آموزش نصب نرم افزار Insite نسخه 8.5.2 روی ویندوز با فعالسازی

نوشته شده در تاریخ1402-07-18 توسط 173
دوست داشتن1

مقدمه نصب و راه اندازی برنامه Insite نسخه 8.5.2 برای عیب یابی کامینز روی ویندوز:

اینسایت 8.5.2 یکی از پرکاربردترین نسخه های از برنامه اینسایت است که با وجود نسخه های جدیدتر ولی هنوز تعداد زیادی از تکنسین های متخصص کامینز از نسخه 8.5.2 استفاده میکنند. اینسایت 8.5.2 امکان عیب یابی و رفع خطاهای ایجاد شده در موتورهای کامینز را برای تکنسین فراهم میکند همینطور به تکنسین اجازه برنامه نویسی ایسیو یا بازیابی تنظیمات نرم افزاری ایسیو را در کمترین زمان ممکن میدهد. در مقاله پیش رو ما این برنامه را روی ویندوز 10 نصب و راه اندازی میکنیم، همینطور عملیات فعالسازی و افزودن متا فایل هارا نیز انجام میدهیم تا شما با مشاهده این آموزش بتوانید از کلیه امکانات اینسایت استفاده کنید. لطفا تا پایان مقاله همراه ما باشید و در صورت امکان پیشنهادات خود برای بهینه سازی آموزش را برای ما ارسال بفرمایید.


پیش نیازها برای نصب اینسایت کامینز 8.5.2 (Insite Cummins V8.5.2 requirements)

  1. نسخه : 8.5.2 ( این آخرین نسخه اینسایت نیست و شما میتوانید نسخه های جدیدتر را از سایت دیاگ کالا دریافت کنید)
  2. دستگاه: کامپیوتر و لپتاپ های ویندوزی
  3. سیستم عامل: ویندوز 7 و 8 و 8.1 و 10 از انواع 32 و 64 بیتی
  4. پردازنده: انواع Athlon و Core و pentium که حداقل توان پردازش 1.8 گیگاهرتز را ارائه کنند
  5. حافظه موقت (رم) : حداقل نیاز به 4 گیگابایت رم دارید
  6. حافظه دائم(هارد) : حداقل نیاز به 30 گیگ حافظه خالی دارید ( این فضا بسته به متا فایل هایی که به برنامه اضافه میکنید میتواند تا 200 گیگ افزایش پیدا کند)
  7. تذکر: دقت کنید که درایور های سیستم و نرم افزار .Net FrameWork RunTime از قبل روی سیستم شما نصب شده باشد
  8. تاریخ سیستم باید روی 1/1/2020 تنظیم شود

نصب برنامه اینسایت 8.5.2 چقدر زمان میبرد؟

ما این برنامه را روی یک سیستم متوسط در مدت زمان 25 دقیقه نصب و راه اندازی کردیم، زمان مورد نیاز برای نصب مستقیما با سرعت عمل شما و توان پردازش سیستمی که از آن استفاده میکنید مرتبط است.

آیا نرم افزار اینسایت نسخه 8.5.2 نیاز به فعالسازی دارد؟

بله پس از نصب نیاز است که برنامه را لایسنس و فعال کنید که آموزش این عملیات نیز خدمت شما بصورت کامل ارائه شده و نرم افزار فعالساز نیز در فایل دانلودی دیاگ کالا موجود است.

نکات مهم هنگام نصب و راه اندازی برنامه ؟

  1. تاریخ سیستم باید روی 1/1/2020 تنظیم شود تا در فعالسازی برنامه با مشکل مواجه نشوید
  2. نمیتوانید چند نسخه مختلف از اینسایت را بدون استفاده از master tool بصورت همزمان روی سیستم داشته باشید
  3. ویندوز شما باید فعال شده باشد
  4. فایروال سیستم باید خاموش باشد تا فایل های فعالسازی را قرنطینه یا حذف نکند

آموزش متنی و تصویری برای نصب و راه اندازی برنامه اینسایت 8.5.2 کامینز :

در ادامه آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار اینسایت نسخه 8.5.2 را مشاهده میکنید. این آموزش در بخش اول بصورت متنی و تصویری خدمت شما ارائه شده است و در ادامه میتوانید ویدئوی کامل آموزش را نیز مشاهده بفرمایید تا اطلاعات دقیقتری از فرآیند نصب و راه اندازی بدست بیاورید. نصب برنامه اینسایت با پیچیدگی های فراوانی همراه است از اینرو تاکید میکنیم که کلیه مراحل آموزش را به دقت مشاهده کرده و دقیقا منطبق با آموزش پیش بروید. در آخر باید ذکر کنیم که آموزش پیش رو بر اساس فایل ارائه شده توسط دیاگ کالا ضبط شده و ما اطلاعای نداریم که فایل های ارائه شده توسط دیگر فروشندگان نیز با همین فرآیند قابل استفاده است یا خیر.

ضمنا دقت بفرمایید که نسخه 8.5.2 یک برنامه مستقل نیست بلکه یک بروزرسانی است که روی نسخه 8.5 ارائه شده است. به همین دلیل در این آموزش ما ابتدا Insite 8.5 را نصب کرده و سپس آنرا به نسخه 8.5.2 ارتقا میدهیم.

مرحله اول: خرید و دانلود اینسایت 8.5.2

برای شروع به نصب ابتدا نیاز است که شما فایل نصبی را روی سیستم خود داشته باشید. از لینک سبز رنگ که در ادامه قرار گرفته میتوانید برای تهیه فایل نصبی استفاده کنید و از لینک آبی میتوانید آموزش خرید و دانلود نرم افزار از دیاگ کالا را مشاهده بفرمایید. دقت کنید که لینک های دانلود دیاگ کالا اتوماتیک بوده و پس از خرید دسترسی شما برای دانلود فایل نرم افزار باز میشود.

لینک خرید و دانلود Insite 8.5.2

لینک آموزش خرید و دانلود نرم افزار از دیاگ کالا

مرحله دوم: غیر فعالسازی فایروال سیستم

پیش از شروع نصب نیاز است که سیستم فایروال ویندوز را غیرفعال کنید تا از پاک شدن خودکارفایلهای فعالسازی جلوگیری شود. برای اینکار نرم افزار Defender Control را از سایت Soft98 دانلود کرده و مطابق پس از بازکردن برنامه مطابق تصویر زیر روی گزینه اول (Disable Windows Defender) کلیک کرده و چند لحظه صبر کنید تا سامانه های امنیتی غیرفعال شوند.

مرحله سوم: استخراج فایل نصبی

روی فایل دانلود شده که از دیاگ کالا دریافت کرده اید راست کلیک کرده و از منوی WinRAR گزینه Extract to را انتخاب کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود. این فرآیند چند ثانیه زمان خواهد برد لطفا صبور باشید.

روی فایل دانلود شده از دیاگ کالا راست کلیک کرده و از منوی WinRAR گزینه Extract to را انتخاب کنیدمرحله چهارم: استخراج فایل نصبی پایه اینسایت 

دقت داشته باشید که نسخه 8.5.2 در واقع یک بروزرسانی است که برای اینسایت 8.5 pro ارائه شده است. وارد پوشه استخراج شده روی دسکتاپ که حاوی فایل های نصبی است بشوید. در اینجا یک فایل فشرده با نام Instalador Insite 8.5.0 pro وجود دارد. روی این فایل راست کلیک کرده و با استفاده از WinRAR آنرا از حالت فشرده خارج کنید.

فایل Instalador Insite 8.5.0 pro را از حالت فشرده با استفاده از WinRAR خارج کنیدمرحله پنجم: اجرای فایل نصبی پایه اینسایت

به پوشه استخراج شده بروید و فایلی که با نام Setup مشخص شده است را اجرا کنید. برای اجرای این فایل روی آن راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

وارد پوشه استخراج شده شوید و فایل Setup را اجرا کنیدمرحله ششم: فرآیند نصب اینسایت (شامل یازده تصویر)

خب حالا شما شروع به نصب اینسایت کرده اید. این فرآیند چند مرحله ساده دارد که به ترتیب کلیه مراحل در ادامه همراه با تصویر برای شما توضیح داده شده است. دقت بفرمایید که اگر نسخه دیگری از اینسایت را در حال حاضر روی سیستم دارید باید آنرا حذف بفرمایید.

تصویر اول: در اولین پنجره از شما خواسته شده تا زبان مورد نظر برای نصب برنامه را مشخص کنید. این گزینه را روی انگلیسی تنظیم کرده و روی OK کلیک کنید. دقت کنید که برنامه اینسایت از زبان فارسی پشتیبانی نمیکند.

در مرحله اول برای نصب اینسایت از شما خواسته شده که زبان نصب فرآیند برنامه را مشخص کنید این گزینه را روی انگلیسی تنظیم کرده و روی OK کلیک کنیدتصویر دوم: در دومین پنجره پیشنیازها برای نصب و راه اندازی اینسایت به شما نمایش داده شده است. تعداد مواردی که در این پنجره مشاهده میکنید روی هر سیستم متفاوت خواهد بود. روی Install کلیک کنید تا فرآیند نصب پیشنیازها شروع شود.

در این مرحله پیش نیازها برای نصب اینسایت به شما نمایش داده شده است روی Install کلیک کنیدتصویر سوم: حالا متن قوانین و مقررات استفاده از اینسایت به شما نمایش داده شده است. تیک گزینه I accept را زده و روی Next کلیک کنید. این مرحله در طول آموزش نصب چند بار تکرار خواهد شد چراکه برای نصب هربخش از اینسایت نیاز است که تعهد پذیرش قوانین را ثبت بفرمایید.

قوانین نصب و استفاده از برنامه را با زدن تیک I accept کلیک روی Next بپذیریدتصویر چهارم: در این مرحله از شما خواسته شده تا محل نصب دیتاپک اینسایت را مشخص کنید. پیشنهاد میکنیم این مسیر را بدون تغییر باقی گذاشته و روی Next کلیک کنید. دقت بفرمایید که در صورت تغییر مسیر نیاز است که در ادامه فرآیند نصب نیز کلیه مسیرهارا به مسیر اختصاصی خودتان تغییر بدهید تا همه فایل همه برنامه در کنار هم قرار گیرند.

محل نصب دیتا پک اینسایت را مشخص کنید و روی Next کلیک کنیدتصویر پنجم: در اینجا اعلام شده که دیتاپک اینسایت با موفقیت روی سیستم شما نصب شده است. روی گزینه Finish کلیک کرده و کمی صبر کنید تا پنجره بعدی برای شما نمایش داده شود.

دیتا پک اینسایت با موفقیت روی سیستم شما بارگذاری شد. روی Finish کلیک کنید تا به ادامه نصب بپدازیمتصویر ششم: خب حالا که شما پیشنیازهارا با موفقیت نصب کردید وارد مرحله نصب لانچر اینسایت شده اید. در اولین پنجره به شما خوشامدگویی شده و مواردی که دانستن آن مهم است ذکر شده. برای مثال اخطار داده شده که این نرم افزار شامل قوانین کپی رایت میباشد. روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

خب حالا به نصب خود اینسایت وارد شدید. در مرحله اول به شما خوشامدگویی شده است روی Next کلیک کنیدتصویر هفتم: خب حالا برنامه از شما میخواهد که تایید کنید که ساعت و تاریخ سیستم شما صحیح است. قبل از هرکاری به بخش تنظیمات تاریخ رفته و  تاریخ سیستم را روی 1/1/2020 تنظیم بفرمایید چراکه در غیر اینصورت نمیتوانید برنامه را فعال کنید. پس از تنظیم تاریخ تیک مربوطه که در تصویر به آن اشاره شده را بزنید و سپس روی Next کلیک کنید.

مرحله تایید تاریخ و زمان سیستم. پس از تنظیم تیک را زده و روی Next کلیک کنیدتصویر هشتم: پذیرش دوباره قوانین. همانطور که پیشتر گفته شد نیاز است که برای هر مرحله یکبار اقدام به پذیرش قوانین کنید. تیک I accept را زده و روی Next کلیک کنید.

پذیرش قوانین را برای بار دوم انجام داده و روی نکست کلیک کنیدتصویر نهم: حالا باید محل نصب برنامه را مشخص کنید. پیشنهاد میکنیم مسیر پیشفرض را بدون تغییر باقی گذاشته و روی Next کلیک کنید. ولی در صورتی که در مرحله قبل برای نصب دیتاپک اینسایت اقدام به تنظیم مسیر اختصاصی نموده اید حالا نیز باید نرم افزار را در همان مسیر و در یک پوشه موازی با دیتاپک نصب بفرمایید.

محل نصب را برای برنامه اینسایت مشخص کرده و روی Install کلیک کنیدتصویر دهم:  در اینجا اعلام شده است همه چیز برای نصب اینسایت آماده است. در صورتی که از تنظیمات ارائه شده در مراحل قبلی مطمئن هستید روی دکمه Install کلیک کنید تا نصب برنامه روی سیستم شروع شود.

همه چیز برای نصب برنامه اصلی اینسایت آماده است. روی Install کلیک کنیدتصویر یازدهم: اعلام پایان نصب. نمایش این پیغام با متن successfully به معنای نصب موفق و کامل اینسایت روی سیستم شماست. روی Finish کلیک کنید تا به سراغ ادامه ماجرا برویم.

پایان نصب اینسایت روی Finish کلیک کنید تا پنجره بسته شودمرحله هفتم: نصب آپدیت منیجر اینسایت (شامل پنج تصویر)

نسخه اینسایت و بسته های اطلاعات تکمیلی نرم افزار توسط یک برنامه مجزا کنترل میشوند که Insite Update Manager نام دارد. نصب این برنامه برای استفاده از اینسایت الزامی است. در ادامه فرآیند نصب آپدیت منیجر برای اینسایت 8.5.2 را بررسی میکنیم. همانطور که در مراحل قبل مشاهده فرمودین ما اینسایت 8.5 pro را روی سیستم نصب کرده ایم و برای بروزرسانی این برنامه به نسخه 8.5.2 نیاز است تا از آپدیت منیجر استفاده کنیم. توضیحات مرتبط با تصاویر میباشد، لطفا با دقت اقدام به مطالعه متن و تصاویر بفرمایید.

تصویر اول: در پوشه Instalador Insite 8.5.0 pro یک پوشه با نام UpdateManager وجود دارد. وارد این پوشه شده و فایل UpdateManager7.1.1.6 را راه اندازی بفرمایید. برای راه اندازی این فایل روی آن راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را بزنید.

به پوشه آپدیت منیجر رفته و فایل اینستالر را راه اندازی کنیدتصویر دوم: برای نصب آپدیت مینجر اینسایت در ابتدا از شما خواسته شده که زبان مورد نظر برای فرآیند نصب را مشخص کنید. این گزینه را روی انگلیسی قرار داده و روی OK کلیک کنید. دقت بفرمایید که اینسایت از زبان فارسی پشتیبانی نمیکند.

در مرحله اول باید زبان نصب آپدیت منیجر اینسایت را مشخص کنید. این گزینه را روی انگلیسی تنظیم کرده و روی next کلیک کنید

تصویر سوم: مطابق روال همیشگی در این مرحله بابت ورود به نصب آپدیت منیجر اینسایت به شما خوشامدگویی شده است. در این مرحله هیچ گزینه قابل تغییری وجود ندارد، روی Next کلیک بفرمایید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

در اینجا به شما بابت ورود به نصب آپدیت منیجر اینسایت خوشامد گویی شده است. روی Next کلیک کنید.تصویر چهارم: حالا شما میتوانید دستور نهایی برای شروع نصب آپدیت منیجر اینسایت را صادر کنید. روی گزینه Install کلیک کرده و سپس کمی منتظر باشید تا نصب به پایان برسد.

در صورت اطمینان از تنظیمات ارائه شده در مراحل قبلی روی گزینه Install کلیک کنید.تصویر پنجم: پنجره زیر اعلام داشته که نصب آپدیت منیجر اینسایت با موفقیت به پایان رسیده است، روی گزینه Finish کلیک کنید تا این مرحله به پایان رسیده و به سراغ ادامه کارها برویم.

تصویر زیر به شما اعلام کرده که نصب آپدیت منیجر با موفقیت به پایان رسیده است. روی Finish کلیک کنیدمرحله هشتم: نصب نمایش دهنده کدهای خطا در اینسایت ( شامل نه تصویر)

FaultViewer یا نمایش دهنده خطا ابزاری است که در برنامه اینسایت به شما کمک میکند تا کدهای خطا را خوانده و دستور رای مقتضی را صادر کنید. نصب FaultViewer کاری ساده و سریع است لطفا به متن و تصاویر ارائه شده دقت بفرمایید تا دچار مشکل نشوید.

تصویر اول: در پوشه فایل های نصبی یک پوشه به نام FaultViewer وجود دارد. این پوشه در مسیر : Instalador Insite 8.5.0 pro/Instalador Insite 8.5.0 Pro/UpdateManager/FaultViewer قرار دارد . وارد این پوشه شده و فایلی که با نام Setup مشخص شده است را اجرا کنید. برای اجرای این فایل روی آن راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید تا فایل نصبی با دسترسی ادمین اجرا شود.

فایل Setup را در پوشه FaultViewer اجرا کنیدتصویر دوم: مطابق روال سابق در اولین مرحله نیاز است که شما زبان مورد نظر برای فرآیند نصب FaultViewer را مشخص کنید. گزینه زبان را روی انگلیسی تنظیم کرده و روی OK کلیک کنید تا به مراحل بعدی برویم.

زبان مورد نظر برای فرآیند نصب فالت ویور اینسایت را مشخص کرده و روی OK کلیک کنیدتصویر سوم : در اینجا پس از چند ثانیه بررسی، پیشنیازهای لازم برای راه اندازی FaultViewer به شما نمایش داده شده است. این پیش نیاز در سیستم های مختلف میتواند متفاوت باشد، روی دکمه Install کلیک کنید تا فرآیند نصب پیشنیازها شروع شود.

در اینجا پیش نیازها برای نصب و راه اندازی FaultViewer به شما نمایش داده شده است روی گزینه Install کلیک کنید تا نصب پیش نیازها شروع شود.تصویر چهارم: پس از گذشت چند ثانیه از فرآیند نصب یک خطا به شما نمایش داده میشود که عنوان کرده ابزار لایسنس با خطای نصب مواجه شده و از شما پرسیده که آیا میخواهید ادامه بدهی؟ روی Yes کلیک کنید تا فرآیند ادامه پیدا کند. این خطا طبیعی بوده و مشکل ساز نخواهد شد.

نمایش یک خطا برای نصب پیش نیاز طبیعی میباشد روی OK کلیک کنید تا نصب ادامه پیدا کندتصویر پنجم: پس از اینکه نصب پیشنیازها به پایان رسید با یک پیام خوشامدگویی جدید مواجه میشوید که اینبار مربوط به خود Fault Viewer میباشد. روی Next کلیک کنید.

خوشامد گویی به نصب فالت ویور پس از نصب پیش نیازها روی Next کلیک کنیدتصویر ششم: حالا مثل روال گذشته نوبت به قوانین میرسد، تیک گزینه I accept را زده و سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

قوانین مربوط نصب فالت ویور اینسایت را پذیرفته و روی Next کلیک کنیدتصویر هفتم : در این مرحله از شما خواسته شده که مسیر نصب را مشخص بفرمایید، دقت بفرمایید که نیازی به تغییر این مسیر نیست و با کلیک روی Next میتوانید فرآیند نصب را ادامه دهید. البته در صورتی که در بخش های قبلی مسیر نصبی اختصاصی مشخص کرده باشید نیاز است که این برنامه را نیز در همان مسیر نصب کنید تا در اجرای نرم افزار اینسایت با مشکل مواجه نشوید.

تعیین مسیر نصب برای برنامه فالت ویور را انجام داده و روی Next کلیک کنیدتصویر هشتم: حالا برنامه اعلام کرده که همه چیز آماده است، در صورتی که از تنظیمات ارائه شده در مراحل قبلی مطمئن هستید روی Install کلیک کنید تا فرآیند نصب FaultViewer اینسایت شروع شود.

همه چیز برای نصب اینسایت فالت ویور آماده است روی Install کلیک کنیدتصویر نهم: پس از چند لحظه با پیغامی مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که به شما اعلام داشته نصب برنامه با موفقیت به پایان رسیده است. روی Finish کلیک کنید تا به سراغ ادامه ماجرا برویم.

پایان نصب فالت ویور اینسایت اعلام شده است روی Finish کلیک کنیدمرحله نهم: ارتقا اینسایت از 8.5 به 8.5.2 (شامل نه تصویر)

خب تا اینجای کار شما برنامه اینسایت را با موفقیت روی سیستم خود نصب کرده اید، فقط باید دقت داشته باشید که نسخه نصب شده کنونی برابر است با 8.5 که نیاز است یک بروزرسانی انجام دهید تا برنامه به نسخه 8.5.2 ارتقا پیدا کند. فرآیند بروزرسانی در ادامه ذکر شده است، لطفا متن و تصاویر راهنما را با دقت مطالعه بفرمایید.

تذکر: دقت داشته باشید در فرآیند پیش رو ما دو فایل بروزرسانی را به برنامه ارائه میکنیم، برای اینکه فرآیند بروزرسانی را با موفقیت انجام دهید باید ترتیب ارائه فایلهارا رعایت کنید، در صورت ارائه فایلها بصورت جابجا در بروزرسانی برنامه با مشکل مواجه خواهید شد.

تصویر اول: به پوشه حاوی فایل های نصبی بروید، ابتدا فایلی که با نام Insite 8.5.1.82 مشخص شده است را پیدا کنید. روی این فایل راست کلیک کرده و از منوی WinRAR گزینه Extract to را انتخاب کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود.

به پوشه حاوی فایل های نصبی رفته و فایل Insite 8.5.1.82را از حالت فشرده خارج کنیدتصویر دوم: در همان محل (پوشه فایلهای نصبی) یک فایل دیگر بنام Insite 8.5.2.81 وجود دارد، فرآیند استخراج فایل از حالت فشرده را برای این فایل نیز انجام دهید.

استخراج اینسایت 8.5.2.81 با وین ررتصویر سوم : روی دستکتاپ شما یک آیکون سیاه از لوگوی کامینز وجود دارد که با نام Cummins Inc Update Manager مشخص شده است. این فایل همان آپدیت منیجری است که پیش از این نصب کردید. روی آیکون آپدیت منیجر دوبار کلیک کنید تا اجرا شود.

به دسکتاپ مراجعه کرده و برنامه آپدیت منیجر را اجرا کنیدتصویر چهارم : زمانی که برای اولین بار آپدیت منیجر را اجرا میکنید از شما خواسته میشود که قوانین استفاده از این برنامه را بپذیرید، روی دکمه I Agree کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

روی دکمه I Agree کلیک کنید تا اعلام کنید که قوانین مربوط به استفاده از برنامه آپدیت منیجر را پذیرفته ایدتصویر پنجم: پس از باز شدن آپدیت منیجر گزینه Browse را که در تصویر مشخص شده است انتخاب کنید تا به بخشی برای انتخاب فایل بروزرسانی هدایت شوید.

روی دکمه بروز در آپدیت منیجر کلیک کنید.تصویر ششم: در پنجره باز شده دوباره روی Browse کلیک کرده و فایل INSITE 8.5.1.82 را انتخاب کنید. پس از اینکه مطمئن شدید فایل درست را انتخاب کرده اید روی OK کلیک کنید.

فایل اینسایت 8.5.1.82در آپدیت منیجر انتخاب کرده و روی OK کلیک کنیدتصویر هفتم: روی دکمه سبز رنگ در پایین صفحه کلیک کنید تا پکیج انتخاب برای بروزرسانی کنترل شود.

روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید تا استعلام پکیج آپدیت اینسایت انجام شودتصویر هشتم: پس از چند ثانیه در بخش Available Updates باید عبارت Insite 8.5.1 نمایش داده شود. در صورت مشاهده این عبارت یعنی پکیج بروزرسانی به درستی شناسایی شده، حالا روی دکمه آبی رنگ که به عنوان Install Updates در پایین صفحه مشخص شده کلیک کنید.

اگر در پنجره Updates Avaliable عبارت INSITE 8.5.1  را مشاهده کردید یعنی همه یز درست است روی دکمه Install Updates کلیک کنیدتصویر نهم: پس از اینکه بروزرسانی با موفقیت روی برنامه شما اعمال شد با پیغامی مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد. روی تیک سبز کلیک کنید تا به سراغ ادامه ماجرا برویم.

آپدیت اولیه برنامه نصب شد روی تیک سبز کلیک کنید تا دوباره به صفحه انتخاب فایل بروزرسانی هدایت شویدفرآیند بالا را برای فایل INSITE 8.5.2.81 نیز انجام دهید(تصویر 5 تا نهم را تکرار کنید برای فایل دوم بروزرسانی) پس از اینکه فایل دوم بروزرسانی را نیز روی برنامه اعمال کردید به سراغ ادامه آموزش بروید. در صورتی که نیازدارید این مرحله را نیز بصورت تصویری مشاهده بفرمایید میتوانید از آموزش ویدئویی که در انتهای صفحه قرار گرفته استفاده کنید.

مرحله دهم: فعال سازی و ثبت لایسنس اینسایت (شامل هشت تصویر)

خب حالا که شما کلیه فرآیند های نصب و بروزرسانی را انجام داده اید نیاز است تا برنامه را فعال کنید(لایسنس کنید) تا قابلیت اجرا داشته باشد، بدون لایسنس کلیه مراحل قبل بی فایده بوده و برنامه شما اجرا نخواهد شد. مراحل ثبت لایسنس و فعالسازی به ترتیب همراه با تصویر راهنما در ادامه توضیح داده شده است لطفا مراحل را به دقت مطالعه بفرمایید.

تصویر اول: به فولدر حاوی فایل های نصبی بروید و در اینجا فایل Ghost_Insite 8.5.2 را پیدا کرده و از حالت فشرده خارج کنید. برای استخراج فایل ار حالت فشرده روی آن راستی کلیک کرده و از منوی WinRAR گزینه Extract To را انتخاب کنید.

تصویر دوم: وارد پوشه استخراج شده شوید و مسیر روبرو را دنبال کنید : Keygen_ghost/EXE در اینجا یک برنامه با نام WLGen وجود دارد. این فایل را با دوبار کلیک اجرا کنید.

نرم افزار WLGen را اجرا کنید در پوشه EXEتصویر سوم: در پنجره باز شده روی گزینه اول که License Manager نام دارد کلیک کنید تا به محیط مربوطه وارد شوید.

لایسنس ساز که باز شد روی گزینه License Manager کلیک کنیدتصویر چهارم: در پنجره باز شده در نوار بالایی صفحه یک گزینه با نام Add License وجود دارد. روی این گزینه کلیک کنید. یک پنجره جدید برای شما باز میشود. این پنجره را در وضعیت باز رها کنید(پنجره را نبندید) و مراحل بعدی آموزش را دنبال کنید.

اد لایسنس را در پنجره باز شده بزنیدتصویر پنجم: در بخش Customer و Company میتوانید عبارات دلخواه وارد کنید، در بخش Hardware ID باید شناسه سخت افزاری خودرا وارد کنید. برای بدست آوردن شناسه سخت افزاری به پوشه Ghost_insite رفته و وارد پوشه Sideloader_ghost بشوید. در اینجا یک فایل با آیکون اینسایت وجود دارد، روی این فایل کلیک کنید تا شناسه سخت افزاری شما استخراج شده و در کلیپ بورد کپی شود. پس از اینکه شناسه سخت افزاری را در لایسنس ساز جایگذاری کردید تیک مربوط به گزینه Date Expiration را زده و تاریخ انقضا را روی یک یا دوسال آینده تنظیم کنید. در نهایت روی گزینه Save کلیک کنید.

ثبت اطلاعات در لایسنس ساز و ذخیره تنظیمات

تصویر ششم: دوباره به پنجره زیر برمیگردید. در نوار بالایی صفحه بگردید و دکمه Create License Key را پیدا کنید. یکبار روی این دکمه کلیک کنید و سپس برنامه لایسنس ساز را ببندید.

حالا دوباره به پنجره مشابه تصویر زیر میروید در اینجا روی Create License کلیک کنیدتصویر هفتم: در پوشه لایسنس ساز حالا یک پوشه جدید ایجاد شده که نامش همان نامی است که شما در بخش Customer وارد کردید. وارد این پوشه بشوید و فایل regkey.dat را پیدا کنید. این فایل را کپی کرده و روی دسکتاپ خود قرار دهید.

انتقال فایل regkey.dat به دسکتاپ را انجام دهیدتصویر هشتم: به پوشه Sideloader_ghost بروید. برنامه موجود در این پوشه را کپی کرده و روی دسکتاپ قرار دهید. حالا آیکون های قدیمی اینسایت و آپدیت منیجر را از روی صفحه حذف کنید و روی آیکون جدید دوبار کلیک کنید تا برنامه اجرا شود.

انتقال ساید لودر اینسایت به دسکتاپتذکر: وقتی برنامه برای اولین بار باز میشود نیاز است که دوباره قوانین استفاده از برنامه را بپذیرید

تذکر: برای وجود به برنامه از گزینه Simulation Mod استفاده کنید.

تبریک شما فرآیند نصب و فعالسازی Insite 8.5.2 را با موفقیت پشت سر گذاشته اید. ممکن است آموزش متنی کمی برای شما گیج کننده باشد، در این صورت میتوانید در ادامه همین صفحه از ویدئوی آموزشی که برای شما قرار گرفته استفاده کنید تا جزئیات بیشتری از عملیات نصب برای شما نمایش داده شود.


آموزش ویدئویی نصب و راه اندازی اینسایت 8.5.2 روی ویندوز با فعالسازی :


امیدواریم آموزش نصب نرم افزار Insite Cummins نسخه 8.5.2 که در دیاگ کالا منتشر شده است مورد پسند شما واقع شده باشد. در صورتی که پیشنهادی برای توسعه این مقاله داشتید با ما تماس بگیرید تا در اسرا وقت کمبودهای مقاله را با کمک شما مخاطبین عزیز رفع کنیم

تاکنون تعداد زیادی از برنامه های اصلی مخصوص تعمیر انواع ماشین روی وبسایت دیاگ کالا همراه با آموزش نصب و راه اندازی منتشر شده است، در صورتی که شما یک تعمیرکار متخصص هستید پیشنهاد میکنیم این موارد را بررسی بفرمایید

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128861429 و یا 66937104 تماس بگیرید و همچنین برای مشاوره حضوری به آدرس خیابان آزادی تقاطع اسکندری کوچه مرمر پلاک 7 واحد 1 مراجعه کنید.

سریعترین روش تماس با پشتیبانی دیاگ کالا از طریق شماره موبایل : 09128861429

محصولات مرتبط
8,000,000ریال
(1)

نسخه 8.5.2 اینسایت در واقع یک بهینه سازی ارائه شده برای نسخه 8.5 است که به تعمیرکار اجازه میدهد با ارتقا نرم افزار 8.5.0 به نسخه 8.5.2 از عملکرد بهتر، دقت بالاتر و سرعت بیشتری بهرهمند شود. شما میتوانید کلیه نسخه های پایینتر را به این نسخه ارتقا دهید و یا مستقیما نسخه 8.5.2 را روی سیستم نصب کرده و شروع به کار کنید.

ارتقا های اعمال شده روی نسخه 8.5.2 اینسایت کامینز:

  1. تست خودکار فشار صفر EGR Delta
  2. On Ramp Boost
  3. تنظیم کارکردن فن پس از خاموش شدن موتور
  4. پیکربندی آدرس منبع سرعت خودرو تاخوگراف
  5. رزومه خودکار کروز کنترل تطبیقی
  6. پشتیبانی از 10 محصول جدید کامینز

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
8,000,000ریال
(1)

نسخه جدید Calterm 4.7 یک ابزار توسعه و آزمایش مهندسی است که برای نظارت بر ماژول کنترل الکترونیکی (ECM) در سیستم موتور کامینز و تغییر داده های کالیبراسیون موجود در آن استفاده می شود.

Cummins Calterm 4.7 را می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  1. کنترل ECM یا هر پارامتر از دستگاه های کامینز با پروتکل های J1939/Datalink
  2. کالیبراسیون ها را به طور موقت/دائم تغییر دهید
  3. مشاهده و پاک کردن کدهای خطا
  4. لاگ کردن ورود به سیستم ECM و پارامترهای J1939/Datalink
  5. بازسازی DPF
  6. سازگاری با آخرین پروتکل های ارائه شده 

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
10,000,000ریال
(1)

اینکال (INCAL) در حقیقت یک مجموعه فایل است که روی نرم افزار Cummins Insite استفاده میشود و حاوی فایل های کالیبراسیون استاندارد برای ECM/ECU های استفاده شده در موتورهای کامینز است که به شما کمک میکند تا از بروز هرگونه خطای انسانی جلوگیری کنید.

درصورتی که شما یک تعمیرکار/تکنسین هستید قطعا میدانید که تغییر پارامترهای تنظیم شده روی ECU یا ECM میتواند باعث ایجاد مشکلات عدیده ای شود در صورتی که شما ندانید مقادیر استاندارد کدام هستند. البته که نمیتوان کلیه مقادیر استاندارد را بخاطر سپرد از اینرو شما حتما نیاز به یک فایل راهنما برای انجام امور کالیبراسیون دارید تا نتایج کالیبراسیون شما بصورت مطلوب نمود پیدا کند.

اطلاعات لازم در مورد نرم افزارهای Insite را میتوانید در بخش محصولات مرتبط پیدا کنید. 

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
150,000,000ریال
(1)

فایل های متا برای بهینه سازی و تعمیر خودرو از طریق ماژول کنترل الکترونیک (ECU) استفاده میشوند. بسته ارائه شده توسط دیاگ کالا حاوی راهنما برای پشتیبانی گیری از ECU و همینطور بازگردانی تنظیمات از روی فایل پشتیبانی نیز میباشد.برای استفاده از این فایلها شما نیاز به نرم افزار کالترم (Calterm) دارید.

متا فایل کالترم کامینز 2023 در یک نگاه:

  • شامل فایهای مربوط به ECU,NGECU,ACM و Diesel ECM's
  • شامل فایلهای ارتقا، فلش، بازیابی و کالیبراسیون
  • شامل فرمت های CBFوCFFوECFGوE2mو ...
  • حاوی فایلهای تست شده روی خودرو های اروپا، آسیا و روسیه
  • مخصوص تکنسین متخصص بوده و برای آدم مبتدی مناسب نیست
  • امکان بازکردن ویژگیهای جدید روی موتور کامینز را فراهم میکند

راهنمای خرید نرم افزار از دیاگ کالا

برای مطالعه بیشتر به بخش توضیحات در ادامه همین صفحه مراجعه بفرمایید.

افزودن به سبد خرید
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

کد QR

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم