آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار Perkins EST روی ویندوز

نوشته شده در تاریخ1402-04-27 توسط 188
دوست داشتن1

توضیحات و مقدمه نصب Perkins EST:

نرم افزار EST که معادل فارسی آن "ابزار خدمات الکترونیک" میباشد برنامه ای برای ارائه آمار و اطلاعات جهت تجزیه و تحلیل وضعیت سلامت خودورها و موتورهای ساخته شده توسط کمپانی پرکینز است که به تعمیرکار اجازه میدهد تا وضعیت کدهای خطا، پارامترها، تاریخچه و بولتن ها و .. بررسی کرده و بهترین تصمیم را برای فرآیند تعمیرات اتخاذ کند.

در این مقاله قصد داریم تا نصب و راه اندازی این برنامه روی یک کامپیوتر ویندوزی را به شما آموزش بدهیم. اگر شما یک تکنسین متخصص پرکینز هستید قطعا نیاز به برنامه EST دارید و همینطور باید بدانید که چگونه این برنامه را روی سیستم نصب کرده و از آن استفاده کنید. از آنجایی که پرکینز یک نرم افزار نسبتا حجیم است پیشنهاد میکنیم که کلیه مراحل آموزش را با دقت مطالعه بفرمایید تا از بروز اشتباه در مراحل نصب جلوگیری کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل در فرآیند نصب با پشتیبانی دیاگ کالا تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شمارا رفع کنیم.


پیش نیاز نصب پرکینز ای.اس.تی روی ویندوز:

  1. نسخه تست شده در آموزش: 2018A
  2. شرکت منتشر کننده نرم افزار: Perkins
  3. دستگاه مورد استفاده: کامپیوتر یا لپ تاپ
  4. سیستم عامل: انواع ویندوزهای 32 بیتی و 64 بیتی شامل ویندوز7 و 8 و 10
  5. پردازنده: شما حداقل به 1.8GHz توان پردازش نیاز دارید. اینکه این توان با چه مدل پردازنده ای تامین میشود اهمیتی ندارد
  6. حافظه موقت رم: شما حداقل نیاز به 4 گیگابایت رم دارید تا برنامه پرکینز را بدون مشکل اجرا کنید
  7. حافظه دائمی هارد: حداقل به 15 گیگ فضای ذخیره سازی خالی برای انجام فرآیند نصب پرکینز ای.اس.تی نیاز دارید
    1. نکته: این برنامه قابلیت نصب روی موبایل را ندارد
    2. نکته: پیش از نصب برنامه باید از نصب بودن C++ و فریمور های پایه ویندوز مطمئن شوید
    3. نکته: اگر شما از ویندوز 7 یا هر ویندوزی که بصورت خودکار درایورهارا شناسایی نمیکند استفاده میکنید از نصب بودن درایورها بصورت کامل مطمئن شوید
    4. نرم افزار WinRAR باید روی سیستم شما نصب باشد

نصب EST چقدر زمان میبرد؟

ما این برنامه را روی سیستمی با توان حداقلی و هارد از نوع SSD در مدت زمان 32 دقیقه نصب کردیم. اینکه چقدر زمان برای نصب برنامه EST نیاز دارید مستقیما به توان پردازش اطلاعات در کامپیوتر شما بستگی دارد ولی بطور متوسط اگر حداقل های ذکر شده در بخش پیشنیازها دراختیار شما باشد نهایتا زمان در حدود 1 ساعت برای اتمام نصب و شروع راه اندازی نیاز خواهید داشت.

آیا نرم افزار perkins est نیاز به فعالسازی دارد؟

برای شما باید عملیات فعالسازی یا ثبت لایسنس را روی برنامه ای اس تی انجام دهید. پس از نصب پایه نرم افزار روی سیستم در آموزش به بحث فعالسازی نیز پرداخته شده و کلیه مراحل تا شروع استفاده از برنامه آموزش داده شده است.

نکات مهم برای نصب و راه اندازی برنامه EST پرکینز چیست؟

پیش از شروع فرآیند نصب آنتی ویروس خودرا غیرفعال کنید تا فایلهای نصبی برنامه قرنطینه نشوند

مطمئن شوید که درایورهای سیستم بصورت کامل نصب شده است

مطمئن شوید که NET Framework را با بالاترین نسخه منتشر شده روی سیستم خود دارید

مطمئن شوید که C++ Runtime را با بالاترین نسخه منتشر شده از قبل نصب کرده اید

لطفا از ویندوز های نسخه Home یا دیگر نسخه های پایه و محدود شده ویندوز استفاده نکنید

حتما برنامه WinRAR را روی سیستم خود نصب کنید تا امکان استخراج فایلهای فشرده برای شما فراهم باشد

پیشنهاد میکنیم که نرم افزار IDM را روی سیستم نصب کنید تا با سرعت بیشتری بتوانید فایل نرم افزار را دانلود کنید


آموزش متنی و تصویری برای نصب و راه اندازی EST مخصوص تعمیر موتورهای perkins:

آموزش نصب برنامه EST شامل 13 مرحله است که از دانلود و استخراج فایل شده شده و به راه اندازی نرم افزار جهت اتصال به دستگاه دیاگ ختم میشود. پیشنهاد میکنیم که مراحل آموزش را با دقت مطالعه بفرمایید چراکه بروز اشتباه در فرآیند نصب زمان زیادی را تلف کرده و مجبور خواهید بود که کل فرآیند را از ابتدا شروع کنید. در بخش اول ما آموزش متنی همراه با تصاویر راهنما برای نصب EST را ارائه میکنیم و در ادامه میتوانید به ویدئو آموزشی نیز دسترسی داشته باشید.

مرحله اول: فایل را دانلود کنید

مثل همه برنامه ها برای شروع نصب شما باید فایل نصبی برنامه را در اختیار داشته باشید. برای اینکار به صفحه محصول در سایت دیاگ کالا مراجعه کرده و یک نسخه از این برنامه را برای خود تهیه کنید تا دسترسی شما به لینک دانلود فراهم شود. برای رفتن به صفحه محصول از لینک زیر استفاده کنید.

خرید و دانلود Perkins EST

مرحله دوم: استخراج فایل از وضعیت فشرده

روی فایلی که از دیاگ کالا دانلود کرده اید راست کلیک کرده و از منوی WinRAR گزینه Extract File To را انتخاب کنید. این باعث میشود که فایل دانلود شده در پوشه ای همنام با خودش استخراج شده و قابل استفاده باشد. فرآیند استخراج ممکن است کمی زمانبر باشد، لطفا صبور باشید.

روی فایل دانلود شده راست کلیک کرده و از منوی WinRAR گزینه Extract File To را انتخاب کنید

مرحله سوم: اجرای فایل نصبی

وارد پوشه شامل حاوی فایلهای نصبی بشوید. مطابق تصویر یک فایل نصبی با نام Perkins EST مشاهده خواهید کرد. روی آن راست کلیک کرده و با زدن گزینه Run As Administrator اقدام به اجرای فایل نصبی بکنید.

وارد پوشه استخراج شده بشوید و فایل نصبی نرم افزار را با دوبار کلیک راه اندازی کنید

مرحله چهارم: انتخاب زبان نرم افزار

در اولین مرحله از نصب با پنجره ای مشابه تصویر زیر مواجه میشوید که از شما خواسته تا زبان نصب برنامه را انتخاب کنید. دقت کنید که این نرم افزار از زبان فارسی پشتیبانی نمیکند. گزینه زبان را روی English United State تنظیم کرده و گزینه OK را بزنید.

در اولین مرحله از نصب از شما خواسته شده تا زبان برنامه را انتخاب کنید. گزینه را روی انگلیسی تنظیم کرده و OK را بزنیدمرحله پنجم: نمایش پیام خوشامدگویی

پس از اینکه زبان نصب و برنامه را انتخاب کردید پیغام خوشامد گویی به نصب نرم افزار ای.اس.تی پرکینز به شما نمایش داده میشود. در این صفحه مواردی ذکر شده که اهمیت خاصی ندارند. روی  Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

حالا پیغام خوش آمد گویی به نصب به شما نمایش داده شده روی Next کلیک کنید

مرحله ششم: پذیرش قوانین نصب

در این مرحله پیغامی به شما نمایش داده میشود که از شما خواسته تا قوانین مربوط به استفاده از برنامه پرکینز را بپذیرید، در غیر اینصورت شما نمیتوانید اقدام به نصب برنامه کنید، همینطور متن کامل قوانین نیز در اختیار شما قرار گرفته است. تیک مربوط به پذیرش قوانین را زده و روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت بشوید.

حالا قوانین و مقررات استفاده از نرم افزار perkins EST به شما نمایش داده میشود. تیک مربوط به قبول قوانین را زده و روی دکمه Next کلیک کنید

مرحله هفتم: شروع نصب فایل پایه

حالا پیغامی به شما نمایش داده شده که از شما میخواهد تا درصورتی که از تنظیمات اعمال شده مطمئن هستید روی گزینه Install کلیک کنید تا فرآیند نصب شروع بشود. دقت کنید که برای این نرم افزار شما نمیتوانید مسیر نصب را تغییر دهید و برنامه بصورت پیشفرض در درایو ویندوز شما نصب خواهد شد. روی Install کلیک کنید تا نصب و انتقال فایل ها شروع شود. این فرآیند ممکن است کمی زمانبر باشد، لطفا صبور باشید.

جمع بندی به شما نمایش داده شده و تنها باید روی Install کلیک کنید تا نصب برنامه شروع شود

مرحله هشتم: پایان نصب پایه پرکینز EST

پس از چند دقیقه پیغامی مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده میشود که اعلام کرده نصب برنامه به پایان رسیده است. البته دقت کنید که این پایان کار نبوده و شما همچنان باید با ادامه آموزش همراه باشید تا عملیات فعالسازی را نیز انجام بدهید. روی دکمه Finish کلیک کنید تا سراغ ادامه کار برویم.

پس از اینکه نصب برنامه های به پایان رسید شما به پیغام پایان نصب مواجه میشوید روی دکمه Finish کلیک کنید.

مرحله نهم: انتقال فایل های Comet

وارد پوشه حاوی فایل های نصبی بشوید. در اینجا یک فولدر با نام Patch Files وجود دارد که حاوی فایلهای مورد نیاز برای فعالسازی برنامه است. وارد پوشه Comet شده و هر دو فایل موجود در این پوشه را کپی کنید و به مسیر زیر انتقال بدهید.

مسیر برای سیستم های 32 بیتی:

C:/Program Files/Common Files/Offboard Information Products/2018A/Comet

مسیر برای سیستم های 64 بیتی:

C:/Program Files(86x)/Common Files/Offboard Information Products/2018A/Comet

دوباره وارد پوشه حاوی فایل های نصبی شده و به فولدر Patch Files مراجعه کنید. اینبار وارد پوشه Flash شده و محتویات آنرا کپی کنید، فایلهای کپی شده را به مسیر های زیر منتقل کنید.

مسیر برای سیستم های 32 بیتی:

C:/Program Files/Common Files/Offboard Information Products/2018A/Flash

مسیر برای سیستم های 64 بیتی:

C:/Program Files(86x)/Common Files/Offboard Information Products/2018A/Flash

فایل ها را کپی کرده و در بخش دایرکتوری نصب نرم افزار قراردهید

مرحله دهم: کنترل متغیر مسیر

روی مای کامپیوتر خود راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره باز شده روی Advance System Setting کلیک کنید تا یک پنجره برای شما باز شود. در پنجره مذکور روی گزینه Enviroment Variables کلیک کنید تا به بخش متغیر های مسیر سیستم هدایت شوید. در اینجا باید یک متغیر با نام CATLMD_LICENSE ایجاد شده باشد. در صورتی که وجود نداشت روی گزینه Add کلیک کنید و این متغییر را بسیازید. اطلاعات Variable و Value مورد نیاز در فایل Read Me موجود در پوشه Patch Files موجود است.

به بخش متغیرهای سمیر سیستم خود مراجعه کرده و مطمئن شوید که مسیر مورد نیاز برای اجرای EST تعریف شده است

مرحله یازدهم: انقال FlexLM

دوباره وارد پوشه Patch Files بشوید. در اینجا یک پوشه با نام FlexLM مشاهده میکنید. این پوشه را کپی کرده و در درایو C خود جایگذاری کنید. این پوشه حاوی فایل لایسنس نرم افزار میباشد.

در درایو C خود یک پوشه با نام FlexML ایجاد کرده و محتوایات پوشه ای با همین نام در بخش Patch Files را به آن منتقل کنید

مرحله دوازدهم: ایجاد رمز فعالسازی نرم افزار

باز به پوشه Patch Files برگردید. در اینجا دو فایل اجرایی مشاهده میکنید که یکی از آنها getid و دیگری kg نام دارد. روی هردو فایل راست کلیک کرده و با Run As Administrator آنهارا اجرا کنید. عبارتی که در نرم افزار getid تولید شده را کپی کنید و در نرم افزار kg قراردهید سپس روی گزینه Generate کلیک کنید تا یک رمزفعالسازی برای سیستم شما تولید شود. پس از کلیک روی Generate یک پنجره باز میشود که باید مسیر ذخیره شدن رمز فعالسازی را مشخص کنید. پیشنهاد میکنیم ذخیره رمز فعالساز را روی Desktop سیستم خود انجام دهید.

حالا باید یک فایل روی دسکتاپ شما ایجاد شده باشد. این دقیقا فایلی است که حاوی رمز برای فعالسازی نرم افزار Perkins EST است.

در این مرحله وارد پوشه KeyGen شوید و دوفایل exe را اجرا کنید . آی دی سخت افزار خودرا در رمز ساز قرارداده و یک رمز فعالسازی ایجاد کنید

مرحله سینزدهم : انتقال رمز فعالساز به محل نصب برنامه EST

فایلی که روی دسکتاپ شما ایجاد شده است را Copy یا Cut کنید. به درایو ویندوز خود مراجعه کرده و به مسیری که در زیر درج شده بروید. فایل رمز را در این مسیر جایگذاری کنید تا فرآیند فعالسازی برای به پایان برسد.

مسیر برای سیستم های 32 بیتی:

C:/Program Files/Common Files/Offboard Information Products/2018A/Comet

مسیر برای سیستم های 64 بیتی:

C:/Program Files(86x)/Common Files/Offboard Information Products/2018A/Comet

فایل رمز ایجاد شده را کپی کنید و در پوشه Comet در درایو ویندوز خود قراردهید تا فرآیند فعالسازی برنامه به پایان برسد

پایان. تبریک میگوییم. شما کلیه مراحل نصب و راه اندازی نرم افزار پرکینز ای اس تیرا با موفقیت پشت سر گذاشتید. حالا میتوانید با دوبار کلیک روی آیکون نرم افزار آنرا اجرا کنید. پس از ورود به محیط دستگاه دیاگ خودرا روشن کنید و نوع دیاگ را مشخص کنید تا عملیات اتصال انجام شود.

در صورتی که آموزش تصویری نیازهای شما را رفع نکرده و یا سوالات و مشکلاتی وجود دارد که نمیتوانید آنرا حل کنید در ادامه مقاله به آموزش ویدئویی نصب EST مراجعه کنید. بصورت مرحله به مرحله با آموزش ویدئویی پیش بروید. در صورتی که همچنان مشکل باقی بود با ما تماس بگیرید تا برای نصب از راه دور اقدام به رزرو یک نوبت برای شما بکنیم.


آموزش ویدئویی نصب Perkins EST روی ویندوز بصورت گام به گام:


امیدواریم آموزش نصب نرم افزار EST که در دیاگ کالا منتشر شده است مورد پسند شما واقع شده باشد. در صورتی که پیشنهادی برای توسعه این مقاله داشتید با ما تماس بگیرید تا در اسرا وقت کمبودهای مقاله را با کمک شما مخاطبین عزیز رفع کنیم

تاکنون تعداد زیادی از برنامه های اصلی مخصوص تعمیر انواع ماشین روی وبسایت دیاگ کالا همراه با آموزش نصب و راه اندازی منتشر شده است، در صورتی که شما یک تعمیرکار متخصص هستید پیشنهاد میکنیم این موارد را بررسی بفرمایید

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128861429 و یا 66937104 تماس بگیرید و همچنین برای مشاوره حضوری به آدرس خیابان آزادی تقاطع اسکندری کوچه مرمر پلاک 7 واحد 1 مراجعه کنید

تماس سریع با دیاگ کالا از طریق شماره 09128861429

محصولات مرتبط
10,000,000ریال
(1)

نرم افزار پرکینز ای.اس.تی چیست؟

ابزار خدمات الکترونیک پرکینز امکان تجزیه و تحلیل پارامترهای حیاتی موتور را در مورد سلامت و عملکرد برای تکنسین یا مالک خودرو فراهم میکند. این نرم افزار به تعمیرکار اجازه میدهد تا کدهای خطای فعال و ثبت شده، رویدادهای ثبت شده، گزارش وضعیت محصول و موارد دیگر را بخوانند و بر اساس اطلاعات ارائه شده اقدام به بهینه سازی موتور کنند.

برخی از ویژگی های پرکینز EST :

  1. دسترسی به ECU روی تمام موتورهای ای.اس.تی ای.اس.تی مجهز به کنترل الکترونیکی پرکینز
  2. خوانش کدهای خطا
  3. خوانش رویدادهای فعال و رویدادهای ضبط شده
  4. عیب یابی موتور نظیر کات اوت سیلندر
  5. ارائه هیستوگرام از عملکرد موتور

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
15,000,000ریال
(1)

نرم افزار کَت سیس چیست؟

نرم افزار Cat SIS که یک سیستم اطلاعات خدماتی است که اطلاعات مربوط به کلیه محصولات کاترپیلار از سال 1977 به بعد را پوشش می دهد . این نرم افزار به عنوان کاملترین و جامعترین نرم افزار به جهت راهنمایی برای تعمیرات تمامی ماشینالات کترپیلار و به اضافه نقشه سیم کشی و کاتالوگ شماره فنی قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. 

برخی از ویژگی های Cat® Service Information System (Cat SIS):
  1. پوشش بیش از 1.5 میلیون پارت نامبر
  2. پوشش 44000 قطعه و مستندات راهنمای خدمات
  3. پوشش بیش از 2 میلیون خدمات بصورت گرافیکی
  4. ارائه راهنمای قطعه بصورت تفکیک شده (زیر قطعات قابل مشاهده هستند)
  5. ارائه نمای سه بعدی قطعات قابل چرخش
  6. ارائه خدمات یادداشت گذاری روی مستندات یا قطعات
  7. نمونه ارائه شده توسط دیاگ کالا به آخرین نسخه پایگاه داده مجهز است
برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.
افزودن به سبد خرید
5,000,000ریال
(1)

عملکرد افزونه Caterpillar CheckSum Calc:

  1. محاسبه مجموع عددی فایلهای تریم کاترپیلار
  2. تغییر سریال نامبر انژکتور در فایل های تریم
  3. محاسبه بایت بلاک های موجود در فایل های FLS برای فلش ECM

کاربرد های افزونه Caterpillar CheckSum Calc:

  1. کنترل فایل های فلش و فایل های برنامه فعال روی ECM برای یافتن فایل های آسیب دیده
  2. تعریف قطعات جدید یا بازنویسی برنامه قطعات
  3. مطابقت دادن فایل های تریم کاترپیلار
  4. مورد نیاز برای یافتن فایلهای صحیح جهت جایگزینی با فایل های آسیب دیده ماشین

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
ناموجود
(1)

دیاگ MAN T427 و یا دیاگ MAN CATS 3 یک ابزار حرفه ای و تخصصی جهت عیب یابی و تست برای سیستم های الکتریکی کامیون های MAN است ، MAN T427 یک عیب یاب که با اتصال به موبایل و یا تبلت و یا لپتاپ توانایی بررسی و عیب یابی خودرو های مان را دارد و از برنامه نویسی Diagnost و Offline پشتیبانی می کند ، این دستگاه ساخت کشور آلمان است . دیاگ MAN CATS 3 از زبان های انگلیسی، روسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، هلندی، پرتغالی، یونانی، کرواتی، ترکی، لهستانی، رومانیایی پشتیبانی میکند. دیاگ MAN T427 با به کارگیری تکنولوژی توانایی عیب یابی کامیون ها و اتوبوس های مان با سرعت بالا و عملکرد دقیق را دارد و از پروتکل can پشتیبانی می کند . برای عیب یابی خودرو های MAN دستگاه دیاگ MAN T427 یه گزینه ایده آل است که به طور کامل از خودرو های مان پشتیبانی میکند .

5,000,000ریال
(1)

تولید کننده رمز کارخانه کاترپیلار چیست؟

این افزونه رمز 10 رقمی مورد نیاز برای ورود به دسترسی به تنظیمات قطعه را تولید میکند. زمانی که لازم باشد قطعه یا آپشن جدیدی را به یک کاترپیلار اضافه کنید به رمز قطعه نیاز دارید، همینطور کارهای مختلفی مثل بازیابی تنظیمات کارخانه برای بخشهایی که به ECM مجهز هستند. 96% قطعات بکار رفته در محصولات کاترپیلار شامل خودروها، ماشین و ابزارآلات، موتورهای خشک و دریایی با این برنامه در درسترس شما خواهد بود.

مشخصات افزونه Factory Password Generator:

  1. آخرین نسخه FPG CAT در ایران
  2. رمزساز کاترپیلار با نرم افزار cat ET کار میکند
  3. این افزونه تا نسخه 2021 برنامه ET را پشتیبانی میکند
  4. دسترسی به کلیه تنظیمات قطعه را برای تکنسین یا تعمیرکار فراهم میکند
  5. امکان بازنویسی تنظیمات، ریست کردن، اضافه و حذف کردن تنظیمات قطعه

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

کد QR

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم