم افزار هدایت شوید.

برنامه را اجرا کرده و manual registration را انتخاب کرده و Next را بزنیدمرحله شانزدهم: ثبت کد اکتیویشن

در مرحله بعد کد اکتیویشن از شما خواسته میشود که باید عدد یک تا هشت (12345678) را در این فیلد وارد کرده و روی گزینه Next کلیک کنید.

ارائه کد فعالسازی برنامهمرحله هفدهم: اجرای Inpower115KG_p

به پوشه حاوی فایل های نصبی برگردید. پنجره برنامه را در وضعیت باز رها کنید. در پوشه حاوی فایل های نصبی یک فایل با نام Inpower115KG_p وجود دارد. آنرا اجرا کنید. دقت کنید که اگر فایل های لایسنس را در اینجا جایگذاری نکرده باشید برنامه اجرا نمیشود. اگر اجرای برنامه با اخطار مواجه شد به مرحله سینزدهم برگشته و انتقال کلید فعالسازی را دوباره انجام دهید.

اجرای فایل Inpower115KG_p برای ساختن کلید فعالسازی نهایی برنامه InPowerمرحله هجدهم: ساختن کلید فعالسازی اینپاور

پس از اجرای Inpower115KG_p پنجره ای باز میشود و از شما Authentication code و PCID  را میخواهد. این مقادیر در پنجره نرم افزار وجود دارد آنهارا کپی کرده و جایگذاری کنید. سپس تاریخ را روی 30/12/2022 تنظیم کرده و روی دکمه Key کلیک کنید تا کلید ساخته شود. کلید را کپی کرده و در پنجره نرم افزار قراردهید و روی دکمه next کلیک کنید.

فایل کلید ساز را بازکردهو اطلاعات مورد نیاز را از پنجره نرم افزار به آن بدهید و روی دکمه key کلیک کنید تا کلید ساخته شودمرحله نوزدهم: بازیابی فایل bv_ui.dll

حالا دوباره به محل نصب برنامه بروید. فایل bv_ui.dll را که در اینجا قرار داده بودید حذف کنید و فایل قبلی را که نامش را تغییر دادید اصلاح کنید و دوباره نام آنرا دقیقا bv_ui.dll کنید تا در اجرای برنامه مشکلی ایجاد نشود.

اصلاح فایل bv_ui.dll و بازیابی فایل اصلیتبریک شما کلیه مراحل نصب و راه اندازی و فعالسازی برنامه اینپاور را با موفقیت پشت سر گذاشتید. حالا با دوبار کلیک روی نرم افزار میتوانید از کلیه امکانات آن استفاده کنید. در صورتی که شما با کمک آموزش متنی و تصویری نتوانستید نصب اینپاور را انجام دهید در ادامه صفحه میتوانید ویدئوی آموزشی را مشاهده بفرمایید تا جزئیات بیشتری از فرآیند نصب در اختیار شما باشد. همینطور در صورت بروز مشکل میتوانید با دیاگ کالا در ارتباط باشید.


آموزش ویدئویی نصب و فعالسازی نرم افزار اینپاور کامینز روی ویندوز:


امیدواریم آموزش نصب نرم افزار InPower که در دیاگ کالا منتشر شده است مورد پسند شما واقع شده باشد. در صورتی که پیشنهادی برای توسعه این مقاله داشتید با ما تماس بگیرید تا در اسرا وقت کمبودهای مقاله را با کمک شما مخاطبین عزیز رفع کنیم

تاکنون تعداد زیادی از برنامه های اصلی مخصوص تعمیر انواع ماشین روی وبسایت دیاگ کالا همراه با آموزش نصب و راه اندازی منتشر شده است، در صورتی که شما یک تعمیرکار متخصص هستید پیشنهاد میکنیم این موارد را بررسی بفرمایید

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128861429 و یا 66937104 تماس بگیرید و همچنین برای مشاوره حضوری به آدرس خیابان آزادی تقاطع اسکندری کوچه مرمر پلاک 7 واحد 1 مراجعه کنید.

سریعترین روش تماس با پشتیبانی دیاگ کالا از طریق شماره موبایل : 09128861429

محصولات مرتبط
8,000,000ریال
(1)

InPower یک ابزار سرویس و نگهداری مبتنی بر کامپیوتر است که برای بهینه‌سازی فعالیت‌های سرویس و نگهداری مرتبط با محصولات Cummings PowerCommand طراحی شده است. نرم افزار اینپاور یک کامپیوتر شخصی را به کنترل های PowerCommand مبتنی بر ریزپردازنده به صورت محلی یا از راه دور متصل می کند و به کاربران اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از تنظیمات، تست ها و فعالیت های تعمیر و نگهداری را انجام دهند.

نرم افزار Inpower در یک نگاه:

  1. انتقال داده قطعات مانیتور شده به سیستم
  2. امکان اتصال به نرم افزارهای شخص ثالث
  3. برنامه ریزی ورودی کلیه کنترل ها
  4. گزارش دهی از داده های مانیتور شده
  5. دارای تاریخچه تجهیزات، کدهای خطا و داده های مرتبط دیگر
  6. امکان شبیه سازی وضعیت خرابی

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مشاهده آموزش نصب و راه اندازی اینپاور کلیک کنید

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
5,000,000ریال
(1)

نرم افزار تبدیل فایلهای INCAL به CAL یک افزونه بسیاری کاربردی برای تکمیل نرم افزار Calterm Cummins است که نیازهای شمارا برای تبدیل فایل ها رفع میکند. همینطور شما میتوانید فرآیند برعکس (Cal به InCal) را نیز انجام دهید. 

برنامه INCAL Converter در یک نگاه:

  1. تبدیل فایل های InCal به Cal و برعکس
  2. نصب آسان
  3. بعنوان یک ابزار تکمیلی برای نرم افزار Calterm ارائه شده است
  4. سرعت تبدیل بسیار بالا
  5. نسخه 4 در دیاگ کالا ارائه شده

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه INCAL Converter میتوانید بخش توضیحات را مطالعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
10,000,000ریال
(1)

اینکال (INCAL) در حقیقت یک مجموعه فایل است که روی نرم افزار Cummins Insite استفاده میشود و حاوی فایل های کالیبراسیون استاندارد برای ECM/ECU های استفاده شده در موتورهای کامینز است که به شما کمک میکند تا از بروز هرگونه خطای انسانی جلوگیری کنید.

درصورتی که شما یک تعمیرکار/تکنسین هستید قطعا میدانید که تغییر پارامترهای تنظیم شده روی ECU یا ECM میتواند باعث ایجاد مشکلات عدیده ای شود در صورتی که شما ندانید مقادیر استاندارد کدام هستند. البته که نمیتوان کلیه مقادیر استاندارد را بخاطر سپرد از اینرو شما حتما نیاز به یک فایل راهنما برای انجام امور کالیبراسیون دارید تا نتایج کالیبراسیون شما بصورت مطلوب نمود پیدا کند.

اطلاعات لازم در مورد نرم افزارهای Insite را میتوانید در بخش محصولات مرتبط پیدا کنید. 

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
8,000,000ریال
(1)

کلیه نرم افزار های Insite با نسخه 8.5 یا زیر نسخه های این نوع را میتوانید به نسخه 8.6.0.116 اینسایت کامینز ارتقا دهید. درصورتی که شما بتازگی تصمیم به استفاده از اینسایت کامینز گرفته اید میتوانید مستقیما این نسخه یا نسخه های جدیدتر را روی سیستم خود نصب و راه اندازی کنید. اینسایت جدید از ده موتور بیشتر از نسخه قبلی پشتیبانی میکند و امکانات بیشتری را در زمینه عیب یابی و بازنویسی پارامتر ها ارائه میکند. همینطور ویژگی امنیت کالیبراسیون که در این نسخه ارائه شده در انواع قدیمیتر اینسایت وجود ندارد.

ارتقا های اعمال شده روی نسخه 8.6.0.116 اینسایت کامینز:

  1. امنیت کالیبراسیون
  2. امکانات جدید در تست دیاگ قطعات و خودروها
  3. داده های پیشرفته جدید از ECM
  4. ارائه پارامتر ها و مقادیر بیشتر
  5. پشتیبانی از 10 محصول جدید که در نسخه های قبلی نبود

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

کد QR

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم